Xbox One fyller 10 år i dag

Medlem
Skrivet av Blinkers93:

Jag tycker helt annorlunda. Älskade The Master Chief Collection och körde igenom samtliga spel på raken precis innan Halo Infinite kom ut. Var bara Halo 4 som jag tyckte var sämre än resterande delar.

Jag kan ge dem att det funkade på ultrawide screen, och de drog in lite viktig information i 'hud' på karaktären (i många spel får man vrida på huvudet för att se ammo etc), så det finns bra tekniska delar i det. Tror mitt stora var ammo och vapen-byte hela tiden. Sambon blev åksjuk av spelet. 😄

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Whatamada:

Jag upplevde Xbox One som en katastrof, både jämfört med PS4:an men framförallt som efterföljare till Xbox360. Avskydde i princip allt med One, bortsett från handkontrollern. Min absolut sämsta konsol.
Series X är mer vad One borde varit.

Spelade du på One X?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Xbox One är en av dom mest ointressanta konsolerna på länge, den fick inte ett enda exklusivt spel som jag var intresserad av. Nåja, det var D4: Dark Dreams Don't Die och Sunset Overdrive ett litet tag, men dom kom ju till PC så småningom. Synd bara att D4 aldrig fick någon uppföljare då det slutar med en cliffhanger.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Spelade du på One X?

Nä, den kom för långt in i generationen och då var Xbox redan förlorat i mina ögon.
Haveriet One tillsammans med undermåliga och få spel styrde mig mer mot Nintendo Switch och PS4.
Däremot skaffade jag en Series X på releasedagen och kände mig betydligt mer hemma och likt jag skrev innan, det kändes som att det borde varit uppföljaren till 360:n.

Medlem
Skrivet av lonian:

Mass Effect, Dragon Age och Bioshock är ju inte exklusivt till xbox.

Jag ägde aldrig Xbox360 men en playstation 3.
Idag har jag Xbox Series x och har testat dessa Halo och Gears of war spel men ser ingen tjusning i dem, ren dynga enligt mig.
Men jag kanske missar någonting.
Jag antar att dom flesta som kör dessa spel spelar tillsammans med någon vän.
Jag har ju noll intresse av multiplayer.

Påstår inte att de var exklusiva heller Har dock för mig att första Mass effect bara kom till Xbox 360 till en början? Oavsett så fanns det många bra spel till 360

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ruffles:

Spelade du på One X?

Underbar konsol. Köpte till julen direkt när den släppts, uppgraderade senare till en Gears 5 Limited Edition-version, som fortfarande pryder en hylla här hemma. Fasiken vad bra den var.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Påstår inte att de var exklusiva heller Har dock för mig att första Mass effect bara kom till Xbox 360 till en början? Oavsett så fanns det många bra spel till 360

Ja jag antar att det är därför folk köper ps5 och Xbox series X eftersom att det går att spela många bra spel på dem.
Har man PC idag däremot så känns det mer onödigt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja jag antar att det är därför folk köper ps5 och Xbox series X eftersom att det går att spela många bra spel på dem.
Har man PC idag däremot så känns det mer onödigt.

Självklart köper man en konsol för att spela bra spel men jag menar att Xbox360-eran var en höjdare för Xbox då det kom väldigt många bra spel på den jämfört med Xbox One. Nu börjar de hitta tillbaka tycker jag!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mortaigne:

Underbar konsol. Köpte till julen direkt när den släppts, uppgraderade senare till en Gears 5 Limited Edition-version, som fortfarande pryder en hylla här hemma. Fasiken vad bra den var.

Jag dröjde ett tag innan jag köpte den. Tyckte att nästan 5000 spänn för ännu en Xbox One X när jag redan hade två var svårt att motivera. Men oj vilken skillnad det faktiskt var i många spel. Borde ha köpt den tidigare.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ruffles:

Jag dröjde ett tag innan jag köpte den. Tyckte att nästan 5000 spänn för ännu en Xbox One X när jag redan hade två var svårt att motivera. Men oj vilken skillnad det faktiskt var i många spel. Borde ha köpt den tidigare.

Ja, det var nästan som ett generationshopp jämfört med vanliga Xbox One. Grym konsol.


signatur

Jump in.

Medlem

Gillade min one s i alla fall efter att jag fixade ssd laddtiderna är ju hemska på Xbox one/ps4 generationen speciellt utan ssd. Men annars var det en diskret tyst billig konsol ( gav 2000kr br 2017 för en bundle med forza horizon 3 och bf1 )

Medlem

Vinner priset som den sämsta konsol jag någonsin ägt. Och då har jag ändå ägt i princip varenda konsol som släppts de senaste 20 åren utom WiiU...

12
Skriv svar