"Satir, trams och grafisk briljans" – FZ-redaktionen om GTA VI-trailern

Robot
"Satir, trams och grafisk briljans" – FZ-redaktionen om GTA VI-trailern

Våra första intryck av GTA VI. Berätta om dina i kommentarerna!

#fz, #gta-vi, #rockstar


Releasehästryttare

Spelet kanske får mig att investera i en konsol!

Medlem

Gillar Vice vibbarna! Spridda teman, storstad och redneck. Bonnie och Clyde-känsla fick man. Ser lovande ut! Hösten 2025? Försening minst 6mån, våren 2026 då djävlar!

Skägg.
10 Chambers

Ser magiskt ut. Köper direkt när det kommer. Trodde ändå på releasedatum maj 2024, med en eller två förseningar skulle det bli november nästa år. Tur att det finns en örtio andra spel att lira tills dess.


signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Spelet kanske får mig att investera i en konsol!

Det är väl det som är grejen med release på konsollerna först, för att öka deras försäljningssiffror... ger mer stålars än att släppa även till PC först/samtidigt.

Jh
Medlem

Det ser himla trevligt ut. Helt rätt omgivning 😊


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Detta blir nog första GTA jag sätter tänderna i sedan Vice City! Nostalgin var det som behövdes för att locka tillbaka mig

Medlem

Ser riktigt bra ut, men någon hype blir det inte tal om. Spelar det när tiden finns där vid 2026.

Medlem

Ber till gudarna att gameplay för en gångs skull är bra och modernt med skön fysik.

Gta har alltid varit bra upplevelser men rätt tråkiga att spela imo.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ser ok ut, men behöver se mer tror jag. Ingen hype än.

Största fasan är väl om de går ännu mer mot nån multiplayer-hybrid.

Medlem

Jag är försiktigt optimistisk, det är trots allt 2 år framåt och mycket kan ju hända längs vägen. Kanske säljs tillsammans med ps5 pro och nästa xbox?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Visuell mycket snyggt. Men det ser ut som om TikTok vore ett spel. Vissa säger satir, men ska det vara satir så ska det väl ändå vara överdrift av verkligheten, vad vi ser där matchar verkligheten rätt bra. Hoppas det finns minst en karaktär som kan bilda en fullständig mening.

Medlem

Det ser grafiskt bra ut, lite orolig pga typ alla slutade efter rdr2. Men det blir säkert bra.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Såg riktigt coolt ut. Som ni skriver så är rockstar mästare på att porträttera samtiden och nu när vår samtid är galnare än någonsin så ser även gta ut att bli mer galet än tidigare. Florida känns som den perfekta miljön för mayhem. Hoppas på satir som slår mot dårskapen från båda politiska läger där både republikaner och demokrater tävlar i att vara mest dum i huvudet. Slutligen, Visuellt coola protagonister med en kvinnlig karaktär som ser badass ut på riktigt i en tid när det många gånger känts forcerat

Inaktiv

Många blandade åsikter överlag positiva. Ett spel i centrum är det

Medlem

Jag tror inte vi behöver vara rädda för att Rockstar har blivit woke iaf. Ska bli kul o se hur de driver med samtiden.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Inte min typ av spel så blir inget köp. Men ser väl tillrättalagt ut för de som gillar genren så julafton för dem 2025 således. De börjar hypa redan nära två år före släpp så lite varningsklocka på att förväntningarna kan bli för höga.

Medlem

Vilket kommer ut först: GTA VI eller Elder Scrolls VI?!

Jag har faktisk aldrig spelat ett enda GTA, hur märkligt det än låter. Det här kan bli spelet som sätter punkt för den torrperioden


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ser magiskt ut. Köper direkt när det kommer. Trodde ändå på releasedatum maj 2024, med en eller två förseningar skulle det bli november nästa år. Tur att det finns en örtio andra spel att lira tills dess.

Det skulle väl ske något stort kommande räkenskapsår, så innan april 2025?

Ambassadör
Xbox

Mitt första intryck: Kanske dags att spela GTA V snart då...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Azureye:

Jag tror inte vi behöver vara rädda för att Rockstar har blivit woke iaf. Ska bli kul o se hur de driver med samtiden.

Kan tänka mig att det kommer klagomål från båda hörnen precis som det brukar göra när det gäller GTA

Medlem

Lite klyschigt men ändå så skön humor redan i inledningen av trailern.

Övervakaren: "Do you know why you're here?"
Vår kvinnliga hjälte: "Bad luck, I guess."

Inget eget ansvar där inte.


signatur

Memento Mori

Medlem

Hellre att det släpps 2025 än att det släpps idag i traisigt skick och tar något år att laga.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kanske ska kolla in trailern....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser trevligt ut. Bra att det släpps först 2025, det är ingen brådska för min del

KoP
Medlem

Kände ingen större hype efter att ha sett trailern. Annars brukar man ju känna något efter att ha sett en GTA trailer, men inte denna gång. 🤔

Ser ut som ett GTA-spel förväntas göra, varken mer eller mindre.

Medlem

Då har man sett trailern.
Kamerasvep över platser och sånt som kommer hända i spelet.
Inget som gjorde en uppspelt men der såg trevligt ut.
Kommer def vänta på PC versionen då den kommer vara överlägsen konsolversionerna precis som RDR2 och GTAV.🤘
Väntar på gameplay videos


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att döma av trailen är det för lite twerking i spelet. Hoppas det kommer gå att modda in. Annars blir det nog inget köp.

Medlem

Jag har ändrat mig det är ett skitspel, haffsjobb av lata utvecklare

Ögonöppnare av alla genvägar och misstag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KoP:

Kände ingen större hype efter att ha sett trailern. Annars brukar man ju känna något efter att ha sett en GTA trailer, men inte denna gång. 🤔

Ser ut som ett GTA-spel förväntas göra, varken mer eller mindre.

Samma här. Tänkte mer "Vafan är detta?"
Hoppas TikTok-skiten inte tar för mycket tid av spelet.

Spelet kommer garanterat vara riktigt bra, som alla Gta varit men trailern sög. Var bara en jävla massa animerade rövar som skakades..

12
Skriv svar