Warhammer 40,000: Rogue Trader

Robot
Warhammer 40,000: Rogue Trader

Ett fantastiskt Warhammer-rollspel – trots buggarna.

#warhammer-40000-rogue-trader


Gnällkuk

Spelet är bättre än vad jag hade vågat hoppas på men också mer buggigt än vad jag hoppades på :/ Nåväl, blir att wishlista och plocka upp om ett år eller så.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så vänta ett år eller två och sedan plocka upp det som med owlcats andra spel uppfattat. Men det kliar extra i fingrarna när det är wh40k.

Medlem

Kul att det fick ett så bra betyg. Passar på att fråga; recenserar ni inte Massive's Avatarspel? Känns lite underligt kanske speciellt då det är utvecklat i Sverige.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det må vara buggigt, men som föregående talare sagt det är Wh 40k vi pratar om här... ffs


signatur

Allätare

Medlem

Owlcat är bra på att spruta fram patchar och regelbundna hotfixes så buggarna kommer vara ett mindre problem efter ett tag. Om man använder deras tidigare spel som exempel. Personligen tänker jag inte vänta.

Medlem

har varit otroligt taggad på detta, men PoE är på fredag så är nog bara bra att vänta.

Började min seriösa playthrough av WoTR nyligen, främst för att dom konstant pumpar ut DLC och jag vill inte påbörja ett 150+ timmar långt spel innan jag vet att jag kan göra hela upplevelsen den gången. Hoppas det är mindre sådant nu, hellre stand-alone expansioner osv.

Medlem

Grym recension. Måste säga att du snabbt har klättrar upp som en av min favoritrecensenter. Ditt språk passar mig bra och jag tycker allt som oftast att du belyser saker som för mig är relevant. Tumme upp!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Fattar inte detta med buggar.är i alla spel nu mera .har dom inte.rid och råd spel testa.ordenrlogt ?


signatur

New life, New hope

Medlem

Tack för en bra recension. Jag väntar med iver tills imorgon, då ska här spelas!


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av alias:

Kul att det fick ett så bra betyg. Passar på att fråga; recenserar ni inte Massive's Avatarspel? Känns lite underligt kanske speciellt då det är utvecklat i Sverige.

Vi kommer recensera Avatar så fort det går, men vi har inte ens fått kod än. Vi köper det på release i morgon och kör igång då. Förjävligt, särskilt med svensk utvecklare. :/


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi kommer recensera Avatar så fort det går, men vi har inte ens fått kod än. Vi köper det på release i morgon och kör igång då. Förjävligt, särskilt med svensk utvecklare. :/

AVGÅ, ALLA!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi kommer recensera Avatar så fort det går, men vi har inte ens fått kod än. Vi köper det på release i morgon och kör igång då. Förjävligt, särskilt med svensk utvecklare. :/

Wow, konstigt minst sagt. Vilken miss av Massive.


signatur

7900XTX
7800X3D

Dödgrävaren
Skrivet av Piigge:

har varit otroligt taggad på detta, men PoE är på fredag så är nog bara bra att vänta.

Började min seriösa playthrough av WoTR nyligen, främst för att dom konstant pumpar ut DLC och jag vill inte påbörja ett 150+ timmar långt spel innan jag vet att jag kan göra hela upplevelsen den gången. Hoppas det är mindre sådant nu, hellre stand-alone expansioner osv.

Känns som det är värt att vänta ett år eller två för att få en bättre upplevelse av ett redan bra spel faktiskt, och Affliction verkar ju spännande!

Redaktör
Skrivet av alias:

Wow, konstigt minst sagt. Vilken miss av Massive.

Det är Ubisoft, inte Massive, som (inte?) sköter koderna.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är Ubisoft, inte Massive, som (inte?) sköter koderna.

Tompa, RING ÅKLAGAREN !

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är Ubisoft, inte Massive, som (inte?) sköter koderna.

Jo men ändå. sett flera riktigt små yotubers med 1K följare som fått kod. Nu verkar det ju vara ett mediokert spel. Men hade velat läsa er recension.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Vilken miss av Massive.

Missave Massive.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av trickeh2k:

Spelet är bättre än vad jag hade vågat hoppas på men också mer buggigt än vad jag hoppades på :/ Nåväl, blir att wishlista och plocka upp om ett år eller så.

Skrivet av Sur Apan:

Så vänta ett år eller två och sedan plocka upp det som med owlcats andra spel uppfattat. Men det kliar extra i fingrarna när det är wh40k.

Är man känslig för buggar kan man absolut vänta, och trösta sig med att Owlcats tidigare titlar plåstrats om ordentligt under året som följt efter release.

Skrivet av Freakon:

Grym recension. Måste säga att du snabbt har klättrar upp som en av min favoritrecensenter. Ditt språk passar mig bra och jag tycker allt som oftast att du belyser saker som för mig är relevant. Tumme upp!

Gud vad trevligt!

Skrivet av Mirage:

Tack för en bra recension. Jag väntar med iver tills imorgon, då ska här spelas!

Tack själva för att ni läser!

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Är man känslig för buggar kan man absolut vänta, och trösta sig med att Owlcats tidigare titlar plåstrats om ordentligt under året som följt efter release.

Gud vad trevligt!

Tack själva för att ni läser!

Precis vad jag gjort med pathfinder spelen som jag haft roligt med och inte ångrat det ett dugg då jag alltid har backlog med annat så jag väntar hellre än vara försökskanin och tvingas spela om i onödan.

Men jag blev mer taggad av din recension och beskrivning av förbättringarna än av tidigare spel så väntan kanske blir kortare denna gång.

Redaktör
Skrivet av alias:

Jo men ändå. sett flera riktigt små yotubers med 1K följare som fått kod. Nu verkar det ju vara ett mediokert spel. Men hade velat läsa er recension.

Verkar som att de tappat bort Norden av nån anledning.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Verkar som att de tappat bort Norden av nån anledning.

Ja jag fattar, deras loss.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Beroende på betyg kanske vinst då ?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Desructoids recension var ju än av de bättre, hoppas på det. 9/10


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Att Owlcat släpper ett buggigt spel var väl inte direkt oväntat - betan har inte varit så katastrofal som jag väntade mig, men med tanke på hur båda Pathfinder-spelen såg ut vid release kan det här gott få vänta lite.

Pathfinder: WotR får ju fortfarande så väl patchar som DLC, så det får sig en till omspelning så fort takten lugnat ner sig lite. Har spelat igenom de flesta mythic paths, men några är kvar att utforska! Och det finns ju alltid en rad olika klasser/klasskombinationer och builds att leka med.

Fin recension!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Striderna plussas men nämns inte desto mer?!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Castor.T:

Striderna plussas men nämns inte desto mer?!

Det var just därför jag lyfte dem i plus/minus-sektionen. Hade tagit för mycket plats att beskriva systemet i recensionen - jag har en viss längd att förhålla mig till. Men i extremt korta och förenklade ordalag så påminner striderna lite om exempelvis XCOM-spelen; ett rutnätbaserat slagfält där kombatanterna har Movement Points och Action Points. De förstnämnda låter en ta sig runt på slagfältet, de andra använder man för att nyttja abilities, olika attacker och så vidare.

Det finns mycket mer än så att säga, men gör sig bättre i en längre video än någon paragraf text. Kan rekommendera denna om du vill veta mer;

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Owlcat är bra på att spruta fram patchar och regelbundna hotfixes så buggarna kommer vara ett mindre problem efter ett tag. Om man använder deras tidigare spel som exempel. Personligen tänker jag inte vänta.

De patchades War of the Righteous för bara någon vecka sedan. Två år efter släpp.
Inte illa för ett singelplayer spel.

Jag har högt förtroende att Owlcat kommer fixa detta. Förhoppnings kommer det vara i fint skick lagom till att GOG har nån fin rea på det

Medlem

Verkar lite trist med stridssystemet. Det var just striderna jag älskade i första Pathfinder spelet de gjorde.
Men men, har beställt det nu så bara att tuta och köra

Medlem

Jättebra recension! Tack så mycket. Köpte det idag för jag kunde inte hålla mig

12
Skriv svar