I Light No Fire simulerar No Man's Sky-studion en fantasy-värld stor som vår jord
Man kan hoppas att de tagit all lärdom de kan från NMS gällande både multiplayer och hur man fyller en genererad värld med intressanta föremål, för om de kan omsätta den erfarenheten ser jag mycket positivt på detta spel!
< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >
< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >
Man kan hoppas att de tagit all lärdom de kan från NMS gällande både multiplayer och hur man fyller en genererad värld med intressanta föremål, för om de kan omsätta den erfarenheten ser jag mycket positivt på detta spel!
Tänker likadant. Efter NMS borde dom ju ha kunskapen om hur spelet ska göras på en teknisk nivå så det borde hänga mer på att hitta på intressant gameplay och få till en skönt känsla. Sen är det nog lättare att fylla EN fantasy värld med intressanta varelser, platser och föremål än 15 triljoner planeter
PSN: OAKTHYR
Detta var höjdpunkten för mig!
Hoppas de börjar anställa lite mer personal så att de kan nå sina visioner tidigare. De verkar ha en så jäkla bra struktur på sina spel, det har varit väl i tid länge nu att växa till sig
edit: Riktigt fett med fåglarna!
edit2: Jag ser segelbåtar (flottar) med enklare junk-riggar också. Hade varit grymt att spela detta i VR.
Påminner väldigt mycket om No Mans Sky, Helt förtåeligt då det har blivit en sådan succé trots det inte såg ut så från början. Jag hoppas bara att de lägger till mer betydande end game content i det här nya. Blir rätt enformigt i NMS efter ett tag att bara sträva efter att bli så rik som möjligt o hitta de bästa skeppen när det inte finns direkt något att göra med dem.
Intressant, men vi har ju egentligen inte sett något av gameplay-loopen. Håller tummarna men är skeptisk. Tycker verkligen om tanken på en sjukt detaljerad planet framför massvis med planeter.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Min favorit! Jag hoppas och tror att de lärt sig mycket av No man's Sky som verkligen gjorde ett stort lyft för några år sedan med massvis med uppdateringar (och fortsätter den trenden).
Klart lite skeptisk med tanke på hur det spelet lanserades, men förhoppningsvis är de smartare denna gången.
Påminner väldigt mycket om No Mans Sky, Helt förtåeligt då det har blivit en sådan succé trots det inte såg ut så från början. Jag hoppas bara att de lägger till mer betydande end game content i det här nya. Blir rätt enformigt i NMS efter ett tag att bara sträva efter att bli så rik som möjligt o hitta de bästa skeppen när det inte finns direkt något att göra med dem.
Vill gärna se detta liret vara bra, kan dock inte låta bli att bli ”orolig” för att det skall vara en gatheringsimulator igen.
1338 - One Step Above
Ogillar den grafiska stilen men SATAN i gatan vad snyggt det var.
Håller med. Mycket snyggt men för mycket färger.
Samtidigt så vet vi att No man sky såg lika bra ut på förhand för att sedan vara något helt annat vid release. Sunt förnuft säger då att man ska ta allt Hello Games visar med minst en nypa salt.
Ännu en dag i paradiset.
Tycker det här ser riktigt spännande ut, sen kan man tycka vad man vill om Hello Games men dom har ju stått för den potentiellt största återhämtningen av en katastrofal release jag kan komma ihåg.
Jag utgår kallt från att dom dragit lärdomar från NMS och av att döma från trailern så använder spelet samma spelmotor som NMS. Jag kommer följa denna med intresse.
Det ser intressant ut, hoppas man kan bygga saker. När jag spelade No man sky så var det jättecoolt när man åkte till en annan planet men sedan var det mest ”jahapp” för man kunde inte göra något alls på planeten. En byggnad fanns, inget ett göra, en gubbe fanns, kunde inte göra något med denne.
Jag hoppas det finns mer ett göra i det här spelet isf 😃