I Light No Fire simulerar No Man's Sky-studion en fantasy-värld stor som vår jord

Robot
I Light No Fire simulerar No Man's Sky-studion en fantasy-värld stor som vår jord
Gen
Medlem
Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Testpilot

Man kan hoppas att de tagit all lärdom de kan från NMS gällande både multiplayer och hur man fyller en genererad värld med intressanta föremål, för om de kan omsätta den erfarenheten ser jag mycket positivt på detta spel!


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Man kan hoppas att de tagit all lärdom de kan från NMS gällande både multiplayer och hur man fyller en genererad värld med intressanta föremål, för om de kan omsätta den erfarenheten ser jag mycket positivt på detta spel!

Tänker likadant. Efter NMS borde dom ju ha kunskapen om hur spelet ska göras på en teknisk nivå så det borde hänga mer på att hitta på intressant gameplay och få till en skönt känsla. Sen är det nog lättare att fylla EN fantasy värld med intressanta varelser, platser och föremål än 15 triljoner planeter


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Nej på den. X)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det här ser riktigt bra ut! Mer fantasy åt folket!

Medlem

Enligt mig det mest spännande som visades upp i natt!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Medlem

Detta var höjdpunkten för mig!
Hoppas de börjar anställa lite mer personal så att de kan nå sina visioner tidigare. De verkar ha en så jäkla bra struktur på sina spel, det har varit väl i tid länge nu att växa till sig

edit: Riktigt fett med fåglarna!

edit2: Jag ser segelbåtar (flottar) med enklare junk-riggar också. Hade varit grymt att spela detta i VR.

Medlem

Påminner väldigt mycket om No Mans Sky, Helt förtåeligt då det har blivit en sådan succé trots det inte såg ut så från början. Jag hoppas bara att de lägger till mer betydande end game content i det här nya. Blir rätt enformigt i NMS efter ett tag att bara sträva efter att bli så rik som möjligt o hitta de bästa skeppen när det inte finns direkt något att göra med dem.

Medlem

Gillar den grafiska stilen! Fastnade aldrig för NMS men mer av en fantasyperson än en rymdperson.

Medlem

Intressant, men vi har ju egentligen inte sett något av gameplay-loopen. Håller tummarna men är skeptisk. Tycker verkligen om tanken på en sjukt detaljerad planet framför massvis med planeter.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Moderator | Testpilot

Min favorit! Jag hoppas och tror att de lärt sig mycket av No man's Sky som verkligen gjorde ett stort lyft för några år sedan med massvis med uppdateringar (och fortsätter den trenden).

Klart lite skeptisk med tanke på hur det spelet lanserades, men förhoppningsvis är de smartare denna gången.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt spännade, hoppas det blir bra.

Medlem
Skrivet av Fabler:

Påminner väldigt mycket om No Mans Sky, Helt förtåeligt då det har blivit en sådan succé trots det inte såg ut så från början. Jag hoppas bara att de lägger till mer betydande end game content i det här nya. Blir rätt enformigt i NMS efter ett tag att bara sträva efter att bli så rik som möjligt o hitta de bästa skeppen när det inte finns direkt något att göra med dem.

Vill gärna se detta liret vara bra, kan dock inte låta bli att bli ”orolig” för att det skall vara en gatheringsimulator igen.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Ogillar den grafiska stilen men SATAN i gatan vad snyggt det var.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ogillar den grafiska stilen men SATAN i gatan vad snyggt det var.

Håller med. Mycket snyggt men för mycket färger.

Samtidigt så vet vi att No man sky såg lika bra ut på förhand för att sedan vara något helt annat vid release. Sunt förnuft säger då att man ska ta allt Hello Games visar med minst en nypa salt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

För en som aldrig testat No Man´s Sky, genereras samma värld för alla är det olika?
Hoppas de når upp till hypen denna gång!

Medlem

Tycker det här ser riktigt spännande ut, sen kan man tycka vad man vill om Hello Games men dom har ju stått för den potentiellt största återhämtningen av en katastrofal release jag kan komma ihåg.

Jag utgår kallt från att dom dragit lärdomar från NMS och av att döma från trailern så använder spelet samma spelmotor som NMS. Jag kommer följa denna med intresse.

Medlem

Det där fick det at vattnas i mungipan! Ett build/explore/survival a'la Valheim som ser ut så där kan bli årets spel för mig. Blir byggandet lika bra sim i Valheim och Conan så...yummy!

Medlem

Lyckas dom med det här kan det bli riktigt riktigt bra!

Medlem

Jag tänkte precis det som redan påpekats. Har man kvar utvecklarna från NMS borde man ha de bästa förutsättningarna för att ro det här iland. Gött med potential!

Medlem
Medlem

Det ser intressant ut, hoppas man kan bygga saker. När jag spelade No man sky så var det jättecoolt när man åkte till en annan planet men sedan var det mest ”jahapp” för man kunde inte göra något alls på planeten. En byggnad fanns, inget ett göra, en gubbe fanns, kunde inte göra något med denne.

Jag hoppas det finns mer ett göra i det här spelet isf 😃

1
Skriv svar