"Florida Joker" vill att Rockstar betalar honom "en miljon eller två"

Robot
"Florida Joker" vill att Rockstar betalar honom "en miljon eller två"

Eftersom GTA VI inkluderar en karaktär som liknar honom.

#Gta-6, #Rockstar


Medlem

Vem är Florida Joker?
Nån lokal kändis där?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur skulle detta fall utspela sig i Sverige, någon som vet?

Medlem

Han är väl inte ensam om att se ut sådär?

Medlem

Jävligt märkligt med människor som gör allt för lite uppmärksamhet. Hans mamma måste vara välsigt stolt över honom.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Han är väl inte ensam om att se ut sådär?

Det hoppas jag verkligen, sjukt fult med tatueringar i fejan sådär, på andra ställen slipper man ju se dem iaf då kläder döljer skiten.

Medlem

Haha, vad löjligt. Det måste ju också finnas åtskilliga spel som har liknande tatueringar, för att inte tala om andra människor. Hade det varit en copy-paste på tatueringen hade jag kunnat förstå honom, men det är det ju verkligen inte. Det enda de har gemensamt är at de tatuerat sig i ansiktet och lagt ett par tatueringar som liknar varandra lite runt ögonen.

Skrivet av Gaara:

Det hoppas jag verkligen, sjukt fult med tatueringar i fejan sådär, på andra ställen slipper man ju se dem iaf då kläder döljer skiten.

Wow. Folk får tatuera sig bäst de vill, i ansiktet eller vart annanstans som helst. Det har du verkligen inget med att göra, och hoppas verkligen att du inte lägger ut sådana uttalanden mot människor du känner eller träffat som har tatueringar.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Haha, vad löjligt. Det måste ju också finnas åtskilliga spel som har liknande tatueringar, för att inte tala om andra människor. Hade det varit en copy-paste på tatueringen hade jag kunnat förstå honom, men det är det ju verkligen inte. Det enda de har gemensamt är at de tatuerat sig i ansiktet och lagt ett par tatueringar som liknar varandra lite runt ögonen.

Wow. Folk får tatuera sig bäst de vill, i ansiktet eller vart annanstans som helst. Det har du verkligen inget med att göra, och hoppas verkligen att du inte lägger ut sådana uttalanden mot människor du känner eller träffat som har tatueringar.

Ja självklart får folk tatuera sig bäst de vill, det bestämmer inte jag över, det har jag inte sagt heller MEN jag får dock tycka vad jag vill om det...
Skulle inte gå fram o säga till någon om jag såg det på stan, dock skulle jag nog kanske titta till lite extra beroende på hur det ser ut och tänka "fyfan va fult".

Tips om du inte vill att folk ska ha synpunkter på dina tatueringar är ju sätt dem inte i ansiktet...

KoP
Medlem

Tragisk att han tror att han är unik när det finns ett flertal människor som även dom matchar karaktären ifrån GTA till utseendet. 🙄

KoP
Medlem
Skrivet av nils45:

Hur skulle detta fall utspela sig i Sverige, någon som vet?

Personen skulle antagligen bli utskrattad och utsparkad ifrån rättsalen (skulle iofs aldrig ens leda fram till en rättegång).

Redaktör
Ponny

"En miljon eller två" är vad jag brukar säga på lönesamtalen.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

I nyhetstråden så visade jag en video med allt som Rockstar tagit inspiration från. Det var första gången som jag såg Florida Joker i den videon.
Tjejen på biltaket, hon med hammare i händerna medmera är tagna från verkliga händelser. Skulle bli dyrt för Rockstar om de skulle betala 20 miljoner till alla dessa som de tagit inspiration från.

Medlem

USA i ett nötskal.

Lär ju inte hända något alls. Lindsay Lohan försökte stämma R* för några år sedan, utan framgång.

Medlem
Skrivet av KoP:

Tragisk att han tror att han är unik när det finns ett flertal människor som även dom matchar karaktären ifrån GTA till utseendet. 🙄

Fast rockstar har ju onekligen inspirerats av just honom. När jag såg trailern visste jag med en gång vilken verklig person det skulle föreställa då jag hade sett intervjuer med snubben innan.

Jag tycker absolut att han har ett mycket mer självklart case här än lindsey lohan hade, men jag tror ändå inte att han kommer att få en spänn.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tips om du inte vill att folk ska ha synpunkter på dina tatueringar är ju sätt dem inte i ansiktet...

Tips om du inte vill ha synpunkter på din klädstil, ha dom inte på dig...


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Undrar om han själv har betalat "en miljon eller två" till DC Comics? 🤔


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Fast rockstar har ju onekligen inspirerats av just honom. När jag såg trailern visste jag med en gång vilken verklig person det skulle föreställa då jag hade sett intervjuer med snubben innan.

Jag tycker absolut att han har ett mycket mer självklart case här än lindsey lohan hade, men jag tror ändå inte att han kommer att få en spänn.

Håller med. I detta fall så är det just honom dom har "inspirerats" ifrån, frågan är hur långt man kan komma med det i en rättssal.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Håller med. I detta fall så är det just honom dom har "inspirerats" ifrån, frågan är hur långt man kan komma med det i en rättssal.

Svårt att säga. Har inte jättebra koll på amerikansk lag. Har bäst koll på det dåliga med deras lagar.
Skulle han på något sätt kunna ha patent på sitt utseende (som jag hoppas att det inte går att ha) så skulle han nog vinna och kunna få ut en del.
Har ju hört talas om bönder som tagit patent på en viss typ av växt eller grönsak och när den spridit sig till grannen så har de kunnat stämma grannen på massor av pengar.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

"En miljon eller två" är vad jag brukar säga på lönesamtalen.

Är det du Borås-Jokern?

Medlem

Vad löjligt. Vi skulle inte kunna skapa någonting utan inspiration. Men det är väl bara en tidsfråga innan det inte är möjligt att skapa något längre utan att behöva betala någon för det.
Lär ju inte ha några konsekvenser för underhållningen vi får se i framtiden.

Vad är nästa grej? Nintendo stäms av italienska rörmockare som lyssnar till namnet Mario?

Inaktiv
Skrivet av Proximately:

Haha, vad löjligt. Det måste ju också finnas åtskilliga spel som har liknande tatueringar, för att inte tala om andra människor. Hade det varit en copy-paste på tatueringen hade jag kunnat förstå honom, men det är det ju verkligen inte. Det enda de har gemensamt är at de tatuerat sig i ansiktet och lagt ett par tatueringar som liknar varandra lite runt ögonen.

Wow. Folk får tatuera sig bäst de vill, i ansiktet eller vart annanstans som helst. Det har du verkligen inget med att göra, och hoppas verkligen att du inte lägger ut sådana uttalanden mot människor du känner eller träffat som har tatueringar.

Önskar att vi kunde leva i ett sådant samhälle. Det funkar inte så.

Samhället har normer och det är mycket vi inte gör eller ser ut baserat på detta. Sedan kan man fråga sig hur vi ska komma fram till vilka de är. Hade du tyckt det var okej om förskolelärare och lärare gick runt och såg ut som gangsters eftersom det var inne? Med låtsats pistoler som accessoar och pratade på ett visst sätt? Tror inte en enda person hade satt sin unge där. Eller att en person inte hade några kläder alls för det var kreativt uttryck? Kläder i sig är en norm.

Kriminella klär sig och beter sig på ett sätt av en anledning. De ser inte ut som pryda lärare på 60-talet. Finns böcker att läsa enbart om kreativt uttryck som kulturellt betingat så det vi snackar om är etablerat.

eld
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Fast rockstar har ju onekligen inspirerats av just honom. När jag såg trailern visste jag med en gång vilken verklig person det skulle föreställa då jag hade sett intervjuer med snubben innan.

Jag tycker absolut att han har ett mycket mer självklart case här än lindsey lohan hade, men jag tror ändå inte att han kommer att få en spänn.

Det kommer nog hamna någonstans under fair use, pga parodi och så, och att de har lagt arbete på att vara andra utseendet och hårfärg.

Men det är ju absolut solklart att de refererar till honom.

Medlem

Är ju inte ens likt, fula ansiktstatueringar är inte ovanligt numera så han får nog jaga lyckan på annan plats.

Edit: har bara sett bilden i artikeln kanske inte är samma person det gäller?

eld
Medlem
Skrivet av anon_332538:

Önskar att vi kunde leva i ett sådant samhälle. Det funkar inte så.

Samhället har normer och det är mycket vi inte gör eller ser ut baserat på detta. Sedan kan man fråga sig hur vi ska komma fram till vilka de är. Hade du tyckt det var okej om förskolelärare och lärare gick runt och såg ut som gangsters eftersom det var inne? Med låtsats pistoler som accessoar och pratade på ett visst sätt? Tror inte en enda person hade satt sin unge där. Eller att en person inte hade några kläder alls för det var kreativt uttryck? Kläder i sig är en norm.

Kriminella klär sig och beter sig på ett sätt av en anledning. De ser inte ut som pryda lärare på 60-talet. Finns böcker att läsa enbart om kreativt uttryck som kulturellt betingat så det vi snackar om är etablerat.

Tror nog att vartenda lärare och förskollärare till mina barn har haft någon tatuering, vissa har till och med åkt upp på halsen, så det sker ju såklart ändringar.

Alla med ansiktstatueringar ser inte ut som floridajoker

Skribent

Ironin blir väl att han måste väl ha tagit inspiration från Jokern och Jared Leto...men det var kanske helt ok?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av KoP:

Tragisk att han tror att han är unik när det finns ett flertal människor som även dom matchar karaktären ifrån GTA till utseendet. 🙄

Fast är det fler som ser ut som karaktären som även fotats i en ”mugshot”? I Florida dessutom.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Tror nog att vartenda lärare och förskollärare till mina barn har haft någon tatuering, vissa har till och med åkt upp på halsen, så det sker ju såklart ändringar.

Alla med ansiktstatueringar ser inte ut som floridajoker

Du svarade inte på mitt exempel. Hade du haft några problem med en kultur där man ser ut som gangsters? Låt oss ta hela samhället kör gangsterstilen. Är det inte ett problem enligt dig? Eller låt oss säga att man just är naken. Kläder är delvis en norm. Vi föddes inte med kläder.

eld
Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Är ju inte ens likt, fula ansiktstatueringar är inte ovanligt numera så han får nog jaga lyckan på annan plats.

Edit: har bara sett bilden i artikeln kanske inte är samma person det gäller?

Det är en direkt referens till honom:

Medlem

Det han förtjänar är ju ett kok stryk i alla fall. Herregud, dessa snyltare som ständig måste bekräfta sin värdelösa existens med mer uppmärksamhet.

123
Skriv svar