Baldur's Gate 3 är Årets spel 2023!

Robot
Baldur's Gate 3 är Årets spel 2023!

Vi korar de 20 främsta från ett fantastiska spelår.

#läsarnas-årets-spel, #årets-spel


Medlem

Håller med om BG3. Vilket jäkla spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.

Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Uppdatering: tänkte avsluta lotteriet ikväll kl21 (lör 16/12) och sen dra en vinnare. Vinnaren får välja om den vill ha kupongen via post eller om jag skrapar fram koden och skickar den digitalt via PM.
Tävlingen är nu avslutad och en vinnare kommer att dras.

Deltagarlista:
Strumpa
Kavakava83
Blackrabbit2
Mutumba
H_A_N_72
necrolock
theBoosing
Raid25
Stich
korvmos
robbis
Qrush
oggeman
Shugge
Tor
Najkan
Bojkott
Hoobabalooba
Thane
Gertzy
unoR

Medlem

Bra år, bra lista! Saknar ett spel dock, Remnant 2. Det hade hamnat på top 3 för mig, fantastiskt kul och välgjort spel som sjukt nog inte är ett fullprisspel.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Schysst initiativ 👍 sign me up

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Jag vill vara med och älskar Star Wars!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Testpilot
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Jag deltar gärna! Spelade igenom ettan och gillade det mycket!

Medlem

Bra lista.

Bäst för mig i år utan inbördes ordning:
Zelda: Tears Of The Kingdom
Dave The DIver
Bomb Rush Cyberfunk
Baldur's Gate 3

Inte spelat men vill/kommer spela:
Orten Was The Case
Bramble: The Mountain King
Sea of Stars
Hi-Fi Rush
Alan Wake 2

Medlem

Listan stämmer ganska bra, förrutom Zelda som inte borde varit med och Cyberpunk borde kommit lite högra! Svårt att motivera att starfield kommer högre än Diablo 4 också

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.

Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Wow, vilken grej! Jag tycker om Star Wars! Vill gärna ha chansen att få det.

Medlem
Medlem

Hur kan inte Remnant 2 vara med på listan? Känner mig naken, blästrad och skitsur 😆

Medlem
Skrivet av robbis:

Listan stämmer ganska bra, förrutom Zelda som inte borde varit med och Cyberpunk borde kommit lite högra! Svårt att motivera att starfield kommer högre än Diablo 4 också

Varför tycker du inte att Zelda skulle ha varit med, vad föll det på för dig om man vänligt får fråga? Jag har aldrig varit ett jätte stort fan av Nintendo och Zelda men Tears Of The Kindom blev jag för första gången helt uppslukad av. En rejäl uppgradering från Breath Of The Wild, med så många nya möjligheter.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Jag är gärna med på hjulet, tycker definitivt om Star Wars.

Medlem

Tears of the Kingdom alltså, vilket oerhört mästerverk. Sa till sambon runt 50 timmar in att det kunde vara det bästa spelet jag har gett mig in i de senaste 35 åren.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Älskade ettan, är gärna med i utlottningen


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

När jag kommer till ro lite mera så blir det säkert Baldursgate 3. Kanske börjar spela under mellandagarna!

Medlem

I år diskvalificerar jag mig själv från att komma med någon lista då jag spelat för få spel som kommit i år.

För mig är Starfield bäst. Utan konkurrens. Det spel jag haft mysigast med är Tinykin (som kom förra året) och Subnautica som jag körde om med den sista stora fina uppdateringen som lyfte hela spelet.

Skrev i ett annat inlägg att jag gissar att Asgards Wrath 2 för Quest mycket väl kan toppa listan när jag kört klart det. Började idag och det känns helt i sin egen liga.

Medlem

Hur ff16 kunde få 5/5 är ett skämt

Medlem

Imponerande att Alan Wake kommer då högt, mindre gameplay än telltales och dämre dialog än zero wing.
Robocop borde vart med istället.
Eller gollum

Medlem

Remnant 2 är ju top 3 för mig iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Jag är gärna med på lottningen.

Moderator | Testpilot

Mycket fin show! Sådär härligt flamsigt som det brukar vara. Älskar också hur ni kämpar på trotts att det är en del tekniska trul.

Med det sagt så måste vi verkligen ta tag och fixa ljudet. Även jag som är en del av sajten kan så kan också jag bli less att vi fortfarande inte hittat någon bra lösning. Allt från eko, till att vissa är högre och lägre än andra ger rent generellt eller för att huvuden vrids.

Ljud och produktion är svårt. Bara min egen lilla stream på Twitch kan ibland få problem fast jag spenderat mycket tid till att kolla så ljudnivåer och annat är som det ska vara – men vi borde vara bättre.

För alla som hört av sig till oss direkt om feedback – vi hör er även om ni har svårt att höra oss (hehe).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Klart värd vinnare. Skulle belöna det två gånger om jag kunde!

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Imponerande att Alan Wake kommer då högt, mindre gameplay än telltales och dämre dialog än zero wing.
Robocop borde vart med istället.
Eller gollum

En skulle kunna tro att Alan har lyckats gå före dig i kön på Ica så som du vilt passar på att slå på spelet det senaste.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

En skulle kunna tro att Alan har lyckats gå före dig i kön på Ica så som du vilt passar på att slå på spelet det senaste.

Kan instämma att actiondelen är relativt svag i Alan wake 2. Detta var ju fallet även i originalet enligt mig. Däremot väger ju story, grafik och den fantastiska presentationen upp det hela.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Ettan var riktigt bra, tvåan ska tydligen vara ännu bättre så jag tar gärna chansen.

Medlem

Tänkte köpa Baldurs Gate 3 till PC, nu när man är ledig några dagar mellan jul och nyår.
Hoppas jag inte blir besviken


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Tjobb0:

Tänkte köpa Baldurs Gate 3 till PC, nu när man är ledig några dagar mellan jul och nyår.
Hoppas jag inte blir besviken

Nä det blir nog svårt att bli besviken. Möjligen om det inte är din typ av spel med mycket dialog och lore att ta in om du inte är van med denna typ av rpg.

Jag är rpg noob men tycker det ändå är extremt bra. Får bara googla lite ibland för att hänga med i loren då fantasy lore kan vara svår att förstå ibland.

Skriv svar