Xbox Cloud finns nu tillgängligt till Meta Quest

Robot
Xbox Cloud finns nu tillgängligt till Meta Quest

Äntligen! (Som Gert Fylking skulle ha sagt)

#Meta-Quest, #Xbox-cloud


Medlem

Kanske man får en sambo som prenumererar på Xbox istället för Playstation nu då.

... Hon har alltid varit "team PS" innan; hur skall det gå?! ☺️

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Kanske man får en sambo som prenumererar på Xbox istället för Playstation nu då.

... Hon har alltid varit "team PS" innan; hur skall det gå?! ☺️

Plötsligt händer det!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kul! Synd att man blir så lätt åksjuk av många VR spel bara.

Skribent
Skrivet av Lolflakes:

Kul! Synd att man blir så lätt åksjuk av många VR spel bara.

Jag blir notoriskt sjösjuk av VR, men att sitta och spela på en stor skärm inne i VR funkar bra


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Konceptuellt är det intressant, men imo vill man inte sitta med en kloss fastspänd mot ansiktet och köra Xbox-spel ens jämfört med en liten TV/skärm. Headseten behöver bli bra mycket mer bekvämare än en Quest 3

Medlem

Funkar klockrent. Men satsa på spel som kör 60 fps native på Xbox. Då får du mindre fördröjning i spelen. Så tex om du ska köra forza. Välj performance läget som kör 60fps. Med 30 känns fördröjningen.

Medlem

Man har kunnat göra detta länge genom att side-loada androidappen.
Men nu har det fått "officiellt stöd" med en egen quest app.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Varför skulle man spela ett ickevirtuellt spel på en virtuell skärm i VR-glasögon istället för direkt på en riktig skärm?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Varför skulle man spela ett ickevirtuellt spel på en virtuell skärm i VR-glasögon istället för direkt på en riktig skärm?

Man kanske inte har en Xbox?
Man kanske vill spela något i sommarstugan där det bara finns en tv som någon annan använder?
Man kanske vill spela på en större skärm än den man har hemma?
Man kanske....ja du fattar.

Medlem

Är det lika mycket input delay och artefakter i bilden som för 4 månader sedan?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Skrev jag ju om i nyhetstråden för tre dagar sedan. 😆

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Varför skulle man spela ett ickevirtuellt spel på en virtuell skärm i VR-glasögon istället för direkt på en riktig skärm?

Man kanske inte har tillgång till en skärm?
Finns ju flera anledningar med virtuella skärmar.
Enda anledningen varför det inte slagit genom än för att tekniken inte är där riktift men är på god väg. Se bara Apple Vision pro, det lär kanske inte heller vara perfekt men kommer nog vara det för en hel del.
Många tycker ju tom Quest 2 dög gott och väl.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas bara att de lägger till stöd för två kontroller. Så man kan spela två pers i soffan.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Hoppas bara att de lägger till stöd för två kontroller. Så man kan spela två pers i soffan.

Hur tänker du då?
Hemma i soffan en på skärm och en i headsetet?
Då finns det väll ingen anledning för någon att sitta med headset?
Den "virtuella soffan" ja då har ni ju ett headset var med varsin kontroll?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur tänker du då?
Hemma i soffan en på skärm och en i headsetet?
Då finns det väll ingen anledning för någon att sitta med headset?
Den "virtuella soffan" ja då har ni ju ett headset var med varsin kontroll?

Jag tänkte mer generellt för xcloud och inte just till VR.
Barnen har en Xbox one X i lekrummet och har nu hittat Goat Simulator 3.
Men det är bara en som kan spela via xcloud för de stöder inte 2 kontroller trots att spelet i sig stöder split screen.

Skribent
Skrivet av Phyrino:

Jag tänkte mer generellt för xcloud och inte just till VR.
Barnen har en Xbox one X i lekrummet och har nu hittat Goat Simulator 3.
Men det är bara en som kan spela via xcloud för de stöder inte 2 kontroller trots att spelet i sig stöder split screen.

Gissar att input-laggen kanske blir sämre med två kontroller?

Men du kan ju alltid ladda ned spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kör fortfarande OG Quest. Den har för dålig upplösing för att den ska vara lika trevlig som att köra 2D-spel/film som på en TV/monitor. Ni som har Quest 3, är upplösning så pass mycket bättre idag att man kan sitta och titta på en film i "Bigscreen" utan att alls störa sig på "screen door effect" och upplösningen?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gissar att input-laggen kanske blir sämre med två kontroller?

Men du kan ju alltid ladda ned spelet.

Inte goat simulator 3 på en xbox one x.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Kör fortfarande OG Quest. Den har för dålig upplösing för att den ska vara lika trevlig som att köra 2D-spel/film som på en TV/monitor. Ni som har Quest 3, är upplösning så pass mycket bättre idag att man kan sitta och titta på en film i "Bigscreen" utan att alls störa sig på "screen door effect" och upplösningen?

Upplösning och optik är tillräcklig, värre är då att du måste hitta bra källmaterial (idealt 8K) och även stå ut med en kloss på huvudet

Skribent
Skrivet av Phyrino:

Inte goat simulator 3 på en xbox one x.

Aah, tänkte Series X.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Upplösning och optik är tillräcklig, värre är då att du måste hitta bra källmaterial (idealt 8K) och även stå ut med en kloss på huvudet

Låter bra i min bok, synd bara att Quest 3 inte fick en OLED display. Hade gärna haft den fantastiska djupa svärtan OLED ger men det kanske är en bra nog display? Det är där jag står och väger nu.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Låter bra i min bok, synd bara att Quest 3 inte fick en OLED display. Hade gärna haft den fantastiska djupa svärtan OLED ger men det kanske är en bra nog display? Det är där jag står och väger nu.

Behövs micro-OLED för att slippa nackdelarna med OLED (i synnerhet mura) och då är man uppe i en helt annan prisklass än Quest 3

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Upplösning och optik är tillräcklig, värre är då att du måste hitta bra källmaterial (idealt 8K) och även stå ut med en kloss på huvudet

Nåja, Quest 3 må vara.en kloss men Quest 1 är.en tegelsten jämförelse 😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Låter bra i min bok, synd bara att Quest 3 inte fick en OLED display. Hade gärna haft den fantastiska djupa svärtan OLED ger men det kanske är en bra nog display? Det är där jag står och väger nu.

Displayen är bra men ja man saknar oled svärtan. Dock vänjer man sig av det snabbt då allt annat.med displayen är så pass bra.
Jag tycker redan Quest 2 var så myclet bättre än Quest 1.
Initialt kanske jag inte tyckte det men när jag gick tillbaka till Quest 1 från Quest 2 så var det nästan att ögonen tårades av det lågupplösta screendoor displayen 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Behövs micro-OLED för att slippa nackdelarna med OLED (i synnerhet mura) och då är man uppe i en helt annan prisklass än Quest 3

Okej, stort tack för infon 👍. Är riktigt köpsugen, inte minst för att kunna glo på film i en biosalong via Bigscreen eller liknande, som är en värdig uppgradering från det jag har.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Displayen är bra men ja man saknar oled svärtan. Dock vänjer man sig av det snabbt då allt annat.med displayen är så pass bra.
Jag tycker redan Quest 2 var så myclet bättre än Quest 1.
Initialt kanske jag inte tyckte det men när jag gick tillbaka till Quest 1 från Quest 2 så var det nästan att ögonen tårades av det lågupplösta screendoor displayen 😅

Låter bra, så nära köp knappen nu 😅. Jag har kört min Quest som ett PCVR headset, likt min HTC Vive. Tappar Quest 3 batteritid när man kör den trådad till datorn och spelar?

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Låter bra, så nära köp knappen nu 😅. Jag har kört min Quest som ett PCVR headset, likt min HTC Vive. Tappar Quest 3 batteritid när man kör den trådad till datorn och spelar?

Jag vet inte bara kört Quest 3 trådlöst PCVR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Man kanske inte har en Xbox?
Man kanske vill spela något i sommarstugan där det bara finns en tv som någon annan använder?
Man kanske vill spela på en större skärm än den man har hemma?
Man kanske....ja du fattar.

Men så bra upplösning är det inte i VR glasögon. Jag tror ingen spelar vanliga spel i VR-glasögon mer än att testa en kort stund på kul.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Låter bra, så nära köp knappen nu 😅. Jag har kört min Quest som ett PCVR headset, likt min HTC Vive. Tappar Quest 3 batteritid när man kör den trådad till datorn och spelar?

Jag har kört Quest 3:an med link till datorn för utveckling i Unity, men då har den inte tappat batteri åtminstone.

12
Skriv svar