SWAT-spelet Ready or Not har nu lämnat early access

Medlem
Skrivet av kallandes:

Nej, det gör det inte. Varför du nu ska sabba ditt spelande med en sådan? FPS med handkontroll? Var nån idiot som recenserade RoN, som absolut ville köra handkontroll (funkade sådär). Sen startade han recensionen med att berätta, att det inte var hans typ av spel! Varför recenserade han det över huvud taget Som att en CS spelare skulle recensera The Sims

Nu är ju det här spelet säkert mycket svårare med handkontroll, men jag lirade massor av timmar R6:Ravenshield på xbox och det tog ett tag, men tyckte man vande sig ändå. Sen går det visst att lira det här också, hittade denna video, gäller tydligen att specifikt välja "big picture-mode" i Steam sen kan man välja tex xbox layout eller vad man nu har. Här är länken iaf om det kan vara till hjälp


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Nu är ju det här spelet säkert mycket svårare med handkontroll, men jag lirade massor av timmar R6:Ravenshield på xbox och det tog ett tag, men tyckte man vande sig ändå. Sen går det visst att lira det här också, hittade denna video, gäller tydligen att specifikt välja "big picture-mode" i Steam sen kan man välja tex xbox layout eller vad man nu har. Här är länken iaf om det kan vara till hjälp
https://youtu.be/mCCYiCjnrMQ

Den enda hjälp jag behöver, är från bombgruppen. Så dom kan desarmera alla bomber på 6:e banan! Jag är fast där! Sista rundan där, var det bara en fiende kvar, och han sköt ihjäl mig utan att jag han se han. Första gången, tidigare bara bomber. Surt som satan ändå!

Peekar man dörrar, ser man snubbeltrådar på andra sidan dörren. Men det hjälpte ju inte när det stod en med en AK på andra sidan, medan jag stirrade ner efter en snubbeltråd


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Skribent
Skrivet av kallandes:

Mitt med, helt klart!!! Tyvärr blivit lite mer fart på gubbarna med 1.0, men det kanske är bra när dom stora banorna kommer sen. Tog sin lilla tid att ta sig runt på sjukan tidigare, vilket kunde vara lite frustrerande. På de mindre gillade jag den mer realistiska "Insatsstyrkan" hastigheten.

Fast när insatsstyrkor går in så går det jävligt snabbt. Halva grejen är ju shock and awe för att inte förlora initiativet. Så tycker det nu känns mer realistiskt rent rörelsemässigt.

Som gammal SWAT-spelare så gillar jag spelet helt klart. Har många timmar i SWAT 3, som jag fortfarande hävdar hade en av världens bästa community. Inte ovanligt att spelutvecklarna var inne och körde med pöbeln. Spelade flera gånger med Rod Fung.

Sen kan jag också tycka att detta mycket väl kan bli mitt GOTY.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Riktigt bra spel och en värdig spirituell uppföljare till SWAT 4. Uppdateringen gör att spelet känns betydligt mer genomarbetat och komplett. Däremot behövs en hel del finslipning och förbättringar för att det ska kännas som ett färdigt spel. Haft lite prestandaproblem, menyerna känns röriga och AI:n är bra men är en utav funktionerna som känns som ett pågående arbete.

Personligen skulle jag vilja se fler banor som är mindre till storleken och också mindre komplexa, sett till antalet operatörer. Dessutom mer "vardagliga" scenarion så balansen jämnas ut lite och inte alla banor blir extrema.

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Nu är ju det här spelet säkert mycket svårare med handkontroll, men jag lirade massor av timmar R6:Ravenshield på xbox och det tog ett tag, men tyckte man vande sig ändå. Sen går det visst att lira det här också, hittade denna video, gäller tydligen att specifikt välja "big picture-mode" i Steam sen kan man välja tex xbox layout eller vad man nu har. Här är länken iaf om det kan vara till hjälp
https://youtu.be/mCCYiCjnrMQ

Grymt. Jomen asså det går ju helt klart godkänt med handkontroll senast jag testade (över 10 timmar spelat) och man har ju en trådlös t ord-mus kombo nära till hands om det skulle vara något.

Att sitta i soffan o köra co-op o snacka skit med en polare o luta sig bak med en kontroll o spela på stor tv med 4k är inte dumt det.

Medlem

Jag är helt fast på 6:an, nu börjar jag verkligen ledsna!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Mitt med, helt klart!!! Tyvärr blivit lite mer fart på gubbarna med 1.0, men det kanske är bra när dom stora banorna kommer sen. Tog sin lilla tid att ta sig runt på sjukan tidigare, vilket kunde vara lite frustrerande. På de mindre gillade jag den mer realistiska "Insatsstyrkan" hastigheten.

Håller med dig helt och hållet

Medlem

Någon som vet om det finns minsta chans att detta spel kommer till konsol?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dzemizzle:

Någon som vet om det finns minsta chans att detta spel kommer till konsol?

Just nu finns det ingen information om det. Har dock för mig jag läst att utvecklarna sagt något om att de kollar upp saker som crossplay och saker för att se om en konsolrelease kan komma senare. Men räkna med sent 2024 eller tidigt 2025 i så fall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Peekar man dörrar, ser man snubbeltrådar på andra sidan dörren. Men det hjälpte ju inte när det stod en med en AK på andra sidan, medan jag stirrade ner efter en snubbeltråd

Ett tips är att man kan se bomber med mirror gun också (även ens AI-squad kan se det). Hjälper ju dock inte när man ska desarmera för då måste man öppna dörren och blir upptäckt om nån står på andra sidan, men det hjälper mycket på den banan åtminstone och gör att man kan välja andra rutter.

Blir ju svårare när man ska ta folk vid liv också, men det går.

Edit: Redigerat lite då jag blandade ihop uppdragen och trodde att det var det där jobbiga jävla fäll-huset du pratade om.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ett tips är att man kan se bomber med mirror gun också (även ens AI-squad kan se det). Hjälper ju dock inte när man ska desarmera för då måste man öppna dörren och blir upptäckt om nån står på andra sidan, men det hjälper mycket på den banan åtminstone och gör att man kan välja andra rutter.

Blir ju svårare när man ska ta folk vid liv också, men det går.

Edit: Redigerat lite då jag blandade ihop uppdragen och trodde att det var det där jobbiga jävla fäll-huset du pratade om.

Huset gick bra, och jag är förbi 6:e också. Jag har haft spelet i 3,5 år, eller nåt. Så jag vet att optiwand fungerar bra för detta. Tar dock lång tid, när varenda dörr måste kollas på en bana med mängder av dörrar. Den här banan hade inte en enda bomb innan 1.0 releasen. Så var lite ovan vid det 😄


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

rug
Medlem
Skrivet av kallandes:

Huset gick bra, och jag är förbi 6:e också. Jag har haft spelet i 3,5 år, eller nåt. Så jag vet att optiwand fungerar bra för detta. Tar dock lång tid, när varenda dörr måste kollas på en bana med mängder av dörrar. Den här banan hade inte en enda bomb innan 1.0 releasen. Så var lite ovan vid det 😄

Ibland när man får sammanstöt och jag vill hålla momentum uppe så söker jag en hel lägenhet. Man vill inte få nån rackare som smyger in bakom. Så utan att titta lyckas jag öppna en garderob eller toalett som är minerad.... <ping!> "fuck..."

Nu har jag börjat använda door wedge rätt flitigt för att hålla dörrar stängda så att jag systematiskt kan söka av utan att känna att jag har bråttom. Bara lasta på kollegorna med door wedges och flashbangs

Medlem
Skrivet av rug:

Nu har jag börjat använda door wedge rätt flitigt för att hålla dörrar stängda så att jag systematiskt kan söka av utan att känna att jag har bråttom. Bara lasta på kollegorna med door wedges och flashbangs

Dörr stopparna är essentiella för att inte bli rygg pangad eller stoppa alla som smiter ut så man slipper jag dem över hela kartan.

Medlem
Skrivet av rug:

Ibland när man får sammanstöt och jag vill hålla momentum uppe så söker jag en hel lägenhet. Man vill inte få nån rackare som smyger in bakom. Så utan att titta lyckas jag öppna en garderob eller toalett som är minerad.... <ping!> "fuck..."

Nu har jag börjat använda door wedge rätt flitigt för att hålla dörrar stängda så att jag systematiskt kan söka av utan att känna att jag har bråttom. Bara lasta på kollegorna med door wedges och flashbangs

Senare banor behöver dock "kollegorna" många magasin, då dom skjuter automateld hela tiden av någon märklig anledning. Så dom tömmer sina mag fort, drar pistol. Och blir därmed inte en hängiven kollega länge till.

Ja, det är en svår balans. Men jag gillar inte att dom gjort motståndarna så mycket bättre i 1.0, dom har dessutom slängt in många fler av dom på senare banor. Var roligare före 1.0 tycker jag. Hoppas dom patchar till detta. Så man slipper 18 Elitsoldater, som ska föreställa gängmedlemmar på bana 9, eller vad det var.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Senare banor behöver dock "kollegorna" många magasin, då dom skjuter automateld hela tiden av någon märklig anledning. Så dom tömmer sina mag fort, drar pistol. Och blir därmed inte en hängiven kollega länge till.

Ja, det är en svår balans. Men jag gillar inte att dom gjort motståndarna så mycket bättre i 1.0, dom har dessutom slängt in många fler av dom på senare banor. Var roligare före 1.0 tycker jag. Hoppas dom patchar till detta. Så man slipper 18 Elitsoldater, som ska föreställa gängmedlemmar på bana 9, eller vad det var.

Läst runt lite och angående fiende-ai så kan det vara värt att kolla in "no crack for ai"-modden. Här är länken i alla fall
https://www.nexusmods.com/readyornot/mods/3169


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Läst runt lite och angående fiende-ai så kan det vara värt att kolla in "no crack for ai"-modden. Här är länken i alla fall
https://www.nexusmods.com/readyornot/mods/3169

Tack, kanske testar den. Har kört igenom hela kampanjens alla 18 banor nu. Så nu kan man lira favvobanorna bara, och skippa de stora tråkiga. Jag brukar skicka in kollegorna i nåt hörn, och köra solo med endast pistol


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

12
Skriv svar