Resident Evil 4 kostar 739 kronor på Iphone, släpps i december

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns överlag som många i den här tråden har en ganska förlegad bild av spel på mobiler (och folk med Iphone). Jag förstår inte riktigt den här "jag har inte x/jag uppskattar inte x så därför är det dåligt"-mentaliteten.

Är nog mest en ju högre pris, ju högre kritik förtjänas mentalitet.
Hade varit trevligt om pengar växte på träd och man kunde ignorera prislappar och ba njuta.

För visst är detta ett coolt framsteg, men till vilket pris? hahaha

Medlem
Skrivet av Karmak:

Så switch och steamdeck är också skit enligt dig?

På Switch (som har flera år på nacken) får du den fulla upplevelsen när du kör spelen på TV'n och på Steam deck så spelar du antagligen spelen du köpt till din PC i all sin prakt. Kan du köra Apple "i dess fulla prakt" på PC eller TV? Jag förstår att du ska kunna koppla mobilen till en skärm, men vilken hur mycket måste du gå ner i inställningarna då?

Medlem
Skrivet av Ender:

På Switch (som har flera år på nacken) får du den fulla upplevelsen när du kör spelen på TV'n och på Steam deck så spelar du antagligen spelen du köpt till din PC i all sin prakt. Kan du köra Apple "i dess fulla prakt" på PC eller TV? Jag förstår att du ska kunna koppla mobilen till en skärm, men vilken hur mycket måste du gå ner i inställningarna då?

Om du har en AppleTv så kan du absolut köra spel på tv’n. Både jag och grabben körde Rayman Legends för ett tag sedan, bara att koppla valfri bluetooth kontroll och börja lira. Har du en MacBook eller Macmini så gäller väl samma sak där antar jag? I med hdmi sladden och börja spela ( likadant som om du kör på PC )

Skulle absolut inte förvåna mig om detta är Apples idé med att släppa AAA Spel på App Store. Snart lär det komma en AppleTv med M3 chippet i sig och Vips så har du en riktig konsoll ifrån Apple.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tuckdragon:

Är nog mest en ju högre pris, ju högre kritik förtjänas mentalitet.
Hade varit trevligt om pengar växte på träd och man kunde ignorera prislappar och ba njuta.

För visst är detta ett coolt framsteg, men till vilket pris? hahaha

Priset på spelet är ju en ickefråga men såklart en pro-iPhone av senaste snitt är hutlöst dyr men inom kort är samma prestanda basutbudet


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Priset på spelet är ju en ickefråga men såklart en pro-iPhone av senaste snitt är hutlöst dyr men inom kort är samma prestanda basutbudet

to each their own, tkr personligen inte samma spel fast markant sämre prestanda och kvalitet har samma värde, släpper man ett spel som inte presterar eller är trasigt borde man rea ut spelet tills man fixar ist för att straffa sina mest lojala kunder som betalar fullpris, men rent subjektivt, vet jag brukar ha opopulära åsikter ibland hehe

har vi otur betyder det dyrare basutbud bara, känns som mkt rör sig i den riktningen, oculus prishöjning var bland annat en stor besvikelse när man suttit och väntat på rimligt pris för att kunna spela typ dom 3 spelen man är sugen på 😂

Medlem
Skrivet av kingzla:

"Price is the monetary value of a good, service or resource established during a transaction." Finns ingenting som heter överpris.

Det får marknaden avgöra, är du managementkonsult eller?

Precis, det här är tortyr. Hur kan de göra så med vuxnas leksaker? Tänk om vuxna fick göra något annat i livet? Hur skulle en sådan värld se ut?

Lustigt nog så är jag precis det, men jag förstår inte parallellen

Medlem

Borde ju för tusan heta "Resident Evil 4 Demake" när det är till mobil. Usch och tvi för mobila spel. Har aldrig gillat och kommer aldrig någonsin att gilla att spela på en touch skärm.

Ska man skratta eller gråta över priset? 🤣

Medlem
Skrivet av cyppa:

Borde ju för tusan heta "Resident Evil 4 Demake" när det är till mobil. Usch och tvi för mobila spel. Har aldrig gillat och kommer aldrig någonsin att gilla att spela på en touch skärm.

Ska man skratta eller gråta över priset? 🤣

Varför Demake? Spelet är på gott och ont fulla versionen som finns för PC/Mac med alla dess inställningar.
Du kan ställa grafiken så pass högt att spelet kraschar när du försöker spela för att minnet tar slut.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Komiskt dyrt.
Du vet inte ens om det kommer gå spela på din nästa telefon.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Komiskt dyrt.
Du vet inte ens om det kommer gå spela på din nästa telefon.

Varför ska fullstort Resident Evil 4 kostar som ett mobilspel när det är exakt samma spel som du har på PC och Konsol?
Det är samma pris för grundspelet som det är på Steam (iaf just nu på rea på Steam, standardpriset där är 59.99 euro), och detta är ett dator/konsol-spel som även går att köra på toppmodellen av iPhone, detta är INTE ett mobilspel som också går att köra på dator.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Varför ska fullstort Resident Evil 4 kostar som ett mobilspel när det är exakt samma spel som du har på PC och Konsol?
Det är samma pris för grundspelet som det är på Steam (iaf just nu på rea på Steam, standardpriset där är 59.99 euro), och detta är ett dator/konsol-spel som även går att köra på toppmodellen av iPhone, detta är INTE ett mobilspel som också går att köra på dator.

Du vet fortfarande inte om det går att spela på nästa iphone.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Du vet fortfarande inte om det går att spela på nästa iphone.

Nej, men det är fortfarande ett DATORSPEL som går spela på iPhone också, och det går att spela på M1, M2 och M3-Macar.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Nej, men det är fortfarande ett DATORSPEL som går spela på iPhone också, och det går att spela på M1, M2 och M3-Macar.

Hänger inte med här. Om jag skulle köpa det flr iphone, har jag rätten att spela det på min mac med mx-chip med? Isåfall är det ju bra. Men det är ju väldigt sällan man får göra så.

Medlem
Skrivet av fooobar:

Hänger inte med här. Om jag skulle köpa det flr iphone, har jag rätten att spela det på min mac med mx-chip med? Isåfall är det ju bra. Men det är ju väldigt sällan man får göra så.

Det ligger på vanliga App Store för Mac med MX-chip, men är även kompatibelt med senaste iPhonen (så finns även på App Store på iOS).
Jag testade köra det på min M1 Mac Mini och körde det där med mus och tangentbord på samma sätt som jag kört det på min spel-PC.
Tycker faktiskt det är bra att man kan ladda ner spelet och köra det som motsvarar demo-version på PC/konsol, och sedan låsa upp resten av spelet för strax över 300kr.
Slipper köpa grisen i säcken


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

123
Skriv svar