Medlem
Skrivet av karigan:

Huh, har jobbat i branschen länge och stöter sällan på såhär välpolerade spel.
Ingen aning egentligen vart du vill komma med ditt argument och vad din poäng är.
Försöker du säga att spelbolag ska försöka vara mer unika?
Du förstår väl själv hur svårt det är att hitta banbrytande idéer när nästan allt redan gjorts i en form eller annan?

Det är juletider och du beter dig som en grinch, otroligt tråkigt att behöva läsa i en annars gedigen recension.

God jul på dig och hoppas att du tomten hämtar lite god attityd till dig! 🎅🏼

Jag försöker säga att jag tycker att The Finals är ett rätt trött spel och att jag har på känn att det kanske handlar mer om att finansiera sin planerade verksamhet att dom gjorde det spelet.

Åsikten om spelet i sig är min egen - så den kan ni bara faktiskt bara ge f*n i
Jag är rätt säker på att din 'brancherfarenhet' inte har något som helst att göra med vad jag tyckte om det.

Min tes kring varför dom gjorde spelet är ju helt klart sjukt spekulativ - but it makes sense to me.
If it doesn't make sense to you then god speed - but now get on your god damned way

P.S. Jag vet att folk hatar när jag skriver på engelska - förlåt.
Kan vi skippa att dra en kommentars-citat runda på det så har har jag fått min julklapp för i år.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Är det verkligen så jävla svårt att förstå vad jag säger?
Provar igen:

The Finals var helt okej men ändå jävligt intetsägande, tyckte jag.
Den här hypeade nya studion med dom tunga namnen inblandade som skulle göra spel på ett nytt sätt - varför gör dom ett såpass grunt spel, som är så likt så mycket som redan finns, fast utan att direkt vara bättre på något av det?

Kan det vara så att anledningen till att dom gjorde det här spelet mest var för ha något dom kunde göra snabbt som kan finansiera deras mer ambitiösa eller "riktiga" projekt?
Jag tror att det skulle kunna vara så.

Läs om texten och kanske lura lite en sväng först, nästa gång... För det kanske inte bara är mitt fel att du inte förstår.

Que?

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag försöker säga att jag tycker att The Finals är ett rätt trött spel och att jag har på känn att det kanske handlar mer om att finansiera sin planerade verksamhet att dom gjorde det spelet.

Åsikten om spelet i sig är min egen - så den kan ni bara faktiskt bara ge f*n i
Jag är rätt säker på att din 'brancherfarenhet' inte har något som helst att göra med vad jag tyckte om det.

Min tés kring varför dom gjorde spelet är ju helt klart sjukt spekulativ - but it makes sense to me.
If it doesn't make sense to you then god speed - but now get on your god damned way

P.S. Jag vet att folk hatar när jag skriver på engelska - förlåt.
Kan vi skippa att dra en kommentars-citat runda på det så har har jag fått min julklapp för i år.

Åsikten om spelet är väl en sak, hur du uttrycker dig är en annan. Den första får du ha hur mycket du vill, den andra kan du förbättra.
God jul på sig!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Åsikten om spelet är väl en sak, hur du uttrycker dig är en annan. Den första får du ha hur mycket du vill, den andra kan du förbättra.
God jul på sig!

Det är en spekulation - jag behöver inte förbättra den.
Om det jag säger inte är övertygande så är det kanske en rätt dålig spekulering.
Varför skulle jag försöka framställa den som mer underbyggd än vad den är?

"I've got a hunch" - och gav uttryck för den.
Jag tänker inte börja samla underlag eller leta runt efter argument för att försöka stärka vad som, som sagt, bara är en hunch.
Det vore ju att manipulera sanningen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är en spekulation - jag behöver inte förbättra den.
Om det jag säger inte är övertygande så är det kanske en rätt dålig spekulering.
Varför skulle jag försöka framställa den som mer underbyggd än vad den är?

"I've got a hunch" - och gav uttryck för den.
Jag tänker inte börja samla underlag eller leta runt efter argument för att försöka stärka vad som, som sagt, bara är en hunch.
Det vore ju att manipulera sanningen.

Han menar att du ska förbättra hur du uttrycker dig och inte vara så otrevlig. Åsikter får du ha hur mycket som helst, även om du verkar vara i minoritet just i den här frågan.

Medlem

Har nu gett spelet lite mer tid(3.5h) och måste ändå säga att det är ganska trevligt. Det känns en aning obalanserat och vissa saker stör jag mig på. Men skjutandet och rörelser känns ganska bra(bara kört medium klassen), spelet flyter även på bra på min burk.

Tyvärr har jag kört solo och mina kamrater har inte varit så heta, milt uttryckt. Men kör man med 2 polare kan jag nog tänka mig att det blir roligare.

Kommer nog slöspela det då och då, får se hur länge tills man tröttnar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag tänker att det mest kontroversiella med The Finals är användningen av AI-genererade röstinspelningar. Att man måste tjäna en separat valuta för att låsa upp utrustning och vapen är inget unikt eller särskilt kontroversiellt i free to play-sfären.

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Väldigt onödigt att vara otrevlig och ha sån dålig ton i inlägget. Kan man inte säga något på ett trevligt vis, så kanske man ska låta bli att säga det.

Skrivet av Zedzo:

Han menar att du ska förbättra hur du uttrycker dig och inte vara så otrevlig. Åsikter får du ha hur mycket som helst, även om du verkar vara i minoritet just i den här frågan.

Jag känner mig inte helt outsatt för otrevligheter själv.
Och det är lätt att bli lite defensiv när man känner att man mer eller mindre befinner sig under attack, för att man gett uttryck för en åsikt man hade.

När hammaren till slut faller så är det väldigt sällan så att jag skulle vara den enda som uttryckt mig otrevligt, i sammanhanget.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Snabbt och enkelt ingår inte i spel utveckling.

Nä så är det väl lite... Jag skulle kanske skrivit "relativt snabbt och enkelt" istället.
För att det finns ju helt klart spel som är snabbaRE och enklaRE att utveckla än andra.

mea culpa - mea maxima culpa.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag känner mig inte helt outsatt för otrevligheter själv.
Och det är lätt att bli lite defensiv när man känner att man mer eller mindre befinner sig under attack, för att man gett uttryck för en åsikt man hade.

När hammaren till slut faller så är det väldigt sällan så att jag skulle vara den enda som uttryckt mig otrevligt, i sammanhanget.

”Jag tycker spelet är tråkigt” är en åsikt.

”Jag tror spelet är gjort för att snabbt dra in pengar” är en ogrundad spekulation.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag känner mig inte helt outsatt för otrevligheter själv.
Och det är lätt att bli lite defensiv när man känner att man mer eller mindre befinner sig under attack, för att man gett uttryck för en åsikt man hade.

När hammaren till slut faller så är det väldigt sällan så att jag skulle vara den enda som uttryckt mig otrevligt, i sammanhanget.

Risken finns att övriga inte uppskattar när man inleder ett inlägg med "Är det verkligen så jävla svårt att förstå vad jag säger?". För det är det ingen annan i tråden än du som gjort, nämligen. Hittar ingen som kört det spåret hur många gånger jag än läser tråden, varken fram- eller baklänges. Några syrliga svar efter att du skrivit det, men inget på samma nivå.

Men nu tar vi jul och ser fram emot ljusare tider. Hur mycket eller lite vi än spelar och/eller tycker om The Finals.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Thane:

”Jag tycker spelet är tråkigt” är en åsikt.

”Jag tror spelet är gjort för att snabbt dra in pengar” är en ogrundad spekulation.

Aa - skrev inte jag typ precis detta för några inlägg sen?
Gött att ditt fick några tummar upp ändå - bara de inte är jag som skriver det.
Det kanske betyder att jag säger något halv-vettigt ibland - problemet är bara att det är jag som säger det.

Eller hade du faktiskt läst det, och använde min poäng mot mig själv?
This shit is getting too weird.
Nu tar jag kommentars-semester på några veckor iaf - på återseende.

P.S. Det är inte ogrundad spekulation.
Det är spekulation som grundas i några helt okej kvalitativa indicier - men spekulation är det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag trodde det här spelet skulle totalfloppa omedelbart. Lite kul att det inte gjorde det, även om jag fortfarande får lite sliskiga bakåtslickade Östermalmsvibbar från det hela.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Aa - skrev inte jag typ precis detta för några inlägg sen?
Gött att ditt fick några tummar upp ändå - bara de inte är jag som skriver det.
Det kanske betyder att jag säger något halv-vettigt ibland - problemet är bara att det är jag som säger det.

https://i.ibb.co/4mZJjZx/x.png

Eller hade du faktiskt läst det, och använde min poäng mot mig själv?
This shit is getting too weird.
Nu tar jag kommentars-semester på några veckor iaf - på återseende.

P.S. Det är inte ogrundad spekulation.
Det är spekulation som grundas i några helt okej kvalitativa indicier - men spekulation är det.

Det är jul.

Vänskapligt tips: gräv inte din grav djupare än nödvändigt.

Nya tag nästa år! 🎅❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar