Diskutera – Vilket är årets snyggaste spel?

Medlem

Hogwarts Legacy är det snyggaste jag spelat i år. De mörka skogarna såg helt magiska ut i HDR

Men har inte spelat Avatar ännu

Medlem

The finals, äntligen ett cleant och snabbt mp-spel 💗


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Har ej spelat detta spel själv men tycker The Callisto Protocol såg helt otroligt snyggt ut.

Medlem

Dave The Diver tätt följt av Hogwarts Legacy.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Resident Evil 4 Remaken. Speciellt om du kör allt på max på PC med OLED-panel och HDR. Helt galen grafik.

Lite nyfiken, vad kör du för skärm?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Spider-Man 2 eller Hogwarts Legacy

Medlem

Men jösses gubbar alla vet ju att det är (^^)Hello Kitty! Adventure back to the salon!(^^) UwU som är helt klart snyggast!

Nä men seriöst, jag vet inte riktigt men även fast det tekniskt sätt inte är 1.0 release tycker jag att The sons of the Forest är helt klart uppe där på topparna av snyggaste spelet I år med maxad grafik.

Skrivet av Deekar:

Spider-Man 2 eller Hogwarts Legacy

?

Aöan Wake 2 utan tvekan, med Avatar på en naggande god andraplats...Spiderman 2 hamnar långt ner på skalan...är riktigt besviken på det spelet både spelmässigt och grafiskt.

Medlem

Alan Wake II

För mig är det ett väldigt enkelt val


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Avatar, snyggaste spelet någonsin. Alan Wake är ok men kan så klart inte mäta sig med den tekniska brilliansen hos ett spel som Avatar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Lägger min röst på Hogwarts Legacy också.

Medlem

Hogwarts Legacy

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Ja, årets snyggaste är något av dem. Dom är snygga på olika sätt. Vad det svårt att förstå?

Medlem

Utan tvekan Avatar.

Medlem

Avatar på PC helt klart.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Avatar… Wow!

Alan Wake 2 strax efter.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Har inte spelat så många spel i år men Zelda är iallafall ett extremt vykortsvänligt spel.

Medlem

Nu har jag inte spelat något av spelen som ligger i topp när det gäller grafik i år så jag diskvalificerar min röst från start.
Jag kan hålla med om att spelet inte är det snyggaste rakt igenom. Men det var vissa delar av Starfield som jag tyckte var så in åt helvetes snyggt. Tex när man var i fabriken som tillverkar skepp etc.

Sen cyberpunk 2.0 med pathtracing.. stört...

Medlem

Är anledningen till att ingen lägger sin röst på "Jedi Survivor" (som rubrikbilden antyder) för att ingen lyckats få det att rulla på PC hyfsat? Har själv inte spelat det pga alla dåliga recensioner, men tycker det ser väldigt häftigt ut?

Medlem

Bland dom spelen jag spelat i år så är det jämt skägg mellan Jedi Survivor och Dead space remake med hdr och högsta inställningarna.

Dead Space remake har jag dock bara kört en kort stund på PC medan jag klarat ut det helt på Xbox seriers X, så jag hann aldrig bli riktigt mind blown som i Jedi survivor. För mycket stuttering på PC i Dead Space remake på höga fps.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Alan Wake 2 lägger jag min röst på. Lirat det på PlayStation 5 dock. Kan bara dröma om hur en maxad PC driver spelet på en dator via (EPiC Games Store) ---tyvärr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Azureye:

Lite nyfiken, vad kör du för skärm?

Spelar själv på en LG Oled C2 42 tum 4K 120hz och Resident Evil 4 remake på max settings med HDR på.
Det är faktiskt riktigt ballt med hdr.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns inget som spelas på en platt skärm för mig som upplevs som snyggt. Tekniskt funktionsduglig kanske men inte tilltalande eller inlevelserik.
Att befinna sig i världen som i Virtual reality slår allt även om grafiken tom skulle vara minecraft style.

Tex BG3 är ju snyggt men känns mer som en interaktiv bok, nått man sitter och kopplar av med. Dvs teknisk funktionsduglig

VR är väl rent tekniskt inget annat än 2 platta skärmar, en för varje öga, så vad dillar du om? Självklart kan ett spel vara tekniskt brillant även på en vanlig monitor, som t.ex. Cyberpunk eller Avatar.

Man måste inte ha på sig en fånig mössa med inbyggda glasögon och vifta med fjantiga kontrollers för att njuta av ett bra spel!

Medlem

Problemet som jag ser det så finns det i år en hög av snygga spel så snyggast blir svårt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av zappmeharder:

VR är väl rent tekniskt inget annat än 2 platta skärmar, en för varje öga, så vad dillar du om? Självklart kan ett spel vara tekniskt brillant även på en vanlig monitor, som t.ex. Cyberpunk eller Avatar.

Man måste inte ha på sig en fånig mössa med inbyggda glasögon och vifta med fjantiga kontrollers för att njuta av ett bra spel!

Ja det är tekniskt 2 skärmar, så vad dillar du om?
Läste du vad jag skrev överhuvudtaget.

Nej men man behöver inte sitta inaktivt som ett fån på arslet och trycka på knappar heller för att njuta av bra spel!

Gott nytt år.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Avatar av dem jag spelat. Har phantom of liberty bättre grafik än cyberpunk ?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är tekniskt 2 skärmar, så vad dillar du om?
Läste du vad jag skrev överhuvudtaget.

Nej men man behöver inte sitta inaktivt som ett fån på arslet och trycka på knappar heller för att njuta av bra spel!

Gott nytt år.

Såklart kan jag läsa, annars hade jag väl inte kunnat skriva heller? Dessutom, om jag behöver röra på mig så drar jag på mig löparskorna och tar en runda i skogen. Kan rekommenderas!

Gott nytt!

Medlem

Tycker att Super Mario Wonder bör nämnas i debatten även om det rent grafiskt ligger långt efter t.ex Avatar. Rent estetiskt är det ett konstverk, och varenda animation, färg eller liten obetydlig detalj är verkligen helt magiskt polerad och väldesignad.

Medlem
Skrivet av zappmeharder:

Såklart kan jag läsa, annars hade jag väl inte kunnat skriva heller? Dessutom, om jag behöver röra på mig så drar jag på mig löparskorna och tar en runda i skogen. Kan rekommenderas!

Gott nytt!

Vad bra då förstår jag inte vad ditt något negativa inlägg bidrog med.
Jag är inte främmande för träning.
Jag har både hållt på med lagsporter och kampsporter och gymmar och springer regelbundet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

123
Skriv svar