Ung kille först i världen att "klara" Tetris
Vi hade ju en medlem som såg det live och skrev om det innan jul 🙂
https://www.fz.se/forum/trad/456940-13-aring-vann-hela-tetris...
Det är ju liksom inget livsmål att klara Tetris.
Han borde gå ut och få lite frisk luft.
Årets onödigaste kommentar och det är bara första veckan i januari???
Låter som du själv borde logga ut en sväng.
Fast nu är det ju redan gjort, han har hela livet framför sig...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Årets onödigaste kommentar och det är bara första veckan i januari???
Kanske dumt av mig att anta att folk läst SkyNews nyheterna om detta som blev en ganska stor grej för några dagar sedan.
https://www.bbc.com/news/newsbeat-67885320?xtor=AL-72-%5Bpart...
Kanske dumt av mig att anta att folk läst SkyNews nyheterna om detta som blev en ganska stor grej för några dagar sedan.
https://www.bbc.com/news/newsbeat-67885320?xtor=AL-72-%5Bpart...
Jag såg videon precis innan jag läste din kommentar och tyckte det var roligt haha
Så dumt. 🤣

Att få ett spel att krascha räknas alltså som att klara det?
I ett spel utan slut får man väl ändå anse att det är "slut" när spelkoden stämplar ut och går hem.
Viam inveniam aut faciam
Jag såg för många år sedan en video hur någon tog sig upp så långt så att blocken blev osynliga.
Var det en AI då som spelade eller vad?
Nej det är det ju verkligen inte, precis som det inte är det för något annat spel heller. Det är bara en kul grej för alla dem som är intresserade för det.
Du borde kanske länkat till nyhetsuppläsare som sa det så inte du får all skit i forumet
I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro
Du borde kanske länkat till nyhetsuppläsare som sa det så inte du får all skit i forumet
Jag gjorde det i ett senare inlägg men det verkar inte vara några som klickade
Att få ett spel att krascha räknas alltså som att klara det?
Ja, speciellt när det gäller spel som inte har något definitivt slut och man når en såkallat killscreen.
Ja, speciellt när det gäller spel som inte har något definitivt slut och man når en såkallat killscreen.
Jag har fått många spel att krascha. 1337 gamer. Borde få någon sorts medalj med andra ord.
Jätteintressant information.
Andra personen som fått en killscreen.
https://youtu.be/gGID9pD_-mU?si=Q9XBYTsRf5UkdBzg
Det är en tredje nu också.
Ca: 02:42:00
Man kan ju undra vad det är som gör att det gått från att vara omöjligt och endast vara möjligt att komma till lvl 29, till att nu helst plötsligt på kort tid så har 3st "klarat" det nu.
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Det är nästan så att ni får ge creds till
@MasonDixon som skrev om det först:
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Man kan ju undra vad det är som gör att det gått från att vara omöjligt och endast vara möjligt att komma till lvl 29, till att nu helst plötsligt på kort tid så har 3st "klarat" det nu.
Videon som Sapiens länkade till i början av tråden förklarar det rätt så utförligt.
Nya tekniker. Dokumentären som postades tidigare i tråden förklarar lite mer.
Folk var varit uppe på långt över 100 ett bra tag. Sen är det mest nerver när man börjar närma sig målet.