Speltimmar per vecka?

3 - 5 timmar i veckan. Ibland kan det bli nån timme mer och ibland nån timme mindre till att inte spela alls.

Medlem

I snitt ligger jag nog på strax över 10h i veckan. När det är storspel som exempelvis Zelda så blir det minst det dubbla. Så överlag är jag någorlunda social men ibland är jag bara tråkigt sällskap ☺️ spelar dessutom vara singleplayer till 99%

Medlem

Har inte en aning egentligen men skulle gissa på snitt 5-7h i veckan! Mer eller mindre beroende på årstid. Sen blir det mer speltid om jag spelar något på PC då det inte tar upp konsol eller TV för andra i huset (spelar i princip bara MMO på PC) men spelar primärt på PS5. Hur som helst så spelar jag alldeles för lite! Hinner inte med allt som jag vill spela!! Inte ens i närheten!!

Medlem

När ett nytt spel kommer som jag är hypad för 6+ timmar om dagen tills jag nött klart, vilket kan vara allt mellan 50-200 timmar på en månad. Men till större del spelar jag nog max 3-4 timmar i veckan utöver det. Ibland inte alls.

Som nu tex så hittade jag ett nytt ARPG som heter Dwarven Realms, köpte det den 25 december, alltså 14 dagar sedan exakt, spelat det 98 timmar enligt steam. Så när jag väl har ett spel jag gillar, spelar jag mycket. Det är i snitt 7 timmar om dagen.

Medlem
Skrivet av Prixm:

När ett nytt spel kommer som jag är hypad för 6+ timmar om dagen tills jag nött klart, vilket kan vara allt mellan 50-200 timmar på en månad. Men till större del spelar jag nog max 3-4 timmar i veckan utöver det. Ibland inte alls.

Som nu tex så hittade jag ett nytt ARPG som heter Dwarven Realms, köpte det den 25 december, alltså 14 dagar sedan exakt, spelat det 98 timmar enligt steam. Så när jag väl har ett spel jag gillar, spelar jag mycket. Det är i snitt 7 timmar om dagen.

Jag är nog lite likadan! Men det händer kanske 1-2 gånger per år. Nu i jul till exempel började jag lira WoW SoD. Hade nog 35h på en vecka. Sen kan det gå flera månader mellan maj och augusti där jag knappt spelar något alls.

Medlem

3 barn här, och en hund. Valde 3-7 h. Var under lång tid 0 timmar, men en Steam Deck i sovrummet blev vändningen

Medlem

När jag jobbar natt så sover jag hela dagen när jag är hemma, då spelas det inget.
Men är jag ledig en hel vecka så blir det kanske 2 timmar om dagen så säg 14-18 timmar i snitt.

Är jag inne i ett spel som Elden Ring kan jag lätt köra 5 timmar om dagen.
Det finns lugna nätter på jobbet och då kan jag spela en halvtimme kanske.

Den största tiden av mitt liv försvinner av internet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Före barn 20-30h efter barn 0-5h

Kan relatera till detta 😅


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

It's not a lake, it's an ocean

Som småbarnsförälder är det svårt för mig att hinna eller orka med mer än en timme per kväll, ungefär. Det kan bli mer i perioder, som när jag spelade Starfield och Alan Wake II som mest. Då rinner tiden iväg och jag finner ork att köra lite mer än vanligt. Det är skönt att komma in i det där flytet, lite som när man hittar en riktigt bra bok att förlora sig i.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om jag kollar på steam så ligger jag på 72.8 timmar senaste 2 veckorna just nu men de går lite upp och ner, ibland mindre eller ibland mer.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Vet inte, det varierar väldigt mycket nu. Kan vara allt från 5 timmar till 40+

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Vet inte, det varierar väldigt mycket nu. Kan vara allt från 5 timmar till 40+

Satt med ett nästan identiskt meddelande i snabbsvarsrutan, haha. Jo, precis så!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Dra ner på sovtimmarna till 5-6 och du får in 1-2 timmar / dag

Det har man ofrivilligt gjort sedan dag ett, plus att ungen är en sån där rackare med 2-3h mindre sömnbehov än andra barn i samma ålder…


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

I snitt 2-3 timmar per dag, så jag tog 18-22.

Medlem

En vanlig vecka blir det nog 10-20 timmar. Men ibland blir det 0 timmar. Beror på spel. Tex spelade jag Elden Ring ca 45 timmar i veckan i 2 månader i sträck 😆

Medlem

Helt underbart att ha barn. Då kan man spela tillsammans med dem utan att behöva ha dåligt samvete.

Medlem

1-3 i veckan är nog standard för mig startar och kör någon match i ex war thunder ibland. Länge sedan jag tyckte det var kul att spela på 3 timmar i sträck. Men det kan ju ske någon gång ibland om vi blir ett gäng vänner som råkar få tid över samtidigt.

Medlem

Mitt jobb tar väldigt mycket energi. Men brukar spela några timmar per dag oftast. Men spelar mindre nu än förr. Men kommer det ett spel jag verkligen fastnar för, så blir det varje dag och kör så mycket jag kan tills det är slut.

Medlem

Spelar nog strax över 20 timmar i veckan, vilket kan öka rätt så rejält om jag blir helt uppslukad av ett spel. Spenderade nog över 50 timmar i veckan när jag spelade The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, till exempel.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Helt underbart att ha barn. Då kan man spela tillsammans med dem utan att behöva ha dåligt samvete.

Detta går jag ivrigt och väntar på!

Medlem

1. Sömn mellan 5 och 6 timmar
2. Spelar mellan 25 till 30 timmar i veckan.
3. Har 2 barn och fru och jobbar 9 timmar om dagen lördag vila och söndag gå till kyrkan.🫣

Medlem

Det är min enda avkoppling, och jobba hemifrån när allt jobb är klart tillåter mig single player speltid när jag håller ett öga på jobbet. Kan jag pausa, kan jag spela. så det driver upp timmarna.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är pensionär så det varierar mycket.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jag var trött och räkna fel blev visst 20 timmar för mycket, hoppsan!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Dra ner på sovtimmarna till 5-6 och du får in 1-2 timmar / dag

Fast då vill din fru att ni lägger er tillsammans så då får du välja skilsmässa och varannanvecka liv eller väldigt lite spelande.

Gen
Medlem

Har en 6 månaders knodd så max 1-2 timmar på vardagskvällarna, ibland lite på helgerna.

Skrivet av Exxo:

Helt underbart att ha barn. Då kan man spela tillsammans med dem utan att behöva ha dåligt samvete.

From när?

Medlem

Blir nog inte mer än 3-7 timmar i veckan numera. Lite för stressigt med jobb och livet i allmänhet.
Mer i perioder dock.

Medlem
Skrivet av Ambalrith:

Fast då vill din fru att ni lägger er tillsammans så då får du välja skilsmässa och varannanvecka liv eller väldigt lite spelande.

Lägga sig tillsammans till vardags? Så var det nog mer förr när man bara hade en unge. Idag är vi 5 i ett litet hushåll. På vardagar umgås jag och frugan mellan 17-20. Efter 20 har hon redan somnat med minstingen. Då städar jag det sista i köket och gör i ordning 6-åringen för sängen osv. Efter 21-22 sover hushållet och om jag har energi kvar kan sätta mig och spela 1-2 timmar... fast ofta blir det att man somnar eller surfar på mobilen. Helger tillåter mer mys, finns ingen energi på vardagar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Fick barn för 3veckor sen så blir inte så många timmar, men runt 10.

Btw,är lite dumt att dina alternativ slutar på samma värde som nästa börjar. Så kan mn ibland välj 2 alternativ, exv om jg spelar 10 timmar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

7-14, men säkert mer nu när jag tänker efter, vardagarna kanske bli någon timme eller två beroende på dag. Helgerna kan det dra iväg fort om det är ett bra spel man fastnat i

123
Skriv svar