Kinesiska jätten Tencent: "Känns inte som vi åstadkommit någonting"

Robot
Kinesiska jätten Tencent: "Känns inte som vi åstadkommit någonting"

Känner av konkurrensen inom gaming.


Medlem

Nej, det får vara nog nu eller hur?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Japp, gå och lägg dig!


signatur

1# FZ Troll

Medlem

”Vi har hamnat i en svår situation då våra konkurrenter fortsätter att producera nya produkter.”
Dra på trissor, är det sant?!

Medlem

Hatar när mina konkurrenter ska hålla på och konkurrera. 😤

Medlem
Skrivet av Atilaa:

”Vi har hamnat i en svår situation då våra konkurrenter fortsätter att producera nya produkter.”
Dra på trissor, är det sant?!

Jag TROR att dom menar att tencent lever på gamla titlar medans andra företag utvecklar nya IP's.

Annars är det uttalandet konstigt. Det är som att säga att vatten är blött.

Medlem

Samma jävla bekymmer..."vi tjänar monstruösa summor pengar, men inte lika monstruösa som vi skulle vilja, och vi är lite lessna i ögat för det".

Ja är inte livet en hal uppförsbacke i motvind?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag TROR att dom menar att tencent lever på gamla titlar medans andra företag utvecklar nya IP's.

Annars är det uttalandet konstigt. Det är som att säga att vatten är blött.

Jo det är en väldigt rimlig tolkning, men roligare att göra sig lustig över det :). Vad jag minns har det inte heller gått allt för bra för de Tencent utvecklade eller investerade spel som ändå kommit jämfört med konkurrenterna, antagligen därför de är missnöjda.
Men vore ändå lite roligt om de tyckte att alla andra skulle ge upp bara för att de såg deras produkter.

Det jag tycker är fascinerande är att makten fortfarande ligger hos kommunistpartiet trots de monstruösa pengar som många av företagen där drar in. Visserligen med kommunistpartiets hjälp men ändå, den stora korruptionen i Kina är ju ett smörgåsbord för folk med pengar...

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hatar när mina konkurrenter ska hålla på och konkurrera. 😤

Moderpartiet har inte godkänt konkurrens. Tencent är missnöjda.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar