Elden Ring: Shadow of the Erdtree släpps 21 juni

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Dock så innehåller denna expansion troligen mer än vad du får i de flesta fullpris-spel för 40£

Om det nya området är "larger even than Limgrave" som Miyazaki säger så är det nog riktigt matigt. Kanske 30-40 timmar, eller även mer? Om det är fullproppat med saker att upptäcka,dungeons, flera legacy dungeons, undre världar och andra hemligheter skulle det inte förvåna mig om det är 50-60+ timmar.

Jag skulle bli nöjd om expansionen "enbart" gav mig 20 timmar spelglädje dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ytterligare lite smått och gott från Miyazaki om expansionen -

https://www.ign.com/articles/hidetaka-miyazaki-elden-ring-sha...

Inga planer för någon mer expansion/DLC eller uppföljare till Elden Ring, för tillfället. Vilket jag även trodde och min gissning är att vi kommer få se en teaser på ett nytt IP från FromSoft antingen nu i sommar eller under The Game Awards.

"Final question on the topic of Shadow of the Erdtree, but do you envision this as the end of Elden Ring's story or is there room for either more DLC or in Elden Ring 2 down the line?"

"Miyazaki: We don't want to say this is the end of the Elden Ring saga for now. I think we said a similar thing at the end of Dark Souls 3. We didn't want to flatten those possibilities or put a pin in them just at that time. And it's a similar story with Elden Ring. We don't want to discourage the possibilities for that. There might be more ideas in the future."

"We don't have any current plans to make a second DLC or a sequel, but we definitely don't want to snuff out that possibility. We think that there could well be something the future."

Skrivet av lonian:

Mest troligt skall man ta i denna hand och dras in i ägget gissar jag. Så då måste man ta sig in en bit i spelet. <Uppladdad bildlänk>

Dom säger även i trailern "Touch the withered arm, and travel to the realm of shadow"

https://youtu.be/rylw3ulEi_U?si=mmW5lboBnW0LIvsi&t=56

Jo det är som spekulerats och bekräftat av Miyazaki nu -

"Miyazaki: Yes. The cocoon and arm you saw at the beginning of the trailer – this is actually the point of entry to the Land of Shadow where the players will enter to the DLC area."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det pratas lite om svårighetsgraden i intervjun länkad ovan:

"Expansions for previous FromSoft games are notorious for upping the difficulty - Bloodborne's The Old Hunters especially. Miyazaki stated Shadow of the Erdtree will be on a similar footing to the endgame of Elden Ring, though the general approach to challenge has not changed.

"We wanted to provide these challenging encounters and these menacing threats, and in order to do that, we wanted to give the player a lot of freedom of approach," he said. "We wanted them to feel free in how they choose and when they choose to approach and tackle these hardships."

Miyazaki specifically mentioned the infamous Malenia boss fight - an extremely tough, yet optional battle. "So players who look for that sort of challenge in our games will find a challenge on equal footing in the DLC as well," he said."

Och att dom ska lägga till något mer unikt för progression i expansionen.

"A new element of progression unique to this DLC area has also been implemented, which further heightens player freedom to walk away, level up, and come back later."

Ah men tack, precis det jag ville veta och ha i spelet.

Medlem
Skrivet av Volvomedhundochvovve:

jag ville verkligen älska elden ring, men jag tyckte det var rätt tråkigt.

Samma här. Men jag har aldrig gillat souls spelen heller så detta är inget för mig. Men kul för de som uppskattade spelet i varje fall.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Fezk:

Om det nya området är "larger even than Limgrave" som Miyazaki säger så är det nog riktigt matigt. Kanske 30-40 timmar, eller även mer? Om det är fullproppat med saker att upptäcka,dungeons, flera legacy dungeons, undre världar och andra hemligheter skulle det inte förvåna mig om det är 50-60+ timmar.

Jag skulle bli nöjd om expansionen "enbart" gav mig 20 timmar spelglädje dock.

Håller helt med. Jag räknar kallt med minst 30 timmar. Känns fullt rimligt med tanke på vilken titel vi pratar om.

Medlem

Den 22 juni springer nån naken med en smörkniv och klarar det på 14min medan det tar mig själv 2tim att komma förbi första fienden…….. men troligtvis fel på kontrollen.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Den 22 juni springer nån naken med en smörkniv och klarar det på 14min medan det tar mig själv 2tim att komma förbi första fienden…….. men troligtvis fel på kontrollen.

Skaffa en ny handkontroll då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Quake-konnässsör
Skrivet av wibbe44:

Dock så innehåller denna expansion troligen mer än vad du får i de flesta fullpris-spel för 40£

Du kan in förtala dig det, men det är säkert rätt, i alla fall mer kvalité än de mesta skit som släpps idag. Man kan jämföra med Blood and Wine till Witcher 3, 20€, men med inflation och prisökningar hit och dit så lär vi hamna på 40€.

Men när folk betalar 25€ - 70€ för skin till utvalt spel, utan att få något annat, så är 40€ som ett spot i sjön

Medlem

Hur är prestandan på PS5 nu? Testade performance mode några månader efter release men tyckte inte att det flöt jättebra.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av lonian:

Skaffa en ny handkontroll då.

Gjort det nu så elden ring springs igenom nu på 28min utan vapen. 😉

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Älskar kontrasten mellan bild #5 och resten...

Död!
Spöklikt!
Mer död!
Käftsmäll!
En fridfull ridtur genom en grönskande skog...
Ormskräck någon?!
Dödsbringande missfoster!
Undergång!

Ser för övrigt oerhört lovande ut!

Glömde en bild, ytterligare kontrast. ;P

Han var väl lite söt ändå. Ett ansikte bara en mor kan älska, typ.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

https://media.fromsoftware.jp/eldenring/resources/images/movi...

Glömde en bild, ytterligare kontrast. ;P

Han var väl lite söt ändå. Ett ansikte bara en mor kan älska, typ.

Aha, det är det som väntar en utanför den fridfulla skogen...

Jättesöt. Ser ut som en korsning mellan en nakenråtta och en dörrvakt.

ZF
Medlem
Skrivet av Fezk:

Nu vet vi att man förmodligen går in i expansionen vid Miquella(som det spekulerats om), frågan är om man gör det efter man klarat spelet eller om man gör det efter man dödat Mohg.

Hoppas jag verkligen inte. Vore ju nästan lika obskyrt och jobbigt att hitta till som första Dark Souls DLC..

Men, med tanke på hur det ser ut i trailern så undrar jag im det inte funkar tvärtom här. Man invaderar inte DLC-världen. DLC-materialet invaderar grundvärlden!

Skrivet av Freakon:

Expansionen säljs även på skiva så då är det väl inte ett dlc?

Gör det?

Har inte sett något om en Complete Edition (som de flesta tidigare Souls visserligen fick) men har gärna fel.

Medlem
Skrivet av ZF:

Har inte sett något om en Complete Edition (som de flesta tidigare Souls visserligen fick) men har gärna fel.

Complete Edition släpps samma dag enligt slutet på trailern. Jag som ännu inte kört ER hade gärna fått tillgång till grundspelet på en gång om jag förbeställer complete edition, men oddsen för att det vore möjligt är låga.
Har å andra sidan inget jättesug för Soulsspel längre så jag avvaktar tills det är billigare.

ZF
Medlem
Skrivet av Famipan:

Complete Edition släpps samma dag enligt slutet på trailern. Jag som ännu inte kört ER hade gärna fått tillgång till grundspelet på en gång om jag förbeställer complete edition, men oddsen för att det vore möjligt är låga.
Har å andra sidan inget jättesug för Soulsspel längre så jag avvaktar tills det är billigare.

Det låter inte orimligt om det skulle funka så, men det är inte vad jag menar med en complete edition, och det upplägget skulle ändå göra en riktig komplett (fysisk) version helt omöjlig pga datagrävare och hackare.

Det var tydligen många som bokade denna Collectors Edition i tron att det skulle vara en Complete Edition (alltså expansionen på skivan) men allt jag ser i trailern är ** DLC.

Men som sagt. Det kan ju fortfarande annonseras en sådan senare.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det låter inte orimligt om det skulle funka så, men det är inte vad jag menar med en complete edition, och det upplägget skulle ändå göra en riktig komplett (fysisk) version helt omöjlig pga datagrävare och hackare.

Det var tydligen många som bokade denna Collectors Edition i tron att det skulle vara en Complete Edition (alltså expansionen på skivan) men allt jag ser i trailern är ** DLC.

Men som sagt. Det kan ju fortfarande annonseras en sådan senare.

Det visade sig att jag hade läst fel här:

"ELDEN RING Shadow of the Erdtree Edition – Special packaged bundle including the ELDEN RING base game (disc) and the ELDEN RING Shadow of the Erdtree expansion (digital); physical retail versions are available only for PlayStation®5 and Xbox Series X|S; available digitally on all platforms."

Elden ring på skiva men expansion som dlc. 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av ZF:

Hoppas jag verkligen inte. Vore ju nästan lika obskyrt och jobbigt att hitta till som första Dark Souls DLC..

Men, med tanke på hur det ser ut i trailern så undrar jag im det inte funkar tvärtom här. Man invaderar inte DLC-världen. DLC-materialet invaderar grundvärlden!

Du kommer in till expansionen via Miquella där han ligger i sin kokong, kraven är att du måste ha dödat Mohg och Radahn innan. Du teleporterar till "The Shadow Lands" och kan teleportera in och ut till mainspelet som du vill.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av ZF:

Det låter inte orimligt om det skulle funka så, men det är inte vad jag menar med en complete edition, och det upplägget skulle ändå göra en riktig komplett (fysisk) version helt omöjlig pga datagrävare och hackare.

Det var tydligen många som bokade denna Collectors Edition i tron att det skulle vara en Complete Edition (alltså expansionen på skivan) men allt jag ser i trailern är ** DLC.

Men som sagt. Det kan ju fortfarande annonseras en sådan senare.

Skumt, From har väl alltid släppt en complete edition efter dlc’t släpps? Antar att det är spelet på skiva och DLC man laddar ned.

ZF
Medlem
Skrivet av Fezk:

Du kommer in till expansionen via Miquella där han ligger i sin kokong, kraven är att du måste ha dödat Mohg och Radahn innan. Du teleporterar till "The Shadow Lands" och kan teleportera in och ut till mainspelet som du vill.

Moherghhh..! :0

Skrivet av Freakon:
Skrivet av Famipan:

Skumt, From har väl alltid släppt en complete edition efter dlc’t släpps? Antar att det är spelet på skiva och DLC man laddar ned.

Oklar på Sekuro och mechspelen. Deraciné fick inte ens en fysisk utgåva alls. Men åtminstone alla andra souls hittills som haft DLC har en CE.

Kanske dessa inte annonserats eller släpps förrän efter DLC var ute, eller ett tag senare rent av. Kommer inte ihåg hur det funkade sist.

DLC till DS3 var i två delar. Så där kom såklart CE efter den andra. Men minns inte det var särskilt långt mellan dem.

Medlem

Sekiro fick väl inget ”riktigt” DLC med nya områden? (Iofs fick Nier Automata en GOTY med det där DLCt som jag förstått också i princip bara är kosmetiskt lull lull. Så det händer ju att spel återsläpps med kosmetiskt DLC, men då är det bara en kod för dlct såklart)

Deracine fick fysisk utgåva i Japan. Såg det på rea asbilligt en gång men jag samlar inte på fysiskt.

12
Skriv svar