Helldivers 2-tak höjs från 450 000 till 700 000 spelare – köer väntas ändå
Det är så kul att se utvecklarnas egen förvåning över den gigantiska framgången Helldivers 2 har blivit, de verkar vara ett skönt gäng. Kanske FZ kan få till en intervju med Johan Pilestedt?
Undrar vad det kostar att "hyra" den här typen av resurser? Det måste ju kosta sjukt mycket tänker jag?
Hade varit intressant att få ta del av hur de hostar m.m. En del verkar ju ske i Azure
Arrowheads Communitymanager är tydligen utsparkad från Discord sedan ett par dagar för att ha skickat för många DMs på för kort tid (alltså gjort sitt jobb... 🤣)
Arrowheads Communitymanager är tydligen utsparkad från Discord sedan ett par dagar för att ha skickat för många DMs på för kort tid (alltså gjort sitt jobb... 🤣)
Hon fick sitt konto fixat idag men supporten hos Discord var inte direkt snabba.
Undrar vad det kostar att "hyra" den här typen av resurser? Det måste ju kosta sjukt mycket tänker jag?
Det handlar nog inte bara om att hyra resurser (serverkapacitet), kan tänka mig att en hel del grundkod måste knackas om på olika håll pga mängden data som skal in och ut med tanke på hur spelet är uppbyggt 🤔
Jäkligt kul att det gått så bra för dom!
Spelet är riktigt skoj och ser fram emot mer dlc etc. Ginns det några svenskar här på fz som kanske vill spela? ☺️
vi e 3 st 30+ som spelar rätt ofta på kvällarna.
welcome soldier!