Remedy förklarar 360-Alan Wake
dom kanske vill spela den där hjälten i nöden genom att säga att dom gör en utgåva till pc vilket som gjort och nu slutat fokusera på det.
senare när 360 versionen är släppt
så kommer dom att fortsätta jobba på pc utgåvan och säga "vi tänker på våra fans och vi kunde inte låta dom vara utan pc utgåvan" så tror dom att dom blir hjältar sen blir det ett lyckligt slut...
eller så struntar vi i det jag just skrev eftersom att jag inte är någon vidare bra sagoberättare, eller skrivare för den delen
Det finns ju inga "fans" av spelet än, ingen har spelat det, så därom vet vi inget, men de får väl ta vilken plattform de vill, bara det blir något av det i slutändan.
Just nu ligger allt fokus på 360-versionen och huruvida det skulle bli en pc-utgåva är oklart. Häkkinen menar på att de inte ens kunnat tänka så långt ännu.
Det där måste ju vara årets BS. Alan Wake var tänkt till PC, och på den tiden det begav sig vara en titel med DirectX 10. Det var någon tornado som skulle härja runt i en stad som blev flashig med DX10-effekter minns jag.
Så kom inte här å kom här utan erkänn att ni blivigt ägda utav Microsoft istället.
"Att säga att Alan Wake spelas bäst från en soffa med 5.1-surround och en stor tv-skärm tror jag är mer en preferens än något annat."
Jag sitter i soffan med datorn i en stor fullhd tv och ett 5.1 surround. Vad säger att man måste göra det med ett 360 och inte en PC? dåligt "argument"
"Kom och öppna plånboken" är nog fel att säga, då det faktiskt är Microsoft som står som utgivare. Är väll snarare att Microsoft gav Remedy ett ultimatum och en deadline när spelet skulle vara släppt, för projektet har verkligen varit långdraget och det är dags att casha in innan det är för sent.
Det blir tydligt att de inte kunde hålla denna deadline om de skulle utveckla åt både plattformarna samtidigt, samt att ur ett ekonomiskt perspektiv så vinner 360-versionen på att släppas först.
Jag tror definitivt att en PC-version lär släppas om det visar sig att det är värt den mödan därav detta uttalande, men tills dess får vi hoppas på att spelet är värt en slant överhuvudtaget.
"Kom och öppna plånboken" är nog fel att säga, då det faktiskt är Microsoft som står som utgivare. Är väll snarare att Microsoft gav Remedy ett ultimatum och en deadline när spelet skulle vara släppt, för projektet har verkligen varit långdraget och det är dags att casha in innan det är för sent.
Det blir tydligt att de inte kunde hålla denna deadline om de skulle utveckla åt både plattformarna samtidigt, samt att ur ett ekonomiskt perspektiv så vinner 360-versionen på att släppas först.
Jag tror definitivt att en PC-version lär släppas om det visar sig att det är värt den mödan därav detta uttalande, men tills dess får vi hoppas på att spelet är värt en slant överhuvudtaget.
Tror det är precis som du säger, men om spelet visar sig blir bra så tror jag dom kommer att göra en portning till pc för att tjäna in lite extra. Så länge portningen och själva spelet blir bra så klagar jag inte.
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
Ett team på 50 pers. som ska skita ut Alan Wake till två maskiner borde säga allt. Hade dom valt att jobba på med AW till både 360 och pc side by side hade vi nog inte fått se detta spel i år. Sen att dom valde 360 där spelet bör ge bäst avkastning i första hand tycker jag var helt rätt (kanske för att jag från första början redan bestämt mig att spela det via 360'n ) Och ni med pc behöver nog inte oroa er, det dyker nog upp så småningom.
Ja men även om det dyker upp så blir det väl som vanligt en fördummad&nedbantad konsollversion för att tjäna ännu mer pengar bara Nä dags att ta i med hårdhandskar & börja kräva bra spel igen & inte bara anpassning efter gammal konsoll hårdvara
Ja, gör det, tanka ner spelet via olagliga metoder och strunta i att betala för det -- då lär de nog sig!!! Eller hur var det nu... :\
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Just nu ligger allt fokus på 360-versionen och huruvida det skulle bli en pc-utgåva är oklart. Häkkinen menar på att de inte ens kunnat tänka så långt ännu.
Det där måste ju vara årets BS. Alan Wake var tänkt till PC, och på den tiden det begav sig vara en titel med DirectX 10. Det var någon tornado som skulle härja runt i en stad som blev flashig med DX10-effekter minns jag.
Så kom inte här å kom här utan erkänn att ni blivigt ägda utav Microsoft istället.
+1
Och om de nu enbart gjorde det för att kunna få ut spelet i tid så är det väl rimligare att anta att det hade gått fortare på den plattform de jobbat mest med tidigare (PC), eller hur?
Om det inte är pengar så vet jag inte vad för när spelet annonserades så hyllade dom pcn att tack vare dual och quad core är ett sånt spel möjligt, och nu är det precis tvärtom, jävla skitsnack alla år på mässorna dom var då och visade demo på nyaste hårdvara då.. nu är det möjligt på dx9 xbox.. jävla fail på detta spel.
Just nu ligger allt fokus på 360-versionen och huruvida det skulle bli en pc-utgåva är oklart. Häkkinen menar på att de inte ens kunnat tänka så långt ännu.
Det där måste ju vara årets BS. Alan Wake var tänkt till PC, och på den tiden det begav sig vara en titel med DirectX 10. Det var någon tornado som skulle härja runt i en stad som blev flashig med DX10-effekter minns jag.
Precis vad jag tänkte också. De måste ju ha tänkt på en PC-version om de nu går ut och säger att de faktiskt har lagt ned planerna på en PC-version.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
M$ misslyckas precis med allt. Gör en konstig konsol (med RROD), ett operativsystem med allvarliga säkerhetshål och buggar, en mediaspelare som ingen köper (Zune), sökmotor som ingen väljer, att uttala sig ordenligt.
Är det något de kan göra?
...
Nej, jag är ingen Sony fanboy (har en 360 - kanske dags att slänga bort den). Jag bara inser fakta.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...