Diskutera – ditt maxpris för PS5 Pro?

Medlem

Tycker en riktigt bra konsoill få kosta 10000 kr.
Ser gärna att de lägger några hundringar extra på kvalitetskylning.

Medlem

Tror runt 6500 känns inte värt mer för någon konsoll med tanke på att de dessutom tar sjuka priser för spelen.

Medlem

Jag har faktiskt ingen smärtgräns. Playstation kunde göra en grästrimmer med PS loggan så hade jag betalat 20k för den utan problem. Priset är inte en faktor.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Nej det är bara en uppdaterad version. Ingen äkta PlayStation slim. En äkta ska inte bara vara mindre den ska även vara tystare och bättre konstruerad tekniskt. Samt priset ska vara mindre. Mig lurar dom inte.

Ps4 slim och pro utannonserades dock samtidigt men pro kom ut någon månad senare på marknaden.

Medlem
Diffen avgör

Skillnaden mot vad jag får för min gamla ps5 och ps5 pro avgör. 3-4k kan jag nog hosta upp emellan.

PS5:an duger bra egentligen men den har ju ett par år på nacken och komponenterna lever kanske inte för alltid.

Medlem

6000kr, över det så lär jag aldrig köpa konsolen.

Medlem

Känner spontant att det faktiskt har med prestandan att göra. Presterar den riktigt bra, absolut då kan 10k vara ok. Men är det en måttlig skillnad så säger jag max 8.

Medlem

Hamnar nog på en 7500-8500 kr skulle jag tro.

Medlem

Dwt är juh en konsol så max 3 spänn. Inte värt mycket mer 🤣🤣

Medlem

Om detta stämmer så lär prislappen bli 11 miljoneerrrrrrrrrrrr

Medlem

Fem lax för Standard.
Sju lax för Pro.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Runt 5k är rimligt för en konsoll. De tjänar ju ändå så mycket på spelen och annat tjafs sen.

Medlem

Jag vettefan om jag tycker att den vanliga PS5 är värd mer än 6k. Lyckades dom göra samma sak som med förra generationen, att Pro "tar över" originalets pris och den blir billigare, så kanske. Men smärtgränsen är nog fan 6k alltså.

Medlem

8000kr. Betalade 7k för mitt PS5 och ett spel, konsolerna börjar skena i pris likt PC hårdvara...

Medlem

10000- 11000 känns rimligt

Medlem
Skrivet av janssonn:

10000- 11000 känns rimligt

Känns väldigt orimligt högt

Medlem

Med tanke på vad ryktas ligga under huven vill jag nog inte gå över 8000 men tror smärtgränsen är max 9000 Men då ska fan GTA 6 vara med på köpet

Medlem

Tur den inte är Made in USA.

Medlem

Har inget behov av en ps5 PRO så just nu skulle jag inte betala en krona för den.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nej den kan inte göra det. Spelet är låst till 30fps.

Jesus christ… JO, DE KAN DEN, MEN INTE OFFICIELLT!
Länk

Medlem

PS5 Pro bör kosta max 7000kr. Men kommer inte köpa, är nöjd med min PS5 det duger. Sparar pengarna istället till nästa XBOX som tydligen kommer blir rejält kraftfullt.


signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

PS5 Pro bör kosta max 7000kr. Men kommer inte köpa, är nöjd med min PS5 det duger. Sparar pengarna istället till nästa XBOX som tydligen kommer blir rejält kraftfullt.

Exakt så!

Ser ingen större mening med dessa halva generationer överhuvudtaget och PS5an i den mån jag använder den (vilket är sällan) duger fortfarande mer än väl.

Blir det något så blir det XBOX. Spelar ändå nästan uteslutande på S/X tack vare Game Pass och så lär det fortsätta.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jesus christ… JO, DE KAN DEN, MEN INTE OFFICIELLT!
Länk

Ja jag har sett den länken men det hjälper ju inte mig att få det till 60fps.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja jag har sett den länken men det hjälper ju inte mig att få det till 60fps.

Speciellt inte när just den videon visar hur Digital Foundry uppskalat en video från Lance Mcdonalds PS4 patch i 60fps 720p till 4K.

Minns jag inte fel finns det en patch från Lance till PS5 som kör i 1080p och 60fps nu men då ska man ha en jailbreakead PS5 för att kunna nyttja den.
Vilket så klart innebär att för nästan alla PS5-ägare är det inte möjligt att spela med patchen.

Avstängd

Med tanke på att jag inte bor i Sverige med Flamskyddsmedels-skatter och 25% moms osv så är mitt Max pris 750€ hade det vart i Sverige max 1000€


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

8000


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Skriv svar