Nightingale-utvecklarna lovar att ett offline-läge ska prioriteras
Mycket kan väl hända i ett early access spel, kommer ihåg när jag provade Baldurs Gate 3 för fösta gången i early access, värsta skiten någonsin man har provat i det formatet. Men efter spelet har varit i utveckling i 3 år till så blev det bättre.
Nightingale har väl kanske inte samma ambitioner, men de kan förmodligen vända det.
Finns så jekla mycket early access spel nu som folk förväntar sig ska vara "färdiga" spel och där med ger dåliga betyg. Enklare om man inte kan ge betyg, men står varningar överallt på diverse butiken man kan köpa den här typen av spel.
jag hade höga förhoppningar på detta spelet. Hade det på wishlist och har fått nyhetsprev i princip sen det utannonserades.
Så jag var minst sagt eld och lågor när jag äntligen fick möjlighet att stresstesta servern. Laddade ner spelet, spelade nån timme... gäsp! Sen var det bara att avinstallera, plocka bort spelet från wishlist och avprenumerera på nyhetsbrevet.
Trodde det skulle vara nåt för mig, men icke!. Inte som early access iaf.
P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro
Tycker inte always online gör så mycket i det här fallet. Det var väl tänkt att vara ett MMO från början, och hela endgame-delen bygger ju på att man spelar med andra.
Har dryga 40 timmar redan och alla achievements avklarade, tycker det är ganska bra men det märks såklart att det är early access och en del QoL saknas.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.