Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Alla Command & Conquer spel finns nu på Steam

Medlem
Alla Command & Conquer spel finns nu på Steam

Tjena på er, skrivbordsgeneraler. Tänkte bara upplysa om att C&C The Ultimate Collection nu finns på Steam, som inkluderar alla C&C spel som släppts.

https://store.steampowered.com/bundle/39394/Command__Conquer_...

Jim Vessella, producent för en mängd C&C titlar, berättar mer på C&C:s subreddit:

https://www.reddit.com/r/commandandconquer/s/sf72NnxkVd

Spelen ska nu ha bättre kompitabilitet och Tiberian Sun och Red Alert 2 kommer nu med en karteditor.

Welcome back, commander.

Har aldrig riktigt spelat C&C så jag borde ju slå till på det här men... gah, hur ska man hinna med allt?!? Är alla C&C hyfsat fristående eller bör man spela dem i ordning? Jag har absolut inga problem med äldre spel så är även de äldsta fortfarande spelvärda eller är de för utdaterade? Någon erfaren skrivbordsgeneral som vet?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har aldrig riktigt spelat C&C så jag borde ju slå till på det här men... gah, hur ska man hinna med allt?!? Är alla C&C hyfsat fristående eller bör man spela dem i ordning? Jag har absolut inga problem med äldre spel så är även de äldsta fortfarande spelvärda eller är de för utdaterade? Någon erfaren skrivbordsgeneral som vet?

Alla är fristående förutom då expansioner till spelen.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har aldrig riktigt spelat C&C så jag borde ju slå till på det här men... gah, hur ska man hinna med allt?!? Är alla C&C hyfsat fristående eller bör man spela dem i ordning? Jag har absolut inga problem med äldre spel så är även de äldsta fortfarande spelvärda eller är de för utdaterade? Någon erfaren skrivbordsgeneral som vet?

De två första spelen (Tiberian Dawn och Red Alert) har blivit remastrade. AI och pathfinding är väl dock sig likt. Om man har förbiseende med det så är det helt klart värt att köra igenom.

Det finns tre universum: Tiberium, Red Alert och Generals.

Tiberium universumet består av C&C1 (Tiberian Dawn), Renegade, Tiberian Sun, Tiberium Wars och Tiberian Twilight (dock så dåligt att fans inte erkänner spelets existens)

Sen har du Red Alert 1, 2 och 3. Dessa är dock mer eller mindre fristående från varandra rent storymässigt.

Generals är sitt egna lilla universum.

Det finns även en viss sammankoppling till Tiberium-universumet i första Red Alert (särskilt i Sovjet-kampanjen), men förutom detta är alla tre universum separata. Jag gjorde dock en egen kampanj till Red Alert (Remastered) för att spinna vidare på den tråden.

Medlem

Vet någon hur generals funkar på en ny dator? Ofta med sådana här samlingar så blir det vad det blir...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vet någon hur generals funkar på en ny dator? Ofta med sådana här samlingar så blir det vad det blir...

Your mileage may vary. Vissa verkar fått det funka felfritt medans vissa har fått diverse problem. C&C communityn brukar dock vara bra på att fixa till spelen.

Medlem

Hmm, jag har köpt alla cnc flera ggr om, känns det som, är bara intresserad av generals nuförtiden. Det är det enda jag inte har på steam bara på disk... kanske köper detta bara för att det är billigare än att typ köpa generals och ZH lösa haha.

Edit: Funkade felfritt på w7 iaf,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Väldigt trevligt! Har väntat ganska länge på att det ska släppas på steam, fattar inte varför det tagit så lång tid.
Igår kväll fick jag för mig att köpa det på rean på EA butiken och så ser jag i morse att det har släppts på steam... så nu har jag köpt det på steam också.
Känns onödigt att ha det på EA butiken så hoppas det går att häva köper där då jag inte börjat spela något. Borde vara 14 dagars ångerrätt.

Skribent

Önskar resten av spelen fick remaster-versioner som första C&C och RA fick. Riktigt bra remasters som jag tycker blev lite bortglömda. Något EA faktiskt gjorde riktigt bra, långt bättre än Blizzard gjort med sina RTS-remasters.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hmm, jag har köpt alla cnc flera ggr om, känns det som, är bara intresserad av generals nuförtiden. Det är det enda jag inte har på steam bara på disk... kanske köper detta bara för att det är billigare än att typ köpa generals och ZH lösa haha.

Edit: Funkade felfritt på w7 iaf,

Strular det nån gång, så testa med GenPatcher

https://legi.cc/downloads/genpatcher/

Gillar du Generals kan jag rekommendera spelet Act of War: Direct Action. En obskyr och bortglömd liten juvel som känns som en spirituell uppföljare till Generals. Komplett med B:iga filmsekvenser. Kom även en uppföljare i form av Act of Aggression som dock i min mening inte var riktigt lika bra.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Hmm, jag har köpt alla cnc flera ggr om, känns det som, är bara intresserad av generals nuförtiden. Det är det enda jag inte har på steam bara på disk... kanske köper detta bara för att det är billigare än att typ köpa generals och ZH lösa haha.

Edit: Funkade felfritt på w7 iaf,

Jag gillade aldrig Generals som C&C-spel, men det var ett bra strategispel. Sen förstår jag vad EA försökte med då, att använda C&C-märket som paraply över många olika spel. Lite som CoD blivit. Så hade vi fått mer Tiberum och RA hade jag varit helt ok med fler Generals-spel också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillade aldrig Generals som C&C-spel, men det var ett bra strategispel. Sen förstår jag vad EA försökte med då, att använda C&C-märket som paraply över många olika spel. Lite som CoD blivit. Så hade vi fått mer Tiberum och RA hade jag varit helt ok med fler Generals-spel också.

Det var lite konstigt skrivet av mig, för jag håller nämligen på att spela cnc3 igen sedan ett par veckor, har alltid gillat det mycket. Sedan körde jag igenom remasterversionerna så klart med när dessa släpptes.

Jag antar att EA bara la på cnc på generals när det kom för det passade bra för marknadsföring. Det har ju verkligen inget med vanliga cnc att göra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar