Silent Hill 25 år

Medlem
Silent Hill 25 år

Det slog mig nyss. Det är 25 år sen det släpptes. Jag fattar inte. Jag minns när jag först läste om det i Super Play och såg bilderna. Kände att detta var nåt speciellt. Och när jag fick det och spelade det så var det precis så speciellt som jag hade hoppats på. Det var ett de första spelen jag köpte till Playstation, och ett av de mest betydelsefulla för mig. Det är helt unikt, inget spel känns som det här. Läst att det var ett litet team som ingen trodde på, de hade revanschlust och ville göra ett spel som skulle kännas, bli en klassiker.
Två saker som fastnat och som jag alltid tänker på när jag tänker på Silent Hill är gränderna med garage och soptunnor, och bron.
Massor av atmosfär och läskigaste spelet någonsin. Minns när tvåan kom, alla sa att det var ännu läskigare. Jag höll inte med.

Medlem

Kan vi alla hålla med om att första Silent Hill är det bästa av dem?

Releasehästryttare
Skrivet av Gaara:

Kan vi alla hålla med om att första Silent Hill är det bästa av dem?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kan vi alla hålla med om att första Silent Hill är det bästa av dem?

Ja!

Redaktör
Ponny

Jag är benägen att hålla ettan lite, lite högre än tvåan. Det är dock bara dom två som är riktigt, riktigt bra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kan vi alla hålla med om att senaste Silent HIll (The Short Message) är det sämsta av dem?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det senaste Silent hill jag spelade var The room (tror jag). Det första var Silent hill 2, som jag fortfarande tycker är bäst av alla jag spelet. Jag minns när jag såg trailern för spelet på en DVD-skiva jag fick med superplay, jag såg hur James gömde sig i garderoben medan Pyramid head...gjorde vad han gjorde... det satte avtryck. Och musiken! Och storyn!

Jag håller tummarna inför remaken, det är väl allt man kan göra ...

Men tycker Silent hill förtjänar att få bra spel igen och bli en aktuell spelserie.

Medlem

Håller Shattered Memories som det bästa men håller med om att första spelet var riktigt speciellt. Tveklöst bästa spelet till PS1.

1
Skriv svar