Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Ettan var ju ett smärre mästerverk med kul problemlösning och lek med gudaperspektiv och alla briljanta side kicks med olika förmågor. Blev aldrig tråkigt. Vad skrämde bort er. För lite panga panga? Inga zombies?

Vad som fått mig att avstå spelet är att jag läst om hur stridssystemet saknade tyngd. Vapen var enligt många tyngdlösa och för att hindra spelet från att vara simpel vifta på handlederna för maximal skada (som en del melee spel led av förr och nått jag inte tycker om) så var det nått system men skulle förstöra armorn och sen attackera.

Det är så i 2an också men inte helt tyngdlöst och man kan attackera "som vanligt" också men måste ha kraft går inte bara vicka på handleden och så måste parera eller hoppa undan. Parerar man med att slå med skölden eller sitt egna svärd med kraft kan man få fienden ur balans lite.
Pussel i gudaläge mm är det i 2an också.
2an sägs vara bättre på allt överlag. Men 1an är såklart snyggare grafiskt.
Det kan vara så att jag missförstått 1an helt, ska nog prova det efter man kört genom 2an.
Känns inte som nått problem att köra tvärtom spelet står för sig själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nya plattformsspelet Max Mustard verkar få bra omdömen.
Bra i brist på astrobot uppföljare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad som fått mig att avstå spelet är att jag läst om hur stridssystemet saknade tyngd. Vapen var enligt många tyngdlösa och för att hindra spelet från att vara simpel vifta på handlederna för maximal skada (som en del melee spel led av förr och nått jag inte tycker om) så var det nått system men skulle förstöra armorn och sen attackera.

Det är så i 2an också men inte helt tyngdlöst och man kan attackera "som vanligt" också men måste ha kraft går inte bara vicka på handleden och så måste parera eller hoppa undan. Parerar man med att slå med skölden eller sitt egna svärd med kraft kan man få fienden ur balans lite.
Pussel i gudaläge mm är det i 2an också.
2an sägs vara bättre på allt överlag. Men 1an är såklart snyggare grafiskt.
Det kan vara så att jag missförstått 1an helt, ska nog prova det efter man kört genom 2an.
Känns inte som nått problem att köra tvärtom spelet står för sig själv

All combat i vr är ju tyngdlöst då du vevar typ 300G i luften. Tycker väl inte det var sämre än gorn eller skyrim gällande de fysiska striderna.

Men det är väl inget område jag är direkt inspirerad av föredrar pilbåge tyckte väl ändå de var ok speciellt med rätt följeslagare

Medlem
Skrivet av Shodan:

All combat i vr är ju tyngdlöst då du vevar typ 300G i luften. Tycker väl inte det var sämre än gorn eller skyrim gällande de fysiska striderna.

Men det är väl inget område jag är direkt inspirerad av föredrar pilbåge tyckte väl ändå de var ok speciellt med rätt följeslagare

Nja. Vet inte hur mycket "nyare" VR spel du spelat.
Gorn har ju "löst det" med att vapnena beter sig som gummivapen.
Har du spelat spel som blade & sorcery? The walking dead saints and sinners? Boneworks?
Vad jag menar är att tyngdlöshet är när vapen kan vara ett stort svärd men beter sig som att det väger som en fjäder. Så var det i många gamla spel och man kubde göra maximal skada bara genom att fladdra det där stora svärdet med handleden.
Lika dant med skjutvapen. Ett gevär gick utan problem att hålla med en hand och föaddrade som en fjäder.

Modernare spel och även skyrimvr med moddar har simulerad fysik med att rörelserna "laggar efter" och det finns en tyngd som bla gör att du inte ens kan hålla ett tungt vapen med en hand.
Det känns i både att bära ett meleevapen eller ett sljutvapen.
Olika spel känns olika men resultatet är snarlikt i dom flesta spel.
Lite svårt att förklara men spela nått modernare så ser/känner du vad jag menar

Det är standard numer och tur det, 1:1 rörelser känns imo otroligt B

Edit här är en video som förklarar lite vad jag menar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Nja. Vet inte hur mycket "nyare" VR spel du spelat.
Gorn har ju "löst det" med att vapnena beter sig som gummivapen.
Har du spelat spel som blade & sorcery? The walking dead saints and sinners? Boneworks?
Vad jag menar är att tyngdlöshet är när vapen kan vara ett stort svärd men beter sig som att det väger som en fjäder. Så var det i många gamla spel och man kubde göra maximal skada bara genom att fladdra det där stora svärdet med handleden.
Lika dant med skjutvapen. Ett gevär gick utan problem att hålla med en hand och föaddrade som en fjäder.

Modernare spel och även skyrimvr med moddar har simulerad fysik med att rörelserna "laggar efter" och det finns en tyngd som bla gör att du inte ens kan hålla ett tungt vapen med en hand.
Det känns i både att bära ett meleevapen eller ett sljutvapen.
Olika spel känns olika men resultatet är snarlikt i dom flesta spel.
Lite svårt att förklara men spela nått modernare så ser/känner du vad jag menar

Det är standard numer och tur det, 1:1 rörelser känns imo otroligt B

Edit här är en video som förklarar lite vad jag menar
https://youtu.be/qjYcPgffq1Q?si=MXZuXMznEuUNQz2b

Jag tycker de största problemet med svärd är att du inte har något motstånd när du träffar. Har själv sysslat med diverse vapen och svärd på riktigt och att inte få responsen i spelet blir väldigt konstigt för mig. Mycket av teknikerna man använder är när man har kontakt med vapnen och känner den andres rörelse. Även när man träffar kroppar eller sköldar så tar det inte emot utan det är bara luft.

Nu vet jag inte hur man ens kan implementera detta i VR-spel (om det går?), men för mig så känns till exempel lightsabers bättre då de åtminstone bränner igenom allt. Även rapiers känns bättre just för att det är stickvapen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker de största problemet med svärd är att du inte har något motstånd när du träffar. Har själv sysslat med diverse vapen och svärd på riktigt och att inte få responsen i spelet blir väldigt konstigt för mig. Mycket av teknikerna man använder är när man har kontakt med vapnen och känner den andres rörelse. Även när man träffar kroppar eller sköldar så tar det inte emot utan det är bara luft.

Nu vet jag inte hur man ens kan implementera detta i VR-spel (om det går?), men för mig så känns till exempel lightsabers bättre då de åtminstone bränner igenom allt. Även rapiers känns bättre just för att det är stickvapen.

Ja det är klart det inte blir ett motstånd så men jag tycker feedbacken i kontrollerna är nog för inlevelsen.
Det är ju samma sak med skjutvapen, det är inte heller speciellt realistiskt att se rekylen men inte "känna" den mer än att det skakar i kontrollerna. Så "problemet" du beskriver är inte enbart för svärd utan det blir ju som det blir i ett spel oavsett vapentyp
Men oavsett så är det som det är vanligt nu med "tyngdsimuleringen" bättre än när det är 1:1 rörelse oavsett om det är svärd eller skjutvapen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Ja det är klart det inte blir ett motstånd så men jag tycker feedbacken i kontrollerna är nog för inlevelsen.
Det är ju samma sak med skjutvapen, det är inte heller speciellt realistiskt att se rekylen men inte "känna" den mer än att det skakar i kontrollerna. Så "problemet" du beskriver är inte enbart för svärd utan det blir ju som det blir i ett spel oavsett vapentyp
Men oavsett så är det som det är vanligt nu med "tyngdsimuleringen" bättre än när det är 1:1 rörelse oavsett om det är svärd eller skjutvapen.

Fast ändå inte riktigt samma sak med skjutvapen. Rekylen är inte där, men hur du håller vapnet och skjuter kommer ändå bli snarlikt verkligheten. Sikta och skjut liksom. Pistol känns tex väldigt nära verkligheten. Rekyl går också emulera med bättre feedback i kontrollerna så där finns det en lösning. Rent krasst skulle man till och med kunna ha fejkvapen med tyngd för att få det verklighetstroget

Problemet med svärd är att om du hugger något och i spelet stannar det i målet medan din arm i verkligenheten fortsätter rakt igenom.

Det innebär två saker.

Ena är att jag inte får motståndet när jag parerar eller blockar.

Men andra saken, som nästan är värre för känslan, om min arm i spelet stannar upp för någon blockar min attack med en sköld så fortsätter den som sagt i verkligheten rak igenom. Samma när någon parerar, vilket gör att min rörelse blir osynkad och stör inlevelsen rätt mycket enligt mig.

Detta avhjälps inte ens om man skulle hålla i ett riktigt svärd, så det är svårt att få svärdstrider bra oavsett tyngdsimulering.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem

Snöre på en fjädrad vinda med elektromagnetiska bromsskivor att fästa i "svärdets" handtag nästa för VR..

Medlem

I half-life Alyx finns ju en del tyngdsimulering även om det tappar lite känsla ibland men jag tycker de gör det förbaskat bra ändå.

Ett exempel är ju typ när man råkar slå in pistolen i väggen så flyger den ju inte genom utan det tar stopp i den virtuella världen.
Skulle man få till det i verkligheten också så måste man ju bygga upp en lokal som har samma formfaktor som i spelet typ.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gorn har inte löst det för mig. Jag tycker det är viktigt att det ska gå att fuska annars orkar du ju aldrig ta dig igenom liren.

Antar de ville ha svärd och yxa pga vikingatemat. Kasta yxa är lite roligare.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast ändå inte riktigt samma sak med skjutvapen. Rekylen är inte där, men hur du håller vapnet och skjuter kommer ändå bli snarlikt verkligheten. Sikta och skjut liksom. Pistol känns tex väldigt nära verkligheten. Rekyl går också emulera med bättre feedback i kontrollerna så där finns det en lösning. Rent krasst skulle man till och med kunna ha fejkvapen med tyngd för att få det verklighetstroget

Problemet med svärd är att om du hugger något och i spelet stannar det i målet medan din arm i verkligenheten fortsätter rakt igenom.

Det innebär två saker.

Ena är att jag inte får motståndet när jag parerar eller blockar.

Men andra saken, som nästan är värre för känslan, om min arm i spelet stannar upp för någon blockar min attack med en sköld så fortsätter den som sagt i verkligheten rak igenom. Samma när någon parerar, vilket gör att min rörelse blir osynkad och stör inlevelsen rätt mycket enligt mig.

Detta avhjälps inte ens om man skulle hålla i ett riktigt svärd, så det är svårt att få svärdstrider bra oavsett tyngdsimulering.

Jag förstår hur du menar men det är en omöjliggrej att "simulera"
det är samma sak med skjutvapen.
I många VR spel kan du inte stå tryckt mot en vägg med ett vapen hållandes framåt.
"Strafar" man förbi en dörrpost tex så vapnet sticker fram genon öppningen kommer vapnet ta i kanten och vrida sig.
Det ör skillnaden mot ett pannkaksspel där vapnet stort sett alltid clippar genom och renderas ovanpå allt.
Det blir en smaksak, och det kan kanske kännas fel innan hjärnan vänjer sig.
Saints and sinners har ett komfort-val i spelet där man kan se sina händer renderas som "spökhänder" när sina ingame händer fastnar.

Skrivet av Shodan:

Gorn har inte löst det för mig. Jag tycker det är viktigt att det ska gå att fuska annars orkar du ju aldrig ta dig igenom liren.

Antar de ville ha svärd och yxa pga vikingatemat. Kasta yxa är lite roligare.

Personlig smak så klart om man vill kunna svinga ett tvåhandssvärd med handlederna, dom flesta tycker inte det

Själv gillar jag att det känns man svingat mycket, lite hela grejen med VR utnyttja det som går


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vi får helt enkelt iklä oss ett exoskelett när vi spelar VR som kan stoppa armrörelserna när man träffar något i ett spel. 😊

Medlem

Nu har jag inte spelat så många olika vr spel mellan min PC och Quest 3 headset men just i Resident Evil Village så har det buggat ur kopplingen genom quest link och Steam link appen när man börjar komma till mer intensiva större områden. Det hela ter sig mycket märkligt då jag inte har någon ovanligt hög trafik på routern. Men kan det vara att det just blir för mycket för datorn och headsetet att hantera och synca samtidigt? Sitter ju på ett rtx 4090 kort och 64GB ram minne. Nåh, jag funderar starkt på att skaffa Big screen nu för att se om det blir bättre men har nästan klarat ut spelet så kanske kan uthärda lite till. Däremot ser det ganska dåligt ut typ artifakter "låg streaming upplösning" i större områden medan det är hur vackert som helst i korridorer osv.

Så något speciellt det beror på? Andra spel fungerar ju fint hittills.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu har jag inte spelat så många olika vr spel mellan min PC och Quest 3 headset men just i Resident Evil Village så har det buggat ur kopplingen genom quest link och Steam link appen när man börjar komma till mer intensiva större områden. Det hela ter sig mycket märkligt då jag inte har någon ovanligt hög trafik på routern. Men kan det vara att det just blir för mycket för datorn och headsetet att hantera och synca samtidigt? Sitter ju på ett rtx 4090 kort och 64GB ram minne. Nåh, jag funderar starkt på att skaffa Big screen nu för att se om det blir bättre men har nästan klarat ut spelet så kanske kan uthärda lite till. Däremot ser det ganska dåligt ut typ artifakter "låg streaming upplösning" i större områden medan det är hur vackert som helst i korridorer osv.

Så något speciellt det beror på? Andra spel fungerar ju fint hittills.

Big screen har ingen sån funktion.
On du inte menar att du spelar på virtuell skärm?
Förutom med Re moddarna skulle man deleta nån fil så spelet kördes i OpenXR vilket var bättre för Quest och (då jag körde) med airlink, men funkar säkert lika bra idag med virtual desktop


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Big screen har ingen sån funktion.
On du inte menar att du spelar på virtuell skärm?
Förutom med Re moddarna skulle man deleta nån fil så spelet kördes i OpenXR vilket var bättre för Quest och (då jag körde) med airlink, men funkar säkert lika bra idag med virtual desktop

Airlink spelar jag med menar jag just nu.
Precis när man installerar re8 så lägger man inte in openvr_api.dll för quest användare.

Jaha jag trodde att Big screen användes för att ersätta airlink. Eller det kanske är virtual desktop.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Airlink spelar jag med menar jag just nu.
Precis när man installerar re8 så lägger man inte in openvr_api.dll för quest användare.

Jaha jag trodde att Big screen användes för att ersätta airlink. Eller det kanske är virtual desktop.

Ja det är virtual desktop man använder.
Myclet bättre än AirLink.
Nör jag körde Re7 VR så var jag dock tvunge att använda airlink (och ett fåtal andra OpenXR) då prestandan med Virtual desktop blev så dålig. Men då körde Virtual desktop med SteamVR OpenXR. Nu har Virtual Desktop egen OpenXR kallad VDXR, vilket ska ge bättre prestanda ä SteamVR.

Här är en video hur man ställer in virtual desktop


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Flat2VR Studios Is Creating Licensed VR Ports Of Flatscreen Games
https://www.uploadvr.com/flat2vr-studios-announcement/

https://xrupdate.com/flat2vr-studios-how-community-passion-is...

Från bla communityt Flat2VR har en studio som ska jobba på officiella VR portar av vanliga spel.

Ska bli intressant.
Alla VR Moddar har verkligen ökat innehållet för VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är virtual desktop man använder.
Myclet bättre än AirLink.
Nör jag körde Re7 VR så var jag dock tvunge att använda airlink (och ett fåtal andra OpenXR) då prestandan med Virtual desktop blev så dålig. Men då körde Virtual desktop med SteamVR OpenXR. Nu har Virtual Desktop egen OpenXR kallad VDXR, vilket ska ge bättre prestanda ä SteamVR.

Här är en video hur man ställer in virtual desktop
https://youtu.be/obYDt8dUM1A?si=antxc_RwPCCA-Nh2

Ahh.. har testat nu med alla inställningar i virtual desktop och det är som du säger, fungerar inte optimalt med resident evil village.
Med half-life Alyx ser det dock utmärkt ut i godlike performance, medan på medium settings i re8 så får jag typ över 100 millisekunder delay.

Även när jag ställer ner till potatis kvalité ja då rinner det fint men när man snurrar runt karaktären blir det typ split vision så det renderar lite olika i vardera öga.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ahh.. har testat nu med alla inställningar i virtual desktop och det är som du säger, fungerar inte optimalt med resident evil village.
Med half-life Alyx ser det dock utmärkt ut i godlike performance, medan på medium settings i re8 så får jag typ över 100 millisekunder delay.

Även när jag ställer ner till potatis kvalité ja då rinner det fint men när man snurrar runt karaktären blir det typ split vision så det renderar lite olika i vardera öga.

Ok då får du kanske hålla dig till airlink för resident.
Du kan dra upp bitraten i oculus debugtool som ligger i nån av mapparna i oculus mappen.
Man måste också ändra codec till h.264+ från default annars går det bara max 200mbps.
Jag har inte kört Village men 7an gick fint 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anarfox:

Vi får helt enkelt iklä oss ett exoskelett när vi spelar VR som kan stoppa armrörelserna när man träffar något i ett spel. 😊

De skulle vart coolt. Förbättrar ju samtidigt stamina för roomscale

Medlem
Skrivet av Molotov:

Flat2VR Studios Is Creating Licensed VR Ports Of Flatscreen Games
https://www.uploadvr.com/flat2vr-studios-announcement/

https://xrupdate.com/flat2vr-studios-how-community-passion-is...

Från bla communityt Flat2VR har en studio som ska jobba på officiella VR portar av vanliga spel.

Ska bli intressant.
Alla VR Moddar har verkligen ökat innehållet för VR.

Exakt detta spelutvecklarna själva skulle hållt på med istället för att köra apartheid på pannkaka vs vr lir

Medlem
Skrivet av Shodan:

Exakt detta spelutvecklarna själva skulle hållt på med istället för att köra apartheid på pannkaka vs vr lir

Japp man tycker ju att det borde gå att implementera VR oavsett om man bara gör det för den visuella saken skull eller gör ett enkom "VR-mode" i dom flesta spelen.
Men antar att det är en kombination av "skill issue" och kostnadsfråga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu har jag spelat genom hela Resident Evil Village i VR.

Ett fantastiskt spel man bara vill spela mer utav.

Ett hinder för mig har varit hur själva VR enheten påverkat mig negativt, då menar jag inte motion sickness utan att ögonen börjar svida och huvudet blir trött. Därför har jag spelat ca 1 timme åt gången plus att ibland behöver headsetet ladda upp sig.

Förutom detta så, eftersom Re village VR på PC är en mod så är det inte fullt optimerat och det finns inte någon knapp mappat för att kolla kartan. Då har jag blivit tvungen att trycka på tangentbordet på M knappen. Eftersom VR kontrollerna har tagit över så får jag då spamma på M knappen tills tangetbordet tar över, vilket ibland tar typ 20-30 knapptryck.

En annan negativ grej är att spelet börjar lagga trots stark dator men uppkopplingen mellan headset och dator hoppar ur både i Airlink och Steam-link. Jag upplevde dock att Steam Link fungerade bäst oftast. Men vid mer intensiva områden, som bossfight osv var då allt hängde sig.

Vid ett tillfälle blev jag sur och tog bort VR modden för att spela på min 4K tv.
Men jag insåg att tangentbord och mus verkligen inte fungerar för det här spelet. Re village är optimerat för handkontroller. Så jag spelade typ 30 minuter med handkontroller med maxad grafik, HDR och raytracing. Jättesnyggt verkligen men jag längtade bara tillbaka till VR läget och så gick jag tillbaka och klarade ut spelet i VR.

I helhet har jag fått en fantastisk upplevelse och jag önskar alla få spela detta i VR. Men om de kunde göra ett äkta VR läge för PC så skulle jag säga att Resident Evil Village är minst lika bra som Half-Life Alyx.

Så ni som sitter på playstation 5 med VR. Spela genom detta om ni inte gjort det tidigare!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu har jag spelat genom hela Resident Evil Village i VR.

Ett fantastiskt spel man bara vill spela mer utav.

Ett hinder för mig har varit hur själva VR enheten påverkat mig negativt, då menar jag inte motion sickness utan att ögonen börjar svida och huvudet blir trött. Därför har jag spelat ca 1 timme åt gången plus att ibland behöver headsetet ladda upp sig.

Förutom detta så, eftersom Re village VR på PC är en mod så är det inte fullt optimerat och det finns inte någon knapp mappat för att kolla kartan. Då har jag blivit tvungen att trycka på tangentbordet på M knappen. Eftersom VR kontrollerna har tagit över så får jag då spamma på M knappen tills tangetbordet tar över, vilket ibland tar typ 20-30 knapptryck.

En annan negativ grej är att spelet börjar lagga trots stark dator men uppkopplingen mellan headset och dator hoppar ur både i Airlink och Steam-link. Jag upplevde dock att Steam Link fungerade bäst oftast. Men vid mer intensiva områden, som bossfight osv var då allt hängde sig.

Vid ett tillfälle blev jag sur och tog bort VR modden för att spela på min 4K tv.
Men jag insåg att tangentbord och mus verkligen inte fungerar för det här spelet. Re village är optimerat för handkontroller. Så jag spelade typ 30 minuter med handkontroller med maxad grafik och raytracing. Jättesnyggt verkligen men jag längtade bara tillbaka till VR läget och så gick jag tillbaka och klarade ut spelet i VR.

I helhet har jag fått en fantastisk upplevelse och jag önskar alla få spela detta i VR. Men om de kunde göra ett äkta VR läge för PC så skulle jag säga att Resident Evil Village är minst lika bra som Half-Life Alyx.

Så ni som sitter på playstation 5 med VR. Spela genom detta om ni inte gjort det tidigare!

Ang kontrollerna du tänkte aldrig på att i SteamVR kan du binda om knapparna?

Denna är svår att finna men detta är kontrollschemat, det var samma när jag spelade Re7 man öppnar kartan genom att trycka på Y-knappen när man håller kontrollen ovanför axeln. Som om man "hämtar kartan över axeln"

Källa
Det kan också bli så ibland att kontrollerna inte fungerar som dom ska om OpenXR inte laddat in rätt, att man tex kör med SteamVR när man kör Quest headset. Det har jag varit med om i olika OpenXR spel + sviktande prestanda.

Nu har jag inte spelat Village eftersom jag körde det på PSVR2 men Resident Evil 2 Remake och 7an fungerade för mig utan att AirLink stängde ner osv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ang kontrollerna du tänkte aldrig på att i SteamVR kan du binda om knapparna?

Denna är svår att finna men detta är kontrollschemat, det var samma när jag spelade Re7 man öppnar kartan genom att trycka på Y-knappen när man håller kontrollen ovanför axeln. Som om man "hämtar kartan över axeln"
https://beastsaber.notion.site/image/https%3A%2F%2Fs3-us-west...

Källa
Det kan också bli så ibland att kontrollerna inte fungerar som dom ska om OpenXR inte laddat in rätt, att man tex kör med SteamVR när man kör Quest headset. Det har jag varit med om i olika OpenXR spel + sviktande prestanda.

Nu har jag inte spelat Village eftersom jag körde det på PSVR2 men Resident Evil 2 Remake och 7an fungerade för mig utan att AirLink stängde ner osv.

Tack för tips. Om jag återvänder så får jag testa på nytt.
Nej jag hade absolut inga problem med Resident Evil 2 remake eller Resident Evil 3 remake eller något annat vr spel för den delen heller.

Tycker du 7an är värt att spela? Har hört att det är sämre än Village.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tack för tips. Om jag återvänder så får jag testa på nytt.
Nej jag hade absolut inga problem med Resident Evil 2 remake eller Resident Evil 3 remake eller något annat vr spel för den delen heller.

Tycker du 7an är värt att spela? Har hört att det är sämre än Village.

7an är definitivt värt att spela. Storyn 7an och 8an hör ihop dessutom.
Dom skiljer sig lite i stil också då 7an inte är lika mycket action utan det är långsammare och lite läskigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har spelat första banan på System Shock remake och testade nu UEVR programmet och det funkar!
System Shock remake går att spela i VR, på högsta grafik osv. Men... vissa objekt gick inte att plocka upp som loggar man skall läsa och health baren uppe i högra hörnet var typ genomskinlig till 95% så tyvärr kommer jag inte spela ut det i VR =/ . Annars känns det som att man ser allt mycket mer tydligt i VR jämfört på en datorskärm.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Releasehästryttare

Happyfunland behöver vinna Vr Game of the year 2024, så galet bra!

Medlem

Så atteh. Jag skickade ju en felbeskrivning till Meta och berättade om de problem jag har med mitt batteri men inser att det är inget fel på det. Så jag tackade för hjälpen och sa att de löst problemet. Då började jag få mail från någon som utgav sig ha hanterat mitt ärende översatt på svenska fast mailet såg helt annorlunda ut och sa att de ska ge mig 10 dollar om jag säger vilken användare och mail jag använder.

Svensken i mig säger att det här är nog en scam, är det någon som analyserar min mailkonvensation?!
Men plötsligt dök det ändå upp 10 dollar på mitt meta konto så tillsammans med "spring30" spring rean så köpte jag Assassins Creed Nexus för 198kr. Återkommer senare vad jag tyckte om det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Metal Hellsinger Har utannonserats för Quest.
Det här spelet passar riktigt bra för VR.
Kört PC versionen med VR Mod men refunda det då jag inte fick till prestandan i VR vilket påverkade negativt när man försökte hålla takten. Men en dedikerad VR version kan ju rätta till det bekymret


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar