Helldivers 2-uppmaning: sluta kasta snöbollar

Robot
Helldivers 2-uppmaning: sluta kasta snöbollar

Fara för gul snö? Nope, fara för spelkrasch.

#helldivers-2


Medlem

Jag antar att det bara är sitt egna spel som kraschar, inte alla som spelar?

Medlem

Hade ingen aning om att man ens kunde kasta snöbollar. 🤣

Medlem

Jag har spelat 50-60 timmar och inte sett en snöboll.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av jehuty:

Jag antar att det bara är sitt egna spel som kraschar, inte alla som spelar?

Om snöbollskastaren är spelledaren så ryker alla tillslut. Så har det blivit för oss när folk joinat på mig och mitt spel kraschat.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Ja just nu så ska man inte ens göra en extract utan att spelet riskerar att crasha så :/

Medlem

Antar att deras fix är att patcha bort snöbollarna...

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Ja just nu så ska man inte ens göra en extract utan att spelet riskerar att crasha så :/

Jag kan ha fel, men jag tror inte de lyckades till 100% med att patcha arc weapons?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag kan ha fel, men jag tror inte de lyckades till 100% med att patcha arc weapons, så nu när folk kör med dem krashar spelet oftare?

Som vanligt så varierar problemen från person till person. Jag har i princip enbart kört med ARC sedan de patchade den utan några problem (kraschar). Också så ska det tydligen vara problem att kasta tillbaka granater som fienderna kastar mot en men även där har jag inte upplevt några problem, och jag försöker alltid göra det när tillfället kommer för det är som en gratis granat mot fienderna
Även buggen folk har med att spelet kraschar när man ska extracta är inte något jag upplevt sedan senaste patchen, dock har jag bara spelat 3 operationer (9 uppdrag) så jag kan haft otrolig tur. Jag spelar med tre andra, och värsta som hänt oss sedan ARC patchen är att någon blivit sparkad tillbaka till dess skepp ett par av uppdragen.
Självklart så vill nog alla att så många buggar som möjligt ska vara fixade, det hjälper ju inte att man hela tiden har i baktanken att när som helst så kanske man kraschar eller får connection problem mitt i ett uppdrag eller precis när man ska extracta.

Just sånt här är ju anledningen till att vi troligen aldrig kommer få ett bugfritt spel. Arrowhead måste kunna återskapa problemen för att se vad som blir fel, men om de inte konsekvent lyckas med det så faller det som vanligt på att vissa konfigurationer har mer problem än andra.

De borde ha det lättare med att spika problemen på konsol, för det finns ju bara en konfiguration, PS5.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag kan ha fel, men jag tror inte de lyckades till 100% med att patcha arc weapons?

Nej det har inte med det att göra , är något som bara händer när man är färdig med ett uppdrag och hamnar i loading screen tillbaka till rymdskeppet.

Medlem

Spelet känns betydligt stabilare efter sista patchen 👍

Medlem

Instämmer att det har varit stabilare senaste veckorna. Inte en enda krasch. Men jag har haft ovanligt lite kraschar ändå, typ 3 gånger i en månad. Jag misstänker att det har med att jag kör linux, nånting med deras äckliga Anti-Cheat system och wine.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Ja just nu så ska man inte ens göra en extract utan att spelet riskerar att crasha så :/

Skrivet av Halvars90:

Nej det har inte med det att göra , är något som bara händer när man är färdig med ett uppdrag och hamnar i loading screen tillbaka till rymdskeppet.

Får ofta krascher efter extraction med. Jag får i alla fall all XP, samples och medaljer. Ibland efter varje uppdrag och det verkar ganska random. Igår körde vi 4 st och några gånger kraschade 3 av 4, andra gånger bara 1. Ingen av oss kör ARC-vapen.

En annan kompis har slutat spela för att det kraschar så mycket. Så vi har 5 olika datorkonfigurationer som alla kraschar random.

För min del blev det mycket värre efter senaste patchen. Trodde jag hade löst mina problem då det väldigt sällan kraschade efter att jag dragit ner grafikinställningarna rejält, men nu spelar det ingen roll längre.

Provat allt möjligt men inget har hjälpt så detta är nog något som utvecklarna behöver lösa. Skickar alltid buggrapport om det dyker upp en ruta om det men den möjligheten kommer bara ibland...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar