Var är alla SP shooters?

Medlem
Var är alla SP shooters?

Ja det pratas ofta om att shooters är den genre som det finns mest spel i, men var är alla bra singleplayer-shooters?
Saknar nya spel i stil som Crysis, Unreal, Doom Eternal etc, enda som verkar finnas nu är Call of duty, Farcry och några som ser ut som "retro shooters". Vill ha nya spel med modern grafik.

De här är enda jag känner till som är på gång o värt min väntan, känns som singleplayers shooters är en döende genre o nu blir det bara MP/battle royal i bästa fall

Medlem

De har väl teasat ett nytt Crysis? Troligtvis långt kvar, men det ska vara under utveckling om jag inte är ute och cyklar.

Medlem
Skrivet av Bennii:

De har väl teasat ett nytt Crysis? Troligtvis långt kvar, men det ska vara under utveckling om jag inte är ute och cyklar.

Oj ja ett nytt crysis vore helt underbart ska googla runt på det om det finns någe info/trailers, kom på att Space Marine 2 kommer ju i september i år oxå men lång väntan, så tyvär inget i närtid där heller.

Medlem

Har du spelat Starfield ?

Medlem

Du får kolla in indie-genren på Steam. Där finns mängder med moderna boomer shooters.

Medlem

Den stora massan vill ju tyvärr ha multiplayer / battle royale, så det är ju såklart mest lönsamt för företag o göra såna då, gärna med premium battlepasses och cosmetics så dom kan få en sustained revenue stream...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Veermer:

Har du spelat Starfield ?

Nja, jag har startat upp spelet på gamepass på xbox, kom fram till där man skulle skapa sin gubbe o jag kunde inte bestämma mig för vad jag ville välja så jag slutade spela istället haha. Vill inte ha RPG shooters där man gör beslut som präglar resterande 40timmarna av spelet. Sen massa tråkigt springande i städer o pratande med NPCs

Skrivet av Sarato:

Du får kolla in indie-genren på Steam. Där finns mängder med moderna boomer shooters.

Jo vet, men grejen med boomer shooters är att de har dålig grafik bara för det ska se "retro" ut o det gillar jag inte, jag vill ha bra grafik i nivå med Avatar, Alan wake2, det är där omkring ribban ligger.

Jag köpte inte ny dator för att sitta o spela spel som ser ut som 20år gamla.

Medlem

Finns massa, men inte mycket AAA som tidigare, det anses nog ovärt hos de stora producenterna att lägga resurser på AAA action FPS för SP.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Tar gärna ett Wolfenstein "3" från Machinegames, tack! Men får bli efter Indy Jones som ju ändå är "fpp" (förstapersonspiskande!).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tar gärna ett Wolfenstein "3" från Machinegames, tack! Men får bli efter Indy Jones som ju ändå är "fpp" (förstapersonspiskande!).

Ja ett Wolfenstein 3 skulle jag inte säga nej till

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jag köpte inte ny dator för att sitta o spela spel som ser ut som 20år gamla ut.

Tråkig inställning men okej.
Finns såna som ändå ser "moderna" ut också.

T.ex. Metal Hellsinger och Doom Eternal ser båda helt fantastiska ut.

Medlem

Atomic Heart var väl den senaste stora AAA single player-shootern. Finns en hel del indie som inte är retroinspirerat men då är det oftast en kompromiss med mindre story (Deadlink), mindre skjutande (Ghostrunner 2) eller genremix (My Firendly Neighborhood). Tror fortfarande att vanliga AAA-shooters är efterfrågade och populära men på samma sätt som det är omöjligt att hitta ett multiplayerspel utan live service och mikrotransaktioner är utvecklare för giriga för att göra shooters som inte primärt är plånboksfästingar i form av diverse multiplayertrams.

Medlem

Finns inga pengar jämfört med MP?

Medlem

Ett nytt Metro är väl under utveckling om jag inte är helt ute och cyklar?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Finns inga pengar jämfört med MP?

Visst finns det. Folk sa samma sak om Single Player-RPG:n och där har Baldurs Gate 3 bevisat motsatsen.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Tråkig inställning men okej.
Finns såna som ändå ser "moderna" ut också.

T.ex. Metal Hellsinger och Doom Eternal ser båda helt fantastiska ut.

Kan inte rå för det, jag gillar när det är bra grafik. Oh nej bra grafik behöver inte alltid betyda att det ser verkligt ut.
Ett kul spel blir mycket bättre o ger mer inlevelse med bra grafik.

Jo Doom Eternal är bra som sjutton, men har redan spelat det vid releasen. Jo Metal Hellsinger ser hyffsat kul ut, har sneglat på det tidigare, ska nog slå till på det, är ju rea nu fram till 8e april ser jag. Tack för påminnelsen. Som vanligt massa mjölkande med olika DLC men aja testar.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Visst finns det. Folk sa samma sak om Single Player-RPG:n och där har Baldurs Gate 3 bevisat motsatsen.

Ja men det är nog ner effektivt att kränga skinz till småpojkar.

Jag själv älskar gamla SP spel. Nu senast System Shock remaken var fantastisk.

Medlem

Det är tråkigt att det blivit så här, har spelat så många bra singleplayer shooters med engagerande berättelser under årens lopp (No One Lives Forever, första FEAR, Singularity, Bioshock osv), men det senaste årtiondet har nästan varit händelselöst för genren.

Trepang2 släpptes förra året och ser intressant ut, men har fortfarande inte spelat det så kan egentligen inte uttala mig om det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Det är tråkigt att det blivit så här, har spelat så många bra singleplayer shooters med engagerande berättelser under årens lopp (No One Lives Forever, första FEAR, Singularity, Bioshock osv), men det senaste årtiondet har nästan varit händelselöst för genren.

Trepang2 släpptes förra året och ser intressant ut, men har fortfarande inte spelat det så kan egentligen inte uttala mig om det.

Såg definitivt intressant ut, addat på köplistan, fått 3 intressanta spel från denna tråd nu, välkomna tips, tackar.

Atomic Heart
Metal hellsinger
Trepang2

Medlem

Gillar du Doom Eternal hade jag rekommenderat Evil West... Nice setting, brutalt och ganska så snyggt... kör det just nu på gamepass!

Medlem

Kanske är det för långsamt för din smak (givet de referenser du listar), men kanske kan Deathloop vara nåt för dig?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Kanske är det för långsamt för din smak (givet de referenser du listar), men kanske kan Deathloop vara nåt för dig?

Nja det där har jag sett lite om, grafiken är helt okej men gillar inte gameplay upplägget att få en viss tid på sig och man ska låsa upp saker för att sedan misslyckas o köra om samma bana igen o göra på annat sätt för att ta sig vidare. Bra spel vad det verkar som men inget för mig.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Nja det där har jag sett lite om, grafiken är helt okej men gillar inte gameplay upplägget att få en viss tid på sig och man ska låsa upp saker för att sedan misslyckas o köra om samma bana igen o göra på annat sätt för att ta sig vidare. Bra spel vad det verkar som men inget för mig.

Okej, så kan det vara. Men vill dock lägga till att det inte finns någon tidspress etc i Deathloop. Det är inte som i t ex Outer Wilds.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Visst finns det. Folk sa samma sak om Single Player-RPG:n och där har Baldurs Gate 3 bevisat motsatsen.

Nu är det ju iofs baserat på ett gammalt IP där alla ville ha en uppföljare också. Hade det kommit ett annat spel så hade det säkert sålt bra, men inte alls på det sättet och absolut inte den sortens "hype".

Egentligen hade det varit mera intressant om det kommit ett stort SP-RPG som inte baserades på något gammalt eller så, som var helt nytt, allt nytt och sedan se vad det säljer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det har inte gjorts ett redigt sp-fps på länge, med några få indietitlar och reboot av doom, men knappt något originellt. Det var annat under 90-talet och början av 2000 när fps-genren blommade. Senaste robocop, Amid evil eller Prey (2017) gillade jag.

Jag håller ett öga på witchfire och phantom fury, även judas.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett FPS med hyfsad story, rolig gameplay mekanik och några små pussel, typ Half-Life 2 i modern tappning hade sålt som smör (i alla fall hos mig)

Medlem

Ptja... System Shock-remaken? Shadow Warrior 3? Cyberpunk 2077? Trepang2? Robocop? Bright Memory: Infinite? Necromunda? Dead Island 2?

Medlem

Halo Infinites solo kampanj var också helt ok om det kanske kan vara något?
Det är dock och trampar lite på gränsen mellan ett linjärt fps och ett open world far-cry liknande spel.

Medlem

Sprawl tyckte jag var riktigt kul!

1
Skriv svar