Kraftig prishöjning för prenumerationstjänsten EA Play
Sån tur att Gamepass är som en, du får två i ett.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Alla mina prenumerationer ryker så det bara smäller om det, endast Spotify är kvar. Jag förstår att det är synd om EA som inte har råd att betala ut tillräckligt med aktieutdelningar och bonusar så pamparna kan köpa sin fjärde Finlandsfärja att parkera i Monaco, men det är kärva tider för mig också.
Jag måste vara helt väck, men ökningen är långt ifrån 70%?
Från 249 till 429. 72% ökning för att vara exakt. 72.2892% för att vara ännu mer exakt.
Köp spelen istället för att betala dyra prenumerationer är det bästa tycker jag iaf.
Generellt äger du ju inte dina spel ändå, så båda alternativen skulle jag se som likvärdiga.
Jag måste vara helt väck, men ökningen är långt ifrån 70%?
Om man betalar per år så är prisökningen ca 72%.
Om man betalar per månad är prisökningen ca 45%.
Så antar att du såg ökningen på månadskostnaden och kopplade den till rubriken men det är inte så dom menar
Från 249 till 429. 72% ökning för att vara exakt. 72.2892% för att vara ännu mer exakt.
Får be om ursäkt, du har helt rätt! Kastade ett getöga och tänkte helt upp och ner samt ut och in.
Undrar om Xbox Gamepass kommer öka i pris med p.g.a. detta?
Det kommer dem absolut att göra. Sen släppa massa gamla Activision-spel som plåster på såren.
"There will be another time"
Det kommer dem absolut att göra. Sen släppa massa gamla Activision-spel som plåster på såren.
flipping flip (kollat på fader ted). Jag tror att du har rätt.
Några nämner att skippa prenumerationstjänster, jag har själv börjat gå ifrån gamepass (har denna månaden, hade en massa poäng). köpte chaos gate igår för 13euro på steam, är nöjd. 😁
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Undrar om Xbox Gamepass kommer öka i pris med p.g.a. detta?
Förmodligen, men inte än tror jag. De höjde priserna förra året, EA har inte justerat på ett bra tag.
Jump in.