Star Wars Outlaws-uppdrag låst till dyrversioner får kritik – Ubisoft svarar

Robot
Star Wars Outlaws-uppdrag låst till dyrversioner får kritik – Ubisoft svarar

Alla kommer möta Jabba the Hut, men ett specifikt uppdrag kostar extra.

#massive, #star-wars-outlaws, #ubisoft


Medlem

Jag fattar inte, varför ska ett single player-spel ha season pass? Eller är det mmorpg eller nån sorts multiplayer?
Som jag nämnt tidigare, jag väntar på recension och sen kanske 6 månader patchar innan jag eventuellt köper, kanske vid black friday om det kommer erbjudande.

Medlem

Att du inte får ta del av uppdrag utan att betala en dyrare summa är väldigt osmakligt.
Men personen/personerna som godkände detta vet självklart vad dom pratar om, det bjöds säkert på tårta efteråt så alla kunde gratulera sig själva.

Det tråkiga är att dom slitande utvecklarna som har suttit på det här i flera år måste se deras arbete eventuellt gå åt helsike för att folk bojkottar spelet av den giriga prissättnings strategin.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag fattar inte, varför ska ett single player-spel ha season pass? Eller är det mmorpg eller nån sorts multiplayer?
Som jag nämnt tidigare, jag väntar på recension och sen kanske 6 månader patchar innan jag eventuellt köper, kanske vid black friday om det kommer erbjudande.

Season pass ska inte blandas ihop med battle pass.
Det första brukar ju vara att du får ett fast antal expansioner/DLC framöver.

Edit: med det sagt är upplägget för Star Wars Outlaws väldigt konstigt.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Pengar, alltid pengar.
Aja, gillar jag inte spelet så köper jag inte season pass och då kommer detta uppdrag inte betyda något. Gillar jag spelet så köper jag season pass och får expansionerna + uppdraget. Inte mer att göra!

Medlem

Dead on arrival.

Medlem
Skrivet av erson:

Dead on arrival.

Flera spel har gjort samma sak och klarat sig fint.

Medlem

Men allt ingår väl om man tar deras prenumerationstjänst för 189kr en månad...?

Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Season pass ska inte blandas ihop med battle pass.
Det första brukar ju vara att du får ett fast antal expansioner/DLC framöver.

Edit: med det sagt är upplägget för Star Wars Outlaws väldigt konstigt.

Aldrig köpt ett season pass i hela mitt liv, enda DLC jag köpt var nog till Cuphead. Jag vill ju tro att hela spelet medföljer till en början och inte att man blir tvungen att köpa 5 DLCs varje halvår med ett par nya uppdrag och skins i varje.

Medlem

Det är så fräckt att låsa content första dagen. Oavsett om det är ett uppdrag eller inte. De är också så otydliga vad man får och inte med alla dessa förbannade grejer och man ska inte behöva gå ut i PCgamer för det.

Sedan har man ingen aning om vad Season pass kommer innehålla. Kommer man få ett mission till eller?
Nej bojkotten fortsätter.

Medlem
Skrivet av Thane:

Flera spel har gjort samma sak och klarat sig fint.

Mycket annat som talar för att detta blir ett haveri.

Medlem

Samtidigt trycker jag på köp-knappen till Metro Exodus och får ett fantastiskt spel jag inte testat för 6€ på rean.

Småsnålt av mig? Kanske, men även en känsla av att branschen har problem.

Quake-konnässsör

Det blir ett pass på det här spelet, kanske tittar på en genomspelning på tuben

Medlem

Ubisoft hittar nya sätt att vara vidriga på. Glad att jag blivit så övermätt på Star Wars att detta spel inte lockat alls så det är enkelt att stå över.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Åh nej, ett företag som gör i princip som precis alla företag i världen; de lockar med något "exklusivt" som man får betala extra för. Det är frapperande att man ens bemöter detta med kritik 2025. Spelet kommer ju kosta runt 150:- om två år om man inte har något emot att vänta lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem

Betala Jabbasoft eller bli nedfryst i frigolit.

Medlem

Visar det sig att spelet eventuellt kan vara bra så köper jag en prenumeration.
MEN jag kan tänka mig att det kommer reas ut rätt snart efter släppet ock då kanske ett köp blir av ändå.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ubisoft hittar nya sätt att vara vidriga på. Glad att jag blivit så övermätt på Star Wars att detta spel inte lockat alls så det är enkelt att stå över.

Vilket sätt är det nya? Flera spel har haft session pass, bland annat Metro: Exodus och Borderlands. Och flera spel har låst färdiga delar bakom förköp eller ultimate edition, typ Mass Effect 3. Inget Ubisoft gör i det här fallet är nytt.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Åh nej, ett företag som gör i princip som precis alla företag i världen; de lockar med något "exklusivt" som man får betala extra för. Det är frapperande att man ens bemöter detta med kritik 2025. Spelet kommer ju kosta runt 150:- om två år om man inte har något emot att vänta lite.

Måhända gör "alla företag i världen" liknande men det betyder väl inte att folk inte får uttrycka missnöje över det?
Vill dock påstå att det inte stämmer att alla spelutvecklare i världen gör såhär.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Thane:

Vilket sätt är det nya? Flera spel har haft session pass, bland annat Metro: Exodus och Borderlands. Och flera spel har låst färdiga delar bakom förköp eller ultimate edition, typ Mass Effect 3. Inget Ubisoft gör i det här fallet är nytt.

Ubisoft hittar "gamla" sätt att vara vidriga på.

Nöjd? XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Star Wars från en bra svensk utvecklare. Jag köper. DLC med Jabba, nej tack, skins o sånt, nej tack. Season pass jag vet inget om, nej tack. Det är enkla val.

Medlem

älskar när folk tar bort content för dom som betalar fullpris för spel för att dom inte betalar ännu mer för spelet!

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Star Wars från en bra svensk utvecklare. Jag köper. DLC med Jabba, nej tack, skins o sånt, nej tack. Season pass jag vet inget om, nej tack. Det är enkla val.

Om det är en svensk utvecklare, och det räcker varför inte Season pass eller DLC? De är utvecklade av samma svenskar.


signatur

I drank what?

Medlem

Är väl förmodligen ett sätt för att locka fler medlemmar till deras ubisoft+ premium?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Måste högafflarna verkligen fram för det här? Ett påhittat problem skulle jag säga. Det är en ganska vanlig strategi att lägga dlc i en ”ultimate edition”. Jag tror bara ”Ubisoft” är det nya ”EA” och är populära att hacka på.
Ett sak många kanske inte tänker på är att alternativet skulle vara ett höjt grundpris. Pengarna måste in och ubisoft har gjort kalkylen att det här är lättare för oss att svälja än att köpa spelet för 999.

Medlem

Låter som ett riktigt vidrigt sätt att tjäna massa pengar. Att alla uppdrag inte är med i standardspelet är helsnurrigt. Jag hade hoppats på detta spelet och ska övervaka det ändå. Se om det kommer till Game pass eller blir rea som Jedi Survivor (299:-) så blir det kanske köp, vi får se.

Jag köpte Jedi Survivor till Xboxen på rea. Första Jedi-spelet var roligt. Detta kändes så fattigt, så tomt och inte alls samma känsla. Det är sådan skillnad på assassin's creed odyssey som håller mycket mer timmar och där det händer något hela tiden.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om det är en svensk utvecklare, och det räcker varför inte Season pass eller DLC? De är utvecklade av samma svenskar.

Eftersom vad de visar av spelet så finner jag det värt en chans, men dlc de visar är ointressant och season pass är främmande för stunden.

ZF
Medlem
Skrivet av GustavA:

Ett sak många kanske inte tänker på är att alternativet skulle vara ett höjt grundpris. Pengarna måste in och ubisoft har gjort kalkylen att det här är lättare för oss att svälja än att köpa spelet för 999.

Ändå lustigt då hur nästan varenda AAA alltid lyckas hålla ambitionen åtminstone bara pyttelite för hög för att ett spel helt enkelt ska kunna släppas som "ett" spel.

Så det kanske är rimligare att anta att kalkylen görs hur priset ska kunna eskaleras, snarare än spelets omfattning. Rakhyvel etc.

Medlem

Så i stort sett en re-brand av Day 1 DLC, som fick så mycket skäll för några år sedan?

Förutom att det är ett extremt bantat DLC till, till synes, överpris? <.<


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av ZF:

Ändå lustigt då hur nästan varenda AAA alltid lyckas hålla ambitionen åtminstone bara pyttelite för hög för att ett spel helt enkelt ska kunna släppas som "ett" spel.

Så det kanske är rimligare att anta att kalkylen görs hur priset ska kunna eskaleras, snarare än spelets omfattning. Rakhyvel etc.

Jag förstår tyvärr inte inlägget riktigt. Menar du att de medvetet gör grundspelet sämre för att vi ska köpa den dyrare utgåvan? Det tror jag knappast. Förövrigt så använder Ubisoft exakt samma modell i flera spel. Även ”season pass”. Spelar Avatar nu och det ser likadant ut. Vad jag minns så fick inte det samma svidande kritik. Den har iallafall tystnat nu när spelet har släppts, ett spel som fick väldigt fina betyg dessutom.

123
Skriv svar