Medlem

Köper en påse Estrella grillchips varje vecka. Det är det enda som går hem i familjen men nu är det så inrutat att jag aldrig skulle klara mig utan dem ☺️

Medlem

Standardsmaker (Dill, Grill, Sour cream & Onion etc) så föredrar jag Estrella, men OLW Smör och Havssalt e riktigt god! Sen finns det trevliga smaker hos dom mindre tillverkarna också, så för mig är det mer smaken än tillverkaren.

... bortsett från ostbågar, där är det endast OLW som gäller

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Standardsmaker (Dill, Grill, Sour cream & Onion etc) så föredrar jag Estrella, men OLW Smör och Havssalt e riktigt god! Sen finns det trevliga smaker hos dom mindre tillverkarna också, så för mig är det mer smaken än tillverkaren.

... bortsett från ostbågar, där är det endast OLW som gäller

Absolut, alla har ju någonting att erbjuda så det gäller ju preferens framför att det är det enda som fungerar Smör och havssalt är riktigt gött håller jag med om!

Skribent

svartpepparsmak på chipsen, sen spelar det ingen roll vilket märke.


signatur

"Writer and Fighter"

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag gillar det mesta, men nöjdast blir jag med salt & vinäger.

Medlem

Estrella Sourcream and Onion.
Olw Naturchips Dill och gräddfil (den som kom i en svingrön påse) men dom verkar ha ändrat design till ett svart lesbiskt par på påsen och bytt namn till delichips, så uppenbarligen inte ätit dom på evigheter.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Hedersmedlem

Black garlic från Gårdchips alt. Estrellas [svart]pepparchips.

Medlem

Gårdchips Jalapeño

⚠️ Farligt goda


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

OLWs Dill & gräslök samt Estrellas Salt & Vinäger är favoriterna.

Dock föredrar jag ofta Cheez Doodles Stilton eller saltade cashewnötter när det kommer till snacks.

Medlem

Inferno chipsen från Lidl är riktigt goda och heta! Super goda till öl, för något behöver man ha och dricka till ihop med hettan.

Medlem

Räknas väl inte riktigt som chips, men "Dave & Jon´s Bondbönor Sour Cream & Onion" är godare än alla potatischips jag testat. Känns lite nyttigare än "gammaldags-chips" också


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Sällar mig till dillhatarklubben.

Jag har svårt för OLW generellt. Det är något med dem som smakar 'off' för mig. Vissa smaker specifikt fungerar (cream cheese), men generellt - nej.

På senare år har jag försökt stödja mindre, lokala producenter och hantverksmässiga chipstillverkare (eng: 'artisan').

Av namnen i omröstningen kör jag gärna på Bjäre.

Medlem

Favoriter är

Estrella Västkustchips Vitlök, Gräslök & Chili

Estrella - Grillchips (klassiker )

Linschips Sourcream & Onion


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Releasehästryttare

@Dajvan

Tillverkas ej heller i Sverige!

Medlem

Jag vet inte om jag inbillar mig, men tycker chipsutvecklingen blivit trist det senaste decenniet eller två - det där med "krispighet" är något som haussas så till den grad att jag snarare tycker de är knapriga, känns som att chipsen numera är stenhårda (både OLW och Estrella) och det är inte riktigt vad jag är ute efter. Sen har man andra ytterligheten med ex. Pringles som bara är som potatismjöl.

Någon som upplever samma sak och/eller har bra tips på alternativ till de två stora tillverkarna om man är ute efter något lite mer... "frasigt"? (I brist på bättre benämning.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Qus
Medlem

Estrellas ugnsbakade Sourcream & Onion.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av PeTTs0n:

Jag vet inte om jag inbillar mig, men tycker chipsutvecklingen blivit trist det senaste decenniet eller två - det där med "krispighet" är något som haussas så till den grad att jag snarare tycker de är knapriga, känns som att chipsen numera är stenhårda (både OLW och Estrella) och det är inte riktigt vad jag är ute efter. Sen har man andra ytterligheten med ex. Pringles som bara är som potatismjöl.

Någon som upplever samma sak och/eller har bra tips på alternativ till de två stora tillverkarna om man är ute efter något lite mer... "frasigt"? (I brist på bättre benämning.)

En av många anledningar till att chips är underlägsna ostbågar!

Medlem
Medlem

Estrella Dillchips, Lättsaltat eller Sourcream

Medlem

Gillar Dill och Ranch chips, men på senare har jag käkat vanliga saltade chips. Äter dem istället för potatis till kött som jag kryddar skiten ur. Nån gång då och då så blir det Carolina Reaper chips.

Medlem

Dessa nya chips från Johnnys är riktigt bra! Framförallt Cheezy Jalapeno.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

svartpepparsmak på chipsen, sen spelar det ingen roll vilket märke.

Håller med svartpeppar och gärna i combo med havssalt är grymt gott. Ica hade en bra variant också med ditt eget märke.

Har slutat med vanliga Estrella och OLW då dom slutat skala potatisen och jag gillar inte bismaken av brända skal tyvärr.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Oh, de ser riktigt spännande ut! Finns de på ICA?

Skrivet av Crank:

Håller med svartpeppar och gärna i combo med havssalt är grymt gott. Ica hade en bra variant också med ditt eget märke.

Har slutat med vanliga Estrella och OLW då dom slutat skala potatisen och jag gillar inte bismaken av brända skal tyvärr.

Älskar också svartpeppar-chips! Och chips gjord på oskalad potatis. Tycker det ger härlig mersmak och lite krispighet också!

Medlem

Estrellas räfflade västkustchips med havssalt är favoriten, men lantchipsen och gårdschipsen är också bra. Pepparchips är också en återkommande craving.

Ska bli spännande att se hur Johnny's står sig!

Medlem

Estrella Västkustchips Vitlök, Gräslök och Chili utan motstånd!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Oh, de ser riktigt spännande ut! Finns de på ICA?

Jag köpte dem på ICA inför helgen så de finns där åtminstone i Malmö. Väldigt goda dessutom!

Medlem

Estrellas grillchips, helt klart. Klassikern var sådana och en påse tacodippmix, samt en iskall cola framför ett riktigt långt CRPG eller LotR-trilogin för miljonte gången!

Medlem

Är säker på att alldeles för få personer har smakat på dessa

Medlem

Bjäre från denna listan men tar hellre Lays, Pringles eller Doritos alla dagar i veckan. Chips är mitt favoritsnack men har tröttnat otroligt mycket på både Estrella och OLW. Grillchipsen smakar inte alls som förr.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Jag köpte dem på ICA inför helgen så de finns där åtminstone i Malmö. Väldigt goda dessutom!

Ah, ska hålla kik på dem då till helgen

123
Skriv svar