Embracer delas upp i tre separata bolag

Robot
Embracer delas upp i tre separata bolag
Medlem

Så kommer kommer Lars Wingefors sitta och peta i alla tre företagen fortfarande? Kommer de alla lyda under något moderbolag eller blir det att de går sin egen väg? Och mest viktigt, kommer de börja producera bra spel i en ordentlig takt istället för att bara köpa IPn, studior, och leta investerar…
Känns som Embracer inte riktigt hittade sin identitet någon gång. Sen ska jag erkänna att jag inte hängt med i exakt alla turer men verkar mest varit rörigt ett bra tag där.

Redaktör
Skrivet av Atilaa:

Så kommer kommer Lars Wingefors sitta och peta i alla tre företagen fortfarande? Kommer de alla lyda under något moderbolag eller blir det att de går sin egen väg? Och mest viktigt, kommer de börja producera bra spel i en ordentlig takt istället för att bara köpa IPn, studior, och leta investerar…
Känns som Embracer inte riktigt hittade sin identitet någon gång. Sen ska jag erkänna att jag inte hängt med i exakt alla turer men verkar mest varit rörigt ett bra tag där.

Intrycket jag fått är att man inte petat just alls i bolagen, utan låtit dem sköta sig själva.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Intrycket jag fått är att man inte petat just alls i bolagen, utan låtit dem sköta sig själva.

Det kan mycket väl stämma, kan nog ha rört ihop det om vem och vilka som klumpat sig med vad. Men hoppas den nya strukturen av Embracer med underbolag lyckas bättre nu

Medlem

Som vanligt då med dom har "Group" företagen.
Köper upp massa företag. Säljer allt. Köper upp igen. Omstrukturerar. Fortsätter.
De i toppen bryr sig inte om företagen och produkten i sig. För dom handlar det om att schyffla företag och få fram fina siffror.

Medlem

Nog ett bra initiativ, och det speglas på aktien.

Tror omstruktureringen har skapat utmärkta förhållanden för att lyckas nu, ångrar nästan att jag sålde av alla mina aktier.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Nog ett bra initiativ, och det speglas på aktien.

Tror omstruktureringen har skapat utmärkta förhållanden för att lyckas nu, ångrar nästan att jag sålde av alla mina aktier.

Att aktien går upp visar bara att fler folk köper den än säljer den, inte att det är ett bra initiativ eller ens en bra idé. Det är något bara tiden kan utvisa, och man ska inte gräma sig för mycket över sålda aktier när det gäller Embracer. De kommer säkert dyka i värde igen.

Medlem

Så istället för ett skitföretag så blir det tre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

ZF
Medlem

Sålde de inte TR igen..?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Att aktien går upp visar bara att fler folk köper den än säljer den, inte att det är ett bra initiativ eller ens en bra idé. Det är något bara tiden kan utvisa, och man ska inte gräma sig för mycket över sålda aktier när det gäller Embracer. De kommer säkert dyka i värde igen.

Wow, aktieexperten haha.
Det betyder att marknaden ser det som en bra idé och tror på initiativet..

Medlem

Hur påverkar det här "Embracer Games Archive"? Om inte annat ett namnbyte kanske


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av sitman:

Wow, aktieexperten haha.
Det betyder att marknaden ser det som en bra idé och tror på initiativet..

Man behöver ju inte vara aktieexpert i det här fallet. Vad spelar det för roll om marknaden ser det som en bra idé och tror på initiativet? Hur kommer det hindra att de som driver dessa tre kör dem i botten och tankar aktien igen? Värdet på en aktie är inte direkt kopplad till hur bra företaget faktiskt är, utan bara hur folk tror och att gissar det kommer utspela sig i framtiden. Tänk lite.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Man behöver ju inte vara aktieexpert i det här fallet. Vad spelar det för roll om marknaden ser det som en bra idé och tror på initiativet? Hur kommer det hindra att de som driver dessa tre kör dem i botten och tankar aktien igen? Värdet på en aktie är inte direkt kopplad till hur bra företaget faktiskt är, utan bara hur folk tror och att gissar det kommer utspela sig i framtiden. Tänk lite.

Det enda du säger är ju att du av någon outgrundlig anledning har mer "rätt" i din analys av att det bör ses som negativt och oundvikligen kommer att gå dåligt åter igen på sikt, medans "marknaden" som man säger, ser det som positiva drag samt tror på att det kommer bli bättre framåt på sikt.

Vem har rätt, vem har fel, återstår att se. men så som du skriver så pratar du ju ner på andra här på ett översittarsätt, som om det du säger skulle vara korrekt. När det snarare är ren gissning även från din sida. Det vi KAN säga med säkerhet är att fler tror på Embracers drag på sikt, än vad du gör, annars hade det alltså inte gått upp på börsen.

Du har helt korrekt i att du inte är en aktie-expert då du inte verkar förstå detta. Istället för att tänka, bör du nog läsa på lite börskunskap.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Man behöver ju inte vara aktieexpert i det här fallet. Vad spelar det för roll om marknaden ser det som en bra idé och tror på initiativet? Hur kommer det hindra att de som driver dessa tre kör dem i botten och tankar aktien igen? Värdet på en aktie är inte direkt kopplad till hur bra företaget faktiskt är, utan bara hur folk tror och att gissar det kommer utspela sig i framtiden. Tänk lite.

Men du snackar ju bara självklarheter - grundkursen i aktiehandel. Vad är din poäng?
Att du inte tror på aktien?

Aktien var ju precis tankad, och den kommer med mycket stor sannolikhet inte gå ner till så låga nivåer igen - inom den närmaste tiden. Du vet ju verkligen inte alls vad du pratar om (förutom din grundkurs i hur aktier fungerar haha)

Medlem
Skrivet av Scream112:

Det enda du säger är ju att du av någon outgrundlig anledning har mer "rätt" i din analys av att det bör ses som negativt och oundvikligen kommer att gå dåligt åter igen på sikt, medans "marknaden" som man säger, ser det som positiva drag samt tror på att det kommer bli bättre framåt på sikt.

Vem har rätt, vem har fel, återstår att se. men så som du skriver så pratar du ju ner på andra här på ett översittarsätt, som om det du säger skulle vara korrekt. När det snarare är ren gissning även från din sida. Det vi KAN säga med säkerhet är att fler tror på Embracers drag på sikt, än vad du gör, annars hade det alltså inte gått upp på börsen.

Du har helt korrekt i att du inte är en aktie-expert då du inte verkar förstå detta. Istället för att tänka, bör du nog läsa på lite börskunskap.

Så när någon slänger en "Wow, aktieexperten haha." i mitt ansikte och jag svarar med samma ton, så är det "översittarsätt"?

Skrivet av sitman:

Men du snackar ju bara självklarheter - grundkursen i aktiehandel. Vad är din poäng?
Att du inte tror på aktien?

Aktien var ju precis tankad, och den kommer med mycket stor sannolikhet inte gå ner till så låga nivåer igen - inom den närmaste tiden. Du vet ju verkligen inte alls vad du pratar om (förutom din grundkurs i hur aktier fungerar haha)

Min enda poäng är den det alltid var, att aktiens kurs är ingen indikation på hur bra beslutet var, förutom om det enda syftet var att fort få upp aktiens värde och inte att skapa hållbara företag som faktiskt producerar något av värde. Förstår inte hur det är så svårt att förstå.

Medlem

Jag måste säga, att detta borde vara en sjukt stor nyhet, men efter alla turer och skit kring embracer så är detta typ en liten nyhet, det är whatever.

Och vad är grejen med "Middle-earth Enterprises & Friends", tjena vad det låter keck.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar