Starcraft II-betan är igång

Medlem

Update för min del:

Installerat och klart, betan fungerar för min del som det ser ut som. nu måste jag bara gå med i en första match och testa spelet i sin helhet!

Säger som spiken, skicka ett PM här om ni vill ha en ännu lättare target practice


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av spiken:

Vill ni ha lite target practice, skicka ett pm så blir vi multiplayervänner.

Om du är snäll och fixar en key till mig är jag mer än gärna villig att panga på dig.

Hade jag en över så


signatur
Medlem

Det fungerar för mig också!

Fortfarande inte fått något email från Blizzard utan bara laddat ner från Battle.net-sidan alltså.

Körde en snabb custom match och allt ser fantastiskt ut. Åh, vad man har längtat efter det här.

Samma här - PM:a om ni vill ha någon att spela med! See you at the battlefield.

Inaktiv

Smaskiga nyheter :=)

Medlem

Precis spelat två st 1on1 matcher även om jag förlorade båda två så Blizzard har lyckats måste jag säga. Spelet är MYCKET bättre en förväntat i sin helhet.

Finns en del små detaljer att klaga på men dom borde fixas till ganska fort då dom redan är rapporterade i blizzards feedback tråd


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Ne tack, detta var ingen höjdare. Föredrar vanliga Starcraft

Medlem

Hoppas på en inbjudan, så jag väntar och ser.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Med starcraft II pin menar ni då en sånhär:

http://dl.dropbox.com/u/4018313/Pin.PNG

Den som är till vänster om Beta opt in länken

Medlem

chansen att man får en nyckel känns slim


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fan, hade blivit en extremt tidig julafton men icket.

Medlem

för er som inte orkar vänta kan spela lite starcraft tower defense

http://starcraft2.pro/tower-defense

Aww... även fast jag bara äger Diablo II + LoD så är jag ett hängivet StarCraft fan. Får väl se om det inte går att fixa till sig en betakey... Lite tråkigt är det väl dock, eftersom StarCraft är bäst med kompisar.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Tycker detta spelet ser riktigt tråkigt ut faktiskt!
Gillade inte alls SC1, men får se om dom kan göra något bra av detta!
Vad jag har sett så verkar det som dom har kopierat 1an och gjort en ny grafikmotor!
Rätta mig om jag har fel


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Någon som har betan..

När man går in på battle.nets websida och håller musen över t.ex Wc3 tft så är länken: https://eu.battle.net/account/management/classic-games.xml?li...

Vad är det för länk om man håller musen över starcraft 2 betan ikonen?

Tiv

Medlem

Geeeeeeeeee miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig NUUUUU !!!!

Inaktiv

Om det är någon mer som spelar från fz så lämna gärna ett meddelande så kan vi dra ett par matcher.

Medlem
Skrivet av spiken:

Hade jag en över så

Med din charm kan det väl inte vara svårt att fixa?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag fick det Riktigt kul måste jag säga!
Om någon vill spela med mig är det bara att adda Strumpa, identifier är lill.

BTW, Jag fick inget mail att jag hade kommit in utan jag loggade in på Battle.net sidan och så såg jag spelet där bland mina andra spel

Edit: tack fujiwara

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Jag fick det Riktigt kul måste jag säga!
Om någon vill spela med mig är det bara att adda Strumpa.

BTW, Jag fick inget mail att jag hade kommit in utan jag loggade in på Battle.net sidan och så såg jag spelet där bland mina andra spel

Det går inte att lägga till en användare med bara handle, måste ha en identifier också.

Medlem
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Tivook:

Suck här sitter man med alla spel som går att lägga in på sin battle.net profil men inget mail trots detta.

Tiv

Eh jaha? Varför skulle det vara större chans om du äger fler spel?

Säg någon bransch där trogna kunder inte belönas?

Du har inte dina pengar på en bank för skoj skull t.ex.

Tiv

Har är en bra: Spelbranschen

Och det är Blizzard vi snackar om

Aha.. och varför skulle blizzard inte lägga in en parameter som i första hand väljer ut trogna kunder?

Spelbranschen? Jag fick en specialrustning till mass effect 2 pga att jag köpte dragon age deluxe. Att trogna kunder inte får något i spelbranschen är ju ren bs.

Tiv

För att Blizzard har skrivit i sin FAQ att de går på två huvudsakliga faktorer när de väljer ut av de som har anmält betaintresse genom att låsa en CD-key till battle.net-kontot. Det är nämligen hårdvarukonfiguration och tur. Sen om du har två "lotter" är ju skitsamma. Jag tror ändå att du har på sin höjd dubbelt så stor chans än de som har hälften av spelen inlagda med samma hårdvarukonfiguration.

Får ju inte glömma att detta är en beta. Om de skulle vända sig mot "the truly devoted" så skulle de enda vägarna in till betan vara blizzcon och/eller preorder av Starcraft II.

Att du tror att du har automatisk rätt till betanyckeln för att du har lagt in nycklar från Starcraft tills idag anser jag är en aning nonchalant.

Jag har varit kid och flyttat ett antal gånger och varit givmild ett antal gånger. Så jag har köpt Starcraft+Broodwar totalt sett 3 ggr nu, Warcraft III: Reign of chaos 2 ggr och Warcraft III: the Frozen throne 1 gång, Diablo II+Lord of destruction 2 gånger och World of Warcraft 2 gånger. Då jag varje gång har tänkt att nu kan jag vara snäll mot yngre syskon etc. så har jag inte tänkt på att spara cd-keys. Om det nu skulle klart favorisera spelsamlare så skulle jag känna mig sviken om något. Jag tror inte heller blizzard skulle vilja dela upp sin fanskara i olika läger - de förlorar de bara på. Se CS 1.6 vs CS:S.

(För övrigt så spelade jag Starcraft 2 på Dreamhack, de var kickass!)

EDIT: Hittade källa som styrker det jag menar.
"I created a new Battle.net account, but I?m unable to opt in. Why?
In order for a Battle.net account to be able to opt in to upcoming beta tests, you must have at least one Blizzard Entertainment game that you own attached to the account. Please note that the World of Warcraft trial edition does not count toward this requirement. Having more than one game attached to an account or having specific games attached to an account will not affect your chances to be selected."
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=16903634489&post...

Blizzcon 2008 var din chans att reellt öka din chans till deltagande samt andra mer specifika tävlingar etc.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ja kom med, fy fan va GLAD JAG ÄR

Skrivet av Hawake:

Hurra.. det ser ut som om jag blev utvald till betan.. nu ska klienten laddas ner och spelet ska testas

Sluta använd internetkapacitet för att posta på forum, få ner spelet och lira FFS!

EDIT:
SC2-pin betecknar att det är nästa aktuella beta. Alla bör ha den som möter kravet för att få opt in.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Vad skiljer SC2 från Dune 2?

Du kan markera fler än en enhet åt gången! \o/

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Tivook:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av Tivook:

Suck här sitter man med alla spel som går att lägga in på sin battle.net profil men inget mail trots detta.

Tiv

Eh jaha? Varför skulle det vara större chans om du äger fler spel?

Säg någon bransch där trogna kunder inte belönas?

Du har inte dina pengar på en bank för skoj skull t.ex.

Tiv

Har är en bra: Spelbranschen

Och det är Blizzard vi snackar om

Aha.. och varför skulle blizzard inte lägga in en parameter som i första hand väljer ut trogna kunder?

Spelbranschen? Jag fick en specialrustning till mass effect 2 pga att jag köpte dragon age deluxe. Att trogna kunder inte får något i spelbranschen är ju ren bs.

Tiv

För att Blizzard har skrivit i sin FAQ att de går på två huvudsakliga faktorer när de väljer ut av de som har anmält betaintresse genom att låsa en CD-key till battle.net-kontot. Det är nämligen hårdvarukonfiguration och tur. Sen om du har två "lotter" är ju skitsamma. Jag tror ändå att du har på sin höjd dubbelt så stor chans än de som har hälften av spelen inlagda med samma hårdvarukonfiguration.

Får ju inte glömma att detta är en beta. Om de skulle vända sig mot "the truly devoted" så skulle de enda vägarna in till betan vara blizzcon och/eller preorder av Starcraft II.

Att du tror att du har automatisk rätt till betanyckeln för att du har lagt in nycklar från Starcraft tills idag anser jag är en aning nonchalant.

Jag har varit kid och flyttat ett antal gånger och varit givmild ett antal gånger. Så jag har köpt Starcraft+Broodwar totalt sett 3 ggr nu, Warcraft III: Reign of chaos 2 ggr och Warcraft III: the Frozen throne 1 gång, Diablo II+Lord of destruction 2 gånger och World of Warcraft 2 gånger. Då jag varje gång har tänkt att nu kan jag vara snäll mot yngre syskon etc. så har jag inte tänkt på att spara cd-keys. Om det nu skulle klart favorisera spelsamlare så skulle jag känna mig sviken om något. Jag tror inte heller blizzard skulle vilja dela upp sin fanskara i olika läger - de förlorar de bara på. Se CS 1.6 vs CS:S.

(För övrigt så spelade jag Starcraft 2 på Dreamhack, de var kickass!)

EDIT: Hittade källa som styrker det jag menar.
"I created a new Battle.net account, but I?m unable to opt in. Why?
In order for a Battle.net account to be able to opt in to upcoming beta tests, you must have at least one Blizzard Entertainment game that you own attached to the account. Please note that the World of Warcraft trial edition does not count toward this requirement. Having more than one game attached to an account or having specific games attached to an account will not affect your chances to be selected."
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=16903634489&post...

Blizzcon 2008 var din chans att reellt öka din chans till deltagande samt andra mer specifika tävlingar etc.

Heh ja men om du läser min post igen så tycker jag att dom borde ha det så att trogna går först, det har väl alltid varit klart att det inte är så.

Har jag inte rätt o tycka i ditt sovjetstyrda Sverige lr?

Just d.

Tiv

Medlem

Haha, 6600, kan ju lira det på min tidigare dator. <3

Inaktiv
Skrivet av lvitriol:

Vad skiljer SC2 från Dune 2?, rts genren dog för mig för länge sen.

Micro, balans, grafik.

Personligen är jag trött på alla nya hitte-på rts som vill vara så jävla originella. Obalanserade är många också.

Ge mig något enkelt att lära svårt bemästra. Så det ska vara.

Bara för att konceptet är använt och enkelt behöver det inte betyda att det är dåligt.

Fast ja jag kommer inte spela starcraft online som jag gjorde förr.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Personligen är jag trött på alla nya hitte-på rts som vill vara så jävla originella. Obalanserade är många också.

+1
Även om Starcraft 2 lär bli värdelöst. Blizzard har ju knappast gjort någonting bra sedan originalet.

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Tiv, att jag tycker att du är urbota idiot ska inte komma i vägen för att du ska få uttrycka dig självklart.
Jag sysslar med påhopp inte censur - högst kapitalistiskt om jag får säga det själv, se valkampanjer i USA.
Sedan har jag inte sett något argument för varför de tjänar på att du ska få en nyckel och hur det gynnar dem. Jag tror inte att du avbokar Starcraft II bara för att du inte kommer med i betan?

Just d.

Dek

Okej men jag kan väl inte säga något annat än detsamma till dig då.

Hur dom tjänar på det? jo det ska jag berätta min unge osmarte padawan, Jonas, 4797:

En person som t.ex endast har Diablo 2 på sitt konto bör ju inte vara särskilt intresserad av SC2 om han inte har SC på sitt konto, och igenom det så kan man ju dra slutsatsen att den personen knappast kan tänkas testa spelet lika mycket som ett hängivet fan t.ex jag vilket resulterar i att en person har en nyckel till en RTS beta som han utifrån sin spelsamling sett förmodligen inte är särskilt intresserad av.

Detta resulterar ju förmodligen i ett sämre beta resultat vad gäller buggletandet.

Att skicka nyckeln till dom med SC1 i sin samling vore ju iaf ett smart drag isåfall. Folk som är intresserade av RTS och särskilt starcraft.

Och om du nu använder så stora ord som kapitalistiskt så kanske du förstår den här liknelsen: hade det varit smart av socialdemokraterna att ragga röster i a: danderyd sthlm eller b: rinkeby sthlm.

På samma sätt är frågan: är det smartast av blizzard o skicka beta keys till dom som har sc på sitt konto eller diablo på sitt konto?

Är du för ung för o begripa liknelsen så berätta gärna det så ska jag göra mitt bästa för att sjunka till din nivå.

Tiv

Inaktiv

Kollade på battle reports på gametrailers. Spelet verkar bli riktigt bra. Så som spelet är uppbyggt tillåter det en mängd strategier och taktiker.

Det är en fröjd att se två ganska bra spelare spela mot varandra och använda counter tacticts av olika slag och micro för att avgöra striderna.

Här handlar det inte om att spamma en unit och det är tydligt i de filmerna.

Jag ler när jag ser vad man kan göra i spelet. Tror gameplayet kommer bli riktigt avancerat och djupt om man lirar seriöst.

Avstängd

Ok, jag är inte superintresserad av SC2 eftersom jag inte kan spela mot NÅGON i Multiplayer utan att bli ägd. Något med spelstilen i SC som jag aldrig greppat. Däremot är det kul att titta på när skickliga spelare spelar.

Hursomhelst det jag egentligen vill göra vara att tipsa alla som inte fått betakey att kolla den här killens youtube. Han postar HD-matcher från betan regelbundet. Riktigt mysigt att kolla på.

http://www.youtube.com/user/HDstarcraft

123
Skriv svar