Microsoft kontrar Apple och Google – öppnar mobilspelsbutik i sommar

Robot
Microsoft kontrar Apple och Google – öppnar mobilspelsbutik i sommar
Medlem

Åh herregud....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Intressant! Antagligen ingenting jag kommer att använda, men intressant utveckling ändå.

Medlem

Hon kan inte säga någonting vettigt angående nedläggningar och dylikt, men när det gäller en mobilbutik, då j**lar kan hon babbla på.

Det börjar synas vad MS vill satsa på i framtiden, och det är inte konsolmarknaden...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hon kan inte säga någonting vettigt angående nedläggningar och dylikt, men när det gäller en mobilbutik, då j**lar kan hon babbla på.

Det börjar synas vad MS vill satsa på i framtiden, och det är inte konsolmarknaden...

Aa nu börjar man verkligen få nog av både henne och Phil.

Medlem

Jaaa, en till butik där man kan köpa och ladda ner förevändningar till mikrotransaktioner, äntligen!

Medlem

Nu köper jag i princip inget från butiker men om det inte blir ett priskrig är det ointressant. Då kan jag lika gärna gå in på Google play.

Medlem

Jag tycker det är bara kul om det betyder att det kommer att gå spela Mobil Spel på XBOX.


signatur

PEACE✌️

Medlem

Kanske skulle använda eller i alla fall ladda ned den om det var en app, men nu låter det jobbigt att ha det som hemsida på mobilen. Nja, är så van att allt är app nu så det känns som ett krav för mig.

Medlem

Hoppas de bara blir Microsoft store som får mobilstöd. Lär inte bli av att man använder den för mycket, men om de man "köper" i butiken också kan fungera på Windows så skulle det i alla fall vara lite intressant.

Men väntar hellre på Steam mobile, när man kan köra hela sitt Steam bibliotek på mobilen som de vore ett Steam Deck.

Medlem

Jag känner mig gammal och förstår inte riktigt hur detta kommer att fungera.

Medlem

Skulle inte förvåna mig ifall xcloud kommer med där sen oxå. Kan bli intressant, kör ju ändå gamepass ultimate åt barnen så hoppas på att de kan nyttja de mer på sina iPads oxå


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Har hört det nämnas att det numera är Microsoft gaming och inte Xbox gaming där fokus ligger. Att detta beslut kommer högre upp förbi Phil Spencer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Jag tycker det är bara kul om det betyder att det kommer att gå spela Mobil Spel på XBOX.

Känns lite bortkastad kraft att sitta på en konsol för att spela mobilspel, men okej.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Känns lite bortkastad kraft att sitta på en konsol för att spela mobilspel, men okej.

Tvärtom, men men din åsikt


signatur

PEACE✌️

Medlem

Håller mig borta från alla dessa externa butiker av säkerhetsskäl, tror inte heller dom kommer att erbjuda något jag saknar heller


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Känns lite bortkastad kraft att sitta på en konsol för att spela mobilspel, men okej.

Finns redan ett x antal mobilspel som konverterats till pc, xbox och playstation och som finns i respektives butiker för nedladdning. Det är sen gammalt.

Medlem

Så nästa xbox blir handhållen? Kunde de inte fixa Windows Store innan de börjar med något nytt?

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns redan ett x antal mobilspel som konverterats till pc, xbox och playstation och som finns i respektives butiker för nedladdning. Det är sen gammalt.

Ja jag kom ihåg när Angry Birds dök upp på PlayStation 3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Så nästa xbox blir handhållen? Kunde de inte fixa Windows Store innan de börjar med något nytt?

Finns rykte Microsoft ska släppa en handhållen XBOX samt en ny XBOX konsol år 2026.


signatur

PEACE✌️

Medlem

Det börjar bli övertydligt att slipsnissar till ekonomer högre upp i företaget, utan kunskap om spel, sett utgifterna man haft på att köpa studios samt spelmarknadens storlek i stort i världen. Sedan har man fått feeling.

Hur hämtar man in 70 miljarder? Inte är det genom att ta mer risk genom att vara innovativa. Nä man satsar på "säkra kort". Tittar man på vart de stora pengarna rullar i världen just nu inom spel så är det mobilspel och live service. Ska man satsa på en ny konsol? Titta på vad som säljer idag, Switch, "säkra kort". Funkar även bra för tänkt satsning på mobilspel.

Jag tror att mycket av det som är bra av det Microsoft köpt in, eller gjort i egen regi, nu ligger i farozonen. Man ska vinstmaximera och satsa på tillväxt. Då kommer fler som tänkt nytt och gjort allt rätt, likt Hi-Fi rush utvecklaren, att ryka. Det kommer tröskas ut fler generiska uppföljare på gamla men stora IPs där man säkerligen kommer trycka in mer och mer live service.

För vi alla har väl en mobiltelefon? För alla kommer väl köpa nästa Call of Duty som man alltid gjort?

Medlem
Skrivet av DKvarn:

Skulle inte förvåna mig ifall xcloud kommer med där sen oxå. Kan bli intressant, kör ju ändå gamepass ultimate åt barnen så hoppas på att de kan nyttja de mer på sina iPads oxå

Varför kör dom inte xCloud nu på ipadsen? Det är ju det som är hela grejen med xCloud o gamepass ultimate... Tillgängligt på alla skärmar! Vad skulle förändras iom en webbsida som är en butik om xCloud integrerades där? Det är väl sämre än idag då gamepass har en app man kan spela i även om jag föredrar att dra upp webbsidan för xCloud (bättre prestanda i egde än appen)


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Maysay:

Så nästa xbox blir handhållen? Kunde de inte fixa Windows Store innan de börjar med något nytt?

Det är väl redan konstaterat i princip. Sen kan det vara så att dom inte helt går ifrån en stationär konsol men dom kommer definitivt släppa en steam deck liknande lösning inom kort precis som Asus o MSI. Dom har redan en division som jobbar för att utveckla windows för att få bättre stöd för bärbar gaming. Jag tror denna kommer leva vid sidan av xbox series x/s som ett komplement och det kommer fortfarande släppas en ny stationär konsol likt x/s...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Man börjar bli väldigt irriterad på deras ledarskap. "Vi behöver mer spel" stänger ner 4st studios bland annat deras enda japanska studio som skulle ha kunnat med lite laglig manövrering köpt på sig flera japanska studios. Samtidigt så kommer det hända jävligt mycket för märket Xbox inom de närmaste 4 veckorna. Starfield 60fps update, HellBlade 2 släpps utan någon extra ansträngning, flera 3de part spel i Game Pass och sedan Xbox June Showcase. Frågan är kommer man kunna lita på Sarah Bond (förmodligen hon som kommer leda) vad hon säger?

Medlem

Klart dom vill få folk att bli beroende av billiga skitspel, sånna konsumenter har inga krav på kvalitet. Även om alla företag är ute efter våra pengar så finns det iaf dom som är mer beredda än andra på att jobba lite för stålarna.

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Ja jag kom ihåg när Angry Birds dök upp på PlayStation 3.

Ja det är väl det bästa exemplet. Sedan finns det ju ett gäng av dessa foodtruck spel som är populära på mobil men även en drös andra småspel som man märker är direkta konverteringar utav mobilspel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freeman79a:

Man börjar bli väldigt irriterad på deras ledarskap. "Vi behöver mer spel" stänger ner 4st studios bland annat deras enda japanska studio som skulle ha kunnat med lite laglig manövrering köpt på sig flera japanska studios. Samtidigt så kommer det hända jävligt mycket för märket Xbox inom de närmaste 4 veckorna. Starfield 60fps update, HellBlade 2 släpps utan någon extra ansträngning, flera 3de part spel i Game Pass och sedan Xbox June Showcase. Frågan är kommer man kunna lita på Sarah Bond (förmodligen hon som kommer leda) vad hon säger?

Också tänkt på det, var det inte dem som ville ha närvaro i Japan och nu stänger sin ända japanska studio?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar