Inget mer stöd till Operation Flashpoint

Robot
Pansarknekt
Inget mer stöd till Operation Flashpoint

Verkligen synd för spelet är skitbra enligt mig, om aningen för kort.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Har inte spelat spelet men det måste ju vara rätt buggfritt eller extremt buggigt så man inte orkar göra något åt saken när man lägger det åt sidan...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Jävla skit spel!! förstår det, för dom flesta tycker att det e ett skit spel, ingen saknad från min sida.

Medlem

4 månader och sen ger de upp, det är ändå fattigt gjort. Behöver inte säga mer: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35871

/ LordDaimos

Inaktiv

Många spel släpps stödet redan vid lansering. Snarare imponerade att Fudmasters orkade hålla igång det i hela 4 månader.

Ingen större förlust, ArmA2 finns ju.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Även om spelet sög så ser man hur lite de anstränger sig för att hålla igång ett community kring spelet.
Bohemia FTW!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Tur att man inte köpte det då


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv

HAHAHAHA jag lämnade in mitt spel efter 1-2 månader. fick 300kr för det. Enligt mig var spelet inte värt mer än 250kr som nytt. Buggade sönder. Stats i multiplayer försvann. Gick inte spara i singelplayer. Fanns bara 3 banor till multiplayer och sen tog de betalt för att göra fler. FU them!

OFP:DR Var årets besvikelse.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Haha.. 4 månader Blizzard patchade väl starcraft för något halvår sedan? det spelet fyller väl 12 år nu den 1:e april?

Inte nog med att spelet sög, var kort och knappast levererade det dom utlovat så väljer dom att lägga ner knappt 4 månader senare.

Vad gav FZ's tränade apa detta spelet i betyg? jo.. 5/5.

In your face fz.

Här har vi en klockren post tagen direkt från spelets egna forum som väldigt bra förklarar vad som saknades och som fortfarande saknas.

I highly anticipated the release of this game for about a year prior to its release. The early trailers made it look so awesome and Codemasters genuinly did seem to have an interest in serving the pc community and Operation Flashpoint community.

Promises of over 60 weapons, multitudes of vehicles to be used, amazing graphics and authenticity, a sandbox environment on the huge island of Skira just like the old game. How the game could have gone so far downhill from there is a mystery to me.

Instead there was about 3 or 4 variations of the M16 and M4 and that was about the only weapons you used for most of the game. You get about 3 squad mates for the entire game in extremely repetitive missions. No vehicles were used whatsoever nearly. The graphics seemed to have taken a plunge from a year old previews. The massive island of Skira was totally pointless, you had only fixed objectives in small areas in levels so it was just totally pointless marketing it as a 'sandbox' environment. The multiplayer went back about 10 years to no dedicated servers, just pathetic player hosted servers in which laggy games AI made up for most of the combatants.

Add glaring bugs and AI problems and you have yourself a supreme cluster f***. Two patches did very little to solve the real problems with the game. Just adding a few petty singleplayer missions which do very little at all to improve the replayability in the game. The multiplayer is just about totally empty.

This goes down in the list of some of the most dissapointing missed chances in gaming history. Reminds me of Brothers in Arms Hells Highway, I thought that was going to be the best WW2 FPS ever. But the developers screw the community over and the game turns out nothing like the previews and how it was marketed. Alot of games turn out like that lately. Seriously everyone ought to just clear out, if you're still attatched to the Operation Flashpoint series you should have given up on this long ago and clear over to Arma II and Bohemia Interactive which is the true successor to the series.

Tiv

Medlem

Tycker titeln är lite missvisande då dom inte kommer utveckla mer innehåll till spelet men kommer fortsätta patcha buggrättningar. Inte helt ovanligt att det inte kommer mer innehåll tycker jag så jag ser inte riktigt vad som är så särskilt med detta...


signatur
Medlem

Verkligen en besvikelse. Jag köpte spelet för ~240kr för det tyckte jag med lätthet det var värt men man blir djupt besviken på hur CM hanterat det här. Multiplayern hade potential och sp var riktigt skoj på sina håll. Hade massor av skoj i coop med polare också. Tråkigt att det gick så här.
Ångrar nästan köpet lite nu, köpte i tron om att de skulle satsa mer på att fixa till spelet men nu känns det som om jag gav bort pengarna till en uteliggare som tiggde pengar till mat och sen köpte knark för dem...

Medlem

Hehe, tja varför patcha en produkt som läcker som ett såll. Codesuckers satte årets bästa krokben 2009. Tyvärr blev det för den prisade serien Operation Flashpoint. Undrar vad det blir i år? Arma oss om de ger sig på Arma.

Medlem

Det vore intressant med en artikel om hur mycket spelutvecklare ljuger. Är det alltid lika illa som med detta spel? Före release sades flertalet gånger att de skulle stödja moddande (möjligheten togs bort helt i första patchen) och att de skulle fortsätta lägga tid på titeln under en lång tid efter release.

Det rapporteras från flera användare att spelets nuvarande form tenderar att överhetta grafikkort (även i huvudmenyn) och att problemet med odödliga AI är större än före patch två.

fegis: "Confirmation of no further patches or additional DLC" så nog slutar de med patchar alltid. Dock kan du fortfarande kontakta supporten och få frågan om du startat om datorn

Medlem

Ja Codemasters, vilken jävla fars det här var. Ett misslyckande av episka proportioner.

De gjorde inte ens ett halvhjärtat försök att _efterlikna_ det som var bra med Bohemias Operation Flashpoint.

Medlem

singleplayer i coop var kul i början tills man insåg att man bara kunde rusha så tog de sluta relativt snabbt.

Inaktiv

Inget att sörja egentligen. Jag kunde knappt tro att spelet var så kriminellt dåligt och installerade därför om det ett flertal gånger.
Men det säger ju en hel del om hur engagerade de är i sin produkt.
Prångla ut, porta, casha in och sen dra.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

4 månader och sedan tack och adjö? Fy fan vad vidrigt. Dragon rising är utan tvekan mitt sämsta spelköp någonsin.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Tacka vet jag Arma2 med ett sprudlande community, återkommande patchar samt en kommande expansion med massa nya features.

Medlem
Medlem

Kanske lika bra det. Skit kommer alltid vara skit oavsett hur mycket man polerar det. Ett av de sämsta spel jag spelat utan tvekan.

Det var så överskattat spel så det inte var klokt, bättre att de går vidare med något annat om de har möjlighet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vilka klåpare!

Medlem

skandal. fan va besviken ja blev på dehär spelet. o alla jävla filmer där de säger att det ena efter det andra är helt fucken awesome var ju totalt jävla bull. Ljuden till exempel fan aldrig hört så plastiga skottljud, tycker de e värdelöst när en mod har avsevärt bättre ljud än en AAA-titel, syftar på Project Reality främst

Medlem

köpte det, körde en dag. Nu vill man ha pengarna tillbaka. :,(

Medlem

Tur att man inte gick i fällan och köpte detta spelet, var nära på dock!

Inaktiv

Codemasters har gått utfår så länge att de nu är ett stående skämt. Tur att man inte köpte skiten utan spenderade pengarna bättre, på Arma 2.

Medlem

Köpte det , var absolut det sämsta jag köpt 2009 efter MW2.

Medlem

Vad är det för jävla utvecklare? De som köpt det borde få pengarna tillbaka. Helt otroligt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Alla som köpte spelet på cd kan få vart ända öre tillbaka!
Notera att på baksidan av fodralet står det liknande -

For optimum performance online dedicated host is recommended.

BULLSHIT!

Jag kontaktade webhallen, skickade tillbaka spelet och fick pengarna tillbaka inget förlorat

12
Skriv svar