Kingdom Hearts till Steam, efter tre års Epic-exklusivitet

Robot
Kingdom Hearts till Steam, efter tre års Epic-exklusivitet

Om mindre än en månad är det dags.

#kingdom-hearts, #nyhetstips

Medlem
Medlem

Så nu kommer det till PC på riktigt

Skönt, nu kan även "Steamers" få chansen att uppleva den mest förvirrade jrpg-storyn som någonsin gjorts.

Medlem

Hoppas vi slipper fler tidsexklusiva spel på PC i framtiden. Det gynnar inte oss som spelar spelen.

Medlem

Hum. Har det stöd för mus/tangentbord nu då? Försökte spela spelen när det begavsig men det går fan inte att få bra kontroll med en handkontroll.

Medlem

Ett spel existerar när det kommer till Steam, innan var det som om det inte existerade.

(Ironi om Epic)

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Ett spel existerar när det kommer till Steam, innan var det som om det inte existerade.

(Ironi om Epic)

Du säger det på skämt men jag hade ingen aning om att det ens fanns på pc.

Medlem

Äntligen. Då kan jag faktiskt spela igenom denna spelserien. Jag älskade 1:an men hade aldrig 2:an, bara kört lite via någon emulator eller hemma hos någon annan.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du säger det på skämt men jag hade ingen aning om att det ens fanns på pc.

Jag visste inte heller, fast nu är det på riktigt som jag säger det.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Asså, namnvalen till dom här spelen... 😅
"HD 1.5, 2.5reMIX, 2.8Final."

Varför!?

Medlem
Skrivet av Razken:

Asså, namnvalen till dom här spelen... 😅
"HD 1.5, 2.5reMIX, 2.8Final."

Varför!?

Inte så jättekonstigt egentligen. Handlar väl om att det finns så många spel så dom gjorde först en samling med KH1 och alla spel som kom före tvåan och sen en samling med KH2 och alla som kom efter det. Sen heter dom remix för vissa grejer är annorlunda från originalet, jag är inte så påläst men vet att en boss jag mötte såg annorlunda ut till exempel. Sen tror jag 2.8 bara är en prolog till KH3.

Medlem

Greymarket köper man det på då, åt helvete med exklusivitet, de ska inte få en krona av mig

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:

Greymarket köper man det på då, åt helvete med exklusivitet, de ska inte få en krona av mig

Ja bättre stödja shady bussiness för egen vinning.
Nån saudi, ryss, kines vill mannhärna stödja dom ska använda pengarna väl.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

(Ironi om Epic)

Oj, då existerade inte Blizzards spel under väldigt många år.

Medlem
Skrivet av WargH:

Oj, då existerade inte Blizzards spel under väldigt många år.

Battle.net fanns innan Steam så lite skillnad.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Battle.net fanns innan Steam så lite skillnad.

Vad är skillnaden på att köra exklusiva spel på Battle.net vs Steam och att köra spel på Epic vs Steam?

Medlem
Skrivet av WargH:

Vad är skillnaden på att köra exklusiva spel på Battle.net vs Steam och att köra spel på Epic vs Steam?

Battle.net har ingen kinesisk spionprogramvara som ligger och jobbar i bakgrunden hela tiden och skannar filer från andra program.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av WargH:

Det låter jag vara osagt, min poäng är att Battle.net's existensberättigande är annorlunda eftersom Steam inte ens fanns på den tiden. Epic dök upp långt efter Steam och är i många fall bara ett sämre och onödigt alternativ till Steam. De flesta spelare vill ha alla spel under samma tak och färre lanchers.

signatur

Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem
Skrivet av Metroid:

Battle.net har ingen kinesisk spionprogramvara som ligger och jobbar i bakgrunden hela tiden och skannar filer från andra program.

Tja, Blizzards app sökte självmant upp min WC3-installation, som jag aldrig har registrerat på hos Blizzard via min CD-key eller kopplat till deras battle.net desktop-app, och förstörde den genom att applicera updaten som släpptes i och med Reforged, och därmed gjorde att jag aldrig kunde köra originalet längre utan endast Reforged. Och jag köpte inte ens Reforged.

Det är förvisso inte spioneri. Men likväl scannade de min dator efter programvara som ej var kopplad till deras tjänst, och utöver det förstörde den.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

kul! jag köpte det till PS4:an men fastande på en boss som jag inte lyckades ta mig igenom. blir kanske enklare nu att spela det på pc.

signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Skönt, nu kan även "Steamers" få chansen att uppleva den mest förvirrade jrpg-storyn som någonsin gjorts.

Jag höjer, "Den mest förvirrande spel-storyn som någonsin gjorts".

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av WargH:

Battle net har inga tredjepartsspel på sin klient. Det är därför. Hade epic bara haft fortnite på sin klient hade ingen heller brytt sig.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Det låter jag vara osagt, min poäng är att Battle.net's existensberättigande är annorlunda eftersom Steam inte ens fanns på den tiden. Epic dök upp långt efter Steam och är i många fall bara ett sämre och onödigt alternativ till Steam. De flesta spelare vill ha alla spel under samma tak och färre lanchers.

Hade väl varit bättre om det funnits någon open source launcher där man har tillgång till sina spel oavsett vart man köpt dem isåfall.

Förstår inte varför det skulle vara bättre för oss konsumenter om Valve äger hela marknaden mer eller mindre. För Valve förstår jag det men inte för oss.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag höjer, "Den mest förvirrande spel-storyn som någonsin gjorts".

Haha, ja, jag kan inte komma på något som ens är i närheten av KH i spelväg. Eller i något annat medium heller, för den delen. Twin Peaks säsong 3 var rätt skumt förvisso, men till skillnad från KH underhållande.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Hade väl varit bättre om det funnits någon open source launcher där man har tillgång till sina spel oavsett vart man köpt dem isåfall.

Förstår inte varför det skulle vara bättre för oss konsumenter om Valve äger hela marknaden mer eller mindre. För Valve förstår jag det men inte för oss.

Den är inte open source, men GOG Galaxy försöker väl göra det. Sen behöver man ju fortfarande ha alla launchers installerade ändå, men det blir nog svårt att komma runt det.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Battle net har inga tredjepartsspel på sin klient. Det är därför. Hade epic bara haft fortnite på sin klient hade ingen heller brytt sig.

Exklusivitet är väl just det oavsett hur lösningen ser ut? Ser inte riktigt skillnaden, effekten blir densamma.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ja det är svårt att undvika monopol och samtidigt ha det samlat och smidigt. Jag ser Steam lite som en konsol ungefär och av någon anledning litar jag mer på Valve än dom andra, iaf så länge Gabe styr.

signatur

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, ja, jag kan inte komma på något som ens är i närheten av KH i spelväg. Eller i något annat medium heller, för den delen. Twin Peaks säsong 3 var rätt skumt förvisso, men till skillnad från KH underhållande.

Twin Peaks och LOST är bra kandidater, men KH slår även dem.

signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Twin Peaks och LOST är bra kandidater, men KH slår även dem.

Jo, jag tycker det är smått fascinerande hur SE kan investera så enorma summor i spel som är så... "konstiga", i brist på bättre uttryck. Kombon Final Fantasy och Disney skulle kunna vara den mest mainstream, nybörjarvänliga och publikfriande blandningen någonsin, som skulle kunna vidga jrpg-publiken på ett bra sätt. Det skulle ha kunnat vara enkelt och lättsamt, liksom. Tänk ett modernt Super Mario RPG. Istället snärjer de in sig i den mest krystade storyn, fast de hade så goda förutsättningar att kunna locka casuals med Disney.

12
Skriv svar