Det färgglada plattformsspelet Yooka-Laylee får en remaster

Robot
Det färgglada plattformsspelet Yooka-Laylee får en remaster

Med det högst tvivelaktiga namnet Yooka-Replaylee.

#Playtonic, #Yooka-laylee, #Yooka-replaylee

Medlem

Kul spel som känns rätt så förbisett av många.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det var lite otippat, men låter ju som dom faktiskt remastrar det på riktigt istället för att bara dra upp upplösning och bilduppdatering.

Skulle vara kul att se remasters av mer mediokra spel där utvecklarna faktiskt tar till sig av kritiken och försöker fixa problemen.

Tvivelaktigt? Den där titeln är ju briljant!

Medlem

Gör lite ont när en andlig uppföljare till Banjo-Kazooie beskrivs som Mario-lik.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Tvivelaktigt? Den där titeln är ju briljant!

Håller med. Klockren titel! Tyckte Yooka-Laylee var ett riktigt roligt spel, så kommer nog skaffa detta så småningom.

Medlem

Betyder detta att de också håller på med ännu en uppföljare tro?

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Remaster på ett spel från 2017????

Är det inte bara att släppa en uppdatering till det gamla?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Måste vara nytt rekord för hur lite tid det gått mellan original och remaster

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kul spel som känns rätt så förbisett av många.

Skumt, laddade ner detta på Nintendo Switch och spelande en stund under gårdagen. Tidigare har jag spelet det på PS4, men tröttnade efter några banor så nu kanske det är dags? Switch-versionen kommer dock få ligga vilande, tur att jag inte gav mer än 50 kr för det. 😅

Medlem

Känns trevligt att äntligen få livstecken från den här studion, vad har dom egentligen pysslat med sen 2019? Bortsett från denna remaster då! Kan ju alltid hoppas på något Nintendo-relaterat?

Även om jag aldrig blev helt frälst i det första Yooka-Laylee, så blev jag definitivt frälst av uppföljaren - ”Impossible Lair” som troligtvis är förbisedd av den breda mässan. Det är en fantastisk 2,5D upplevelse och nosar definitivt Donkey Kong: Tropical Freeze i hasarna - inte illa med andra ord. 😍

Medlem
Skrivet av Mr Clean:

Måste vara nytt rekord för hur lite tid det gått mellan original och remaster

Super Mario Allstars släpptes 1993, 5 år efter Super Mario Bros 3 från 1988. Men i Europa så var det betydligt närmare varandra med SMB3 i augusti 1991 och SMAS december 1993. Så lite mer än 2 år.

Medlem

Kul! Spelade inte originalet, men gillar den typen av spel. Jag hade nog också hoppat det helt om det inte kommit en remaster. Grafiken har ju ändå gått fram en del på sju år

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är nog för att det ska skapas intresse runt spelet igen när det pratas om remake och remasters. Troligtvis hade inte fz skrivit denna nyheten om spelet ifall de handlade om en patch.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Super Mario Allstars släpptes 1993, 5 år efter Super Mario Bros 3 från 1988. Men i Europa så var det betydligt närmare varandra med SMB3 i augusti 1991 och SMAS december 1993. Så lite mer än 2 år.

Justja, det har du rätt i! Inte tänkt på den som en remaster men det är det ju på alla sätt och vis egentligen, även om man inte använde dom orden på den tiden.

It's not a lake, it's an ocean

Uppföljaren Yooka-Laylee and the Impossible Lair är överlägset detta så jag hade mycket hellre sett en uppföljare till det i stället.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker som med The Witcher 3 att Next-Gen borde varit separat spel så gamla kunde bevaras.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Uppföljaren Yooka-Laylee and the Impossible Lair är överlägset detta så jag hade mycket hellre sett en uppföljare till det i stället.

Hintades det inte om en uppföljare (eller i vart fall ett nytt Yooka-Laylee) i samband med att Tencent köpte in sig i företaget? Hoppas inte detta var det "nya" spelet. Men instämmer, tvåan är vida överlägset ettan.

1
Skriv svar