Se 20 minuter gameplay från Dragon Age: The Veilguard
Jag gillar verkligen inte estetiken eller tonen av det vi har sett hittills. Men om de lyckas med gameplay så är jag helt med.
Efter allt hat från förra "trailern" hoppas jag verkligen att denna blir lite bättre. Hade varit kul med ett bra DA igen...
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Dom släppte en kort in-game teaser igår -
The more I practice, the luckier I get.
Dom släppte en kort in-game teaser igår -
Ah, missade att få med den. Tack!
Följer David gaider(storyn till exempelvis dao) på x. Han hade den korrekta kommentaren att dragon age trailers sällan motsvarar spelens faktiska grafiska stil. Art bilderna till spelet har också en helt annan ton en trailern.
Med det sagt de som säger att det liknar fortnite överdriver sanslöst mycket, testa sätt en bild från trailern bredvid en från fortnite och övertyga mig om att dom är liknande…
Varför är majoriteten av FZ så anti så fort spelen är lite mer färgglada/mindre realistiska? Är det för att medelåldern här på sajten är så hög eller hade man förväntat sig något annat?
Det kallas för bildspråk.
De grälla färgerna säger en hel del om tonen, atmosfären och bristen på allvarsgrad och tyngd.
Memento Mori
Varför är majoriteten av FZ så anti så fort spelen är lite mer färgglada/mindre realistiska? Är det för att medelåldern här på sajten är så hög eller hade man förväntat sig något annat?
Tror att gemene mans "wokedetector" är extremt känslig just nu.
Det kallas för bildspråk.
De grälla färgerna säger en hel del om tonen, atmosfären och bristen på allvarsgrad och tyngd.
färger är ..woke?
jag älskar hur färgglatt WoW är och alltid har varit. det skulle kännas skitkonstigt om dom släppte ett WoW 2 som var brungrått och "realistiskt".
precis samma sak gäller med andra spel såsom dragon age, som från början inte alls var särskillt färgglatt, men som nu mer liknar fortnite än origins.
färger är ..woke?
jag älskar hur färgglatt WoW är och alltid har varit. det skulle kännas skitkonstigt om dom släppte ett WoW 2 som var brungrått och "realistiskt".
precis samma sak gäller med andra spel såsom dragon age, som från början inte alls var särskillt färgglatt, men som nu mer liknar fortnite än origins.
Lilla är en TJEJFÄRG! HUääärgh!
Viam inveniam aut faciam
Tonen i trailern går helt emot vad jag hade hoppats på. Avslutningen i Inquisition var rätt så allvarsam beroende på hur du spelade. Min karaktär som blev vän med Solas svor att jag skulle få han att ändra sig från att förgöra Thedas.
Näe gameplayet får visa, det vore inte första gången deras trailrar är lite off från spelen.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Ojj då! Jag brukar tänka att grafik och stil är sekundärt till den övergripande känslan, inlevelsen och spelglädjen ett spel förmedlar, men jag blev väldigt avtänd av ”overwatch”-stilen. Nu måste spelet leverera på nästan alla andra plan och tyvärr känner jag mig skeptisk. Tråkig trailer att se.
Är stilen en prestandagrej eller? Det är samma stil i Prince of Persia och där funkar det iom att jag fick 120fps och supertight combat/rörelse som ersättning men tvivlar på att ett spel som dragon age ersätter mig på samma sätt.
Edit: Såg teasern som någon postade nu och det kändes lite bättre än trailern. Förhoppningsvis känns gameplayet inte som tecknat. Färg har jag inget emot.
Jag kommer aldrig förstå när man tar ett välkänt varumärke/spelserie och väljer att göra sin helt egna grej där den politiska aktivismen ska stå i fokus. Är det ett helt nytt IP, fine - do your thing! Tröttsamt att källmaterial så många gånger inte behandlas med respekt. Har svårt att se att fans av tidigare spelen kommer att gilla detta.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jag kommer aldrig förstå när man tar ett välkänt varumärke/spelserie och väljer att göra sin helt egna grej där den politiska aktivismen ska stå i fokus. Är det ett helt nytt IP, fine - do your thing! Tröttsamt att källmaterial så många gånger inte behandlas med respekt. Har svårt att se att fans av tidigare spelen kommer att gilla detta.
De som skrev dao verkar inte hålla med dig alls, men det är väl skitsamma
Hur, verkligen hur kan du få in någon form av politisk aktivism med denna trailer, hur? Sedan är det ju ingen utvecklare som gör det med något känt ip. Plus att nu har vi ju bara sett en trailer, tror inte fans av serien kan säga något förens gameplay visats.
De som skrev dao verkar inte hålla med dig alls, men det är väl skitsamma
I tidigare spelen har det knappast stått i fokus, det är mer som ett val - vilket ju bör kunna vara i rpg, som med d&d t ex.
Hur, verkligen hur kan du få in någon form av politisk aktivism med denna trailer, hur? Sedan är det ju ingen utvecklare som gör det med något känt ip. Plus att nu har vi ju bara sett en trailer, tror inte fans av serien kan säga något förens gameplay visats.
Känns som att det är en lågoddsare på att det kommer att få stort fokus i spelet med tanke vem som är Game Director och vad han sagt i intervju med BioWare. Den tecknade stilen verkar heller inte träffa rätt med de flesta, men du har rätt. Jag ska nog sitta still i båten tills vi sett gameplay.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Kan vissa chilla lite med sin kritik tills ni har fått se riktig gameplay? Har ni helt missat teasern (länken finns i artikeln) från igår, som fick spelet att se mycket bättre ut än den märkliga tonen från trailern.
Känns som folk bara läste huvudrubriken och hoppade direkt in och kommenterade utan att läsa själva artikeln i sig...med tanke på att knappt någon grundar sin åsikter från teasern. Förstår verkligen inte fenomenet som sker varje gång, att döma ut något från en sketen trailer, när vi får gameplay om bara någon timme.
Vänta och se, sedan kan ni göra en mer rättvis bedömning, än att redan nu stå med era högafflar. Ser det sedan lika dåligt ut som trailern, vilket jag inte tror efter teasern, så fine.
Kan vissa chilla lite med sin kritik tills ni har fått se riktig gameplay? Har ni helt missat teasern (länken finns i artikeln) från igår, som fick spelet att se mycket bättre ut än den märkliga tonen från trailern.
Känns som folk bara läste huvudrubriken och hoppade direkt in och kommenterade utan att läsa själva artikeln i sig...med tanke på att knappt någon grundar sin åsikter från teasern. Förstår verkligen inte fenomenet som sker varje gång, att döma ut något från en sketen trailer, när vi får gameplay om bara någon timme.
Vänta och se, sedan kan ni göra en mer rättvis bedömning, än att redan nu stå med era högafflar. Ser det sedan lika dåligt ut som trailern, vilket jag inte tror efter teasern, så fine.
Vi har sett stilen spelet har och det är vad folk är kritiska/skeptiska till. Hur kan det vara något konstigt?
Högafflar ser jag inte röken av.
Ännu en dag i paradiset.
Vi har sett stilen spelet har och det är vad folk är kritiska/skeptiska till. Hur kan det vara något konstigt?
Högafflar ser jag inte röken av.
Nej, man märker tydligt att folk reflekterar sina känslor från själva trailern. Jag var själv kritisk mot "fortnite" tonen, men väntar med att döma ut spelet än efter att ha sett teasern, som inte alls ser ut som trailern.
Nej, man märker tydligt att folk reflekterar sina känslor från själva trailern. Jag var själv kritisk mot "fortnite" tonen, men väntar med att döma ut spelet än efter att ha sett teasern, som inte alls ser ut som trailern.
Vänta och se är klokast. Även om stilen, i mina ögon, är horribel så kan känslan ändras.
Ännu en dag i paradiset.
Tror man förväntar sig något som känns som Dragon Age... Lite som att dom skulle släppa Elden Ring 2 med en massa moderna färger som inte passar in i spelet. Art stilen är för mycket "Cyberpunk"
Tror man förväntar sig något som känns som Dragon Age... Lite som att dom skulle släppa Elden Ring 2 med en massa moderna färger som inte passar in i spelet. Art stilen är för mycket "Cyberpunk"
Finns inget som är moderna färger. Färger har alltid funnits.