Metroid Prime 4 uppvisat – släpps 2025!

Robot
Metroid Prime 4 uppvisat – släpps 2025!
Medlem

Såg för snyggt ut för att vara till Switch, som aldrig nämndes. Utan tvekan en launch title till Switch 2.

Redaktör
Skrivet av Bojkott:

Såg för snyggt ut för att vara till Switch, som aldrig nämndes. Utan tvekan en launch title till Switch 2.

Det kan vara next-gen-versionen vi såg, men sen släpps det till både Switch och "Switch 2".

signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hålled med, vilket bådar gott för då kan man äntligen lira på en TV utan att gråta över den dåliga upplösningen/grafiken.

Superkul att se det vid liv. Lite skavanker ser jag men hoppas att mycket putsas upp!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kan vara next-gen-versionen vi såg, men sen släpps det till både Switch och "Switch 2".

Mycket möjligt att de släpper det till båda för att nå så många kunder som möjligt. Nintendo har gjort så många gånger vid generationsbyte.

Avstängd

Fyfan vad hype! Hade det inte varit för Metroid hade jag glömt bort att Nintendo existerar.

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Inaktiv

Hoppas man slipper skaffa Switch 2 för att köra detta...

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Mycket möjligt att de släpper det till båda för att nå så många kunder som möjligt. Nintendo har gjort så många gånger vid generationsbyte.

Tror på dubbelsläpp.

Tror aldrig de skulle ha visat spelet nu om det inte var till Switch. Om det var exklusivt till nästa konsol skulle de kört det på framtida Switch 2-avtäckningen och slå på stora exklusivitets-trumman.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser onekligen intressant ut

Tycker det ser likt ut Metroid Prime remastered så kan mycket väl vara Switch-versionen som visades upp.

Medlem

Ser bra ut. Som förväntat. Lite för mycket jj Abrams/battlefield 3, hoppades på en utveckling av dom coola visor-effekterna.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hur kan det inte komma i år ?

Medlem

Prime trilogin är några av mina absoluta favoritspel, har collectors edition till mitt gamla Wii.

Fan vad jag vill ha detta spel, det enda jag saknar eftersom jag lirat det så mycket på Wii är hur man kan sikta med Wii kontrollen. Men det är inte hela världen.

Medlem

Äntligen!

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Ser riktigt bra ut, frågan om slutprodukten kommer vara lika snyggt? Både med Botw och Totk så kryddade väl Nintendo sina teaser-trailers med grafik som konsolen inte klarade av att replikera sen.

Skrivet av Fiigaro:

Prime trilogin är några av mina absoluta favoritspel, har collectors edition till mitt gamla Wii.

Fan vad jag vill ha detta spel, det enda jag saknar eftersom jag lirat det så mycket på Wii är hur man kan sikta med Wii kontrollen. Men det är inte hela världen.

Saknar också wii-fjärren i FPS ibland, även om den var omständig i längden.

Skribent
Skrivet av Fiigaro:

Switch-versionen av Prime har ju motion med joycons. Inte riktigt lika bra som Wii, men jag skulle gissa 4an borde ha samma kontrollmöjligheter.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skrivet av Tomas Helenius:

Skulle säga med 99,9% säkerhet att ni har fel. De har utanonnserat det till Switch, och nu har de visat upp det till Switch. Nintendo skulle aldrig riskera dålig stämning genom att säga "det ni såg förut är till en helt annan konsol men ni får en 60%ig betaversion här nu istället". Det kommer tvärtom se mycket mer detaljerat och högupplöst på Switch 2 senare

Här är en betydligt bättre analys av trailern!

Medlem

Hade hoppats att de hade slopat grejen med scanna, blir typ scan & play vilket är det enda negativa i Prime serien. I övrigt såg det jävligt bra ut. Blir insta buy.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Hur kan det inte komma i år ?

Genom att de släpper det nästa år

Skrivet av NeoWeo:

Hade hoppats att de hade slopat grejen med scanna, blir typ scan & play vilket är det enda negativa i Prime serien. I övrigt såg det jävligt bra ut. Blir insta buy.

Själv älskade jag det i Metroid Prime på Gamecube, det blev så spännande att upptäcka och utforska med scanningsmomenten och få in så mycket information som möjligt. Vilket nu verkar utökat, som i början av trailern när de visar hur Samus scannar en fiende som ligger nästan död på marken och det visas exakt vilka skador den åsamkats och vilka effekter det gett. Kommer bli kanon(!)kul tror jag!!!

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Så glad att man håller kärnan av Prime kvar, därav varför man också tröck in den punkten under den minutlånga trailern. Jag som ett fan blir ruskigt glad, för det är inte en ren shooter.

Medlem
Skrivet av Samus:

Så glad att man håller kärnan av Prime kvar, därav varför man också tröck in den punkten under den minutlånga trailern. Jag som ett fan blir ruskigt glad, för det är inte en ren shooter.

Håller med, men en av mina första tankar var också att det var Metroid Prime blandat med Halo och andra drog också referenser till såväl Star Wars som Destiny. Men att stanna upp och insupa, och scanna, omgivningarna kommer nog bli välbehövliga pauser emellanåt!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker det grafikmässigt ser likadant ut som Metroid Prime remaster.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Såg riktigt omodernt ut, Metroid Prime är förlegat idag tyvärr. Det är som ett sämre Halo med alldeles för enkla pussel som bara är där för att dra ut på tiden. Försökte spela remastern men jag vart bara uttråkad, älskade det som ung.

Medlem

100 procent dubbelsläpp till Switch och Switch 2. Såg klart snyggare ut än nuvarande Switch mäktar med med det flytet. Spelmässigt vetikatten dock. Känner mig som en tråkmåns som inte blev så hype. Kändes lite som det är gjort. Hade behövts, någonting. Något nytt. Men det kan ju få bli en överraskning och kommer såklart visas upp mer framöver. Men om man bara bedömer trailern så kändes det liiite för safe. Fienderna såg rätt generiska ut. Grymma miljöer och atmosfär iallafall vilket jag tycker är det viktigaste med Metroid. Kommer självklart liras.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Va men nej! Scanning var riktigt kul tyckte jag. Lite som item descriptions i Soulsborne spelen. Ett frivilligt sätt att lära sig mer om världen utan användande av exposition och cutscenes 🙂

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Genom att de släpper det nästa år

Själv älskade jag det i Metroid Prime på Gamecube, det blev så spännande att upptäcka och utforska med scanningsmomenten och få in så mycket information som möjligt. Vilket nu verkar utökat, som i början av trailern när de visar hur Samus scannar en fiende som ligger nästan död på marken och det visas exakt vilka skador den åsamkats och vilka effekter det gett. Kommer bli kanon(!)kul tror jag!!!

Det där med att se vilka skador var redan en grej i första Prime spelet. När du börjar spelet på rymdstationen så är de flesta pirater du stöter på skadade och du kan scanna och läsa vad för skador de har. Det är mest i början men alla Prime spel har såna moment.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Va men nej! Scanning var riktigt kul tyckte jag. Lite som item descriptions i Soulsborne spelen. Ett frivilligt sätt att lära sig mer om världen utan användande av exposition och cutscenes 🙂

Tycker jag också, det är ju inget tvång heller, som du skriver är det frivilligt förutom i vissa situationer men de är ganska få.

Medlem

Wooo, spelade nyligen klart remastern av Metroid Prime och det här såg ut som mer av samma vara! Perfekt med andra ord

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Det där med att se vilka skador var redan en grej i första Prime spelet. När du börjar spelet på rymdstationen så är de flesta pirater du stöter på skadade och du kan scanna och läsa vad för skador de har. Det är mest i början men alla Prime spel har såna moment.

Jaha, det hade jag glömt av. Eller så scannade jag mest nya saker och missade att scanna skadade fiender bara. Nåväl. Det är välkommet av mig att det finns kvar som inslag i vilket fall och jag kommer scanna för fulla muggar för att lära mig mer om världen och allt jag stöter på längs vägen!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Tycker jag också, det är ju inget tvång heller, som du skriver är det frivilligt förutom i vissa situationer men de är ganska få.

Man vill ju ta 100% och gå runt och scanna precis allt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar