Xbox deltar i Gamescom med sitt största bås någonsin
Kul att inte alla dissar mässorna, som uppväxt med E3 så har de en speciell plats i gaminghjärtat! Vore roligare om Sony ville delta också och visa upp PS5 Pro där istället för under eget event (som ryktas gå av i September). Men men. Vi får vara tacksamma för vad vi får. Och nu när inte E3 finns mer blir denna mässan jag har som mål att besöka någon gång (vilket känns mer uppnåligt då jag lär kunna ta tåget utan att få klimatångest!) innan allt försvinner för gott.
Men var är deras uppgraderade kontroll? Läckan såg verkligen läcker ut. https://www.videogameschronicle.com/news/new-xbox-controller-...
Men var är deras uppgraderade kontroll? Läckan såg verkligen läcker ut. https://www.videogameschronicle.com/news/new-xbox-controller-...
Designen tycker jag är gräslig med halva svart halva vit, gör hela enfärgad tack! Annars är uppgraderingar välkommet, de pratade ju om att de applåderade Sony och deras PS5-kontroll så kanske implementerar de dylika tekniker i den nya? Vore fint om de visade upp förutom spel ja.
Designen tycker jag är gräslig med halva svart halva vit, gör hela enfärgad tack! Annars är uppgraderingar välkommet, de pratade ju om att de applåderade Sony och deras PS5-kontroll så kanske implementerar de dylika tekniker i den nya? Vore fint om de visade upp förutom spel ja.
Håller med. Hoppas på annat färgval även om det inte är det viktigaste såklart. 🙂 Det är själva uppgraderingarna som känns spännande, ja.
De visar verkligen musklerna i år, Microsoft.
Jag håller med. Musklerna spänns och det imponerar!
Men... det var samma visa för ett par år sedan och det vet vi ju idag hur det gick. Inget Silksong trots löften, Redfall megaflopp, Starfield en klar besvikelse för de flesta, Hellblade 30 fps, allt annat uppskjutet, bortglömt eller nedlagt.
Vill så gärna att MS ska göra en fet comeback men samtidigt så vill jag inte bli bränd en gång till.
Ännu en dag i paradiset.
Får hoppas att den dyker upp för jag vill verkligen ha tystare knappar och spakar. Fattar inte varför dom måste låta så mycket, jag vågar knappt spela på kvällarna när ungarna sover.
Får hoppas att den dyker upp för jag vill verkligen ha tystare knappar och spakar. Fattar inte varför dom måste låta så mycket, jag vågar knappt spela på kvällarna när ungarna sover.
Ja, faktiskt galet högljudd. Älskade hur tyst Dualshock 4 var. Har inte PS 5 men har iallafall inte sett något klagomål om den dosans decibel nivåer heller.
Men... det var samma visa för ett par år sedan och det vet vi ju idag hur det gick. Inget Silksong trots löften, Redfall megaflopp, Starfield en klar besvikelse för de flesta, Hellblade 30 fps, allt annat uppskjutet, bortglömt eller nedlagt.
Vill så gärna att MS ska göra en fet comeback men samtidigt så vill jag inte bli bränd en gång till.
Håller med.
Om det är något de borde hålla på till Next gen så är det väl handkontrollern.
Annars är ju risken att det blir lika sömnlös övergång som sist.
Nu var det ju läkta dokument som inte visade sig stämma helt då deras planer inte är hugget i sten. De skippade ju den runda Xboxen nu i alla fall så man vet ju aldrig hur kontrollerna kommer se ut framöver heller.
Jo dom är ju duktig med att berätta om deras visioner och drömmar. Är ju inte riktigt så att de når hem dit alla gånger. Det behöver gå att lita på deras PR. Vi vet ju nu att dom vill göra en handheald men det kan ju dröja lång tid innan något sådant blir verklighet. När Nintendo visar upp något så vet vi att det är snart är färdigt och polerat men så är dom extremt tysta av sig vad som gäller.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Ja, faktiskt galet högljudd. Älskade hur tyst Dualshock 4 var. Har inte PS 5 men har iallafall inte sett något klagomål om den dosans decibel nivåer heller.
Dualsense med vibrationer på är omöjligt att spela med då ljuden från dens extra funktioner är otroligt högljudda
Tänk om detta skedde 2021 eller 2022 i stället... Vi vet dock fortfarande inte hur bra spel som Avowed, Indiana Jones, Fable och Perfect Dark blir. Det är här det har brustit under ganska många år nu. De där riktiga fullträffarna har saknats.
De vill visa upp spel från nyligen införskaffade studior? Kanske inte så konstigt att den är extra stor då.
Brukar inte gå på mässor; tittar främst på highlights efteråt.
Det är trevligt att snackas om ny kontroll. Hoppas det blir verklighet och att det är en fullträff! Har använt samma Xbox kontroll till min PC i MÅNGA år (hats of for quality). 😆
Dualsense med vibrationer på är omöjligt att spela med då ljuden från dens extra funktioner är otroligt högljudda
Just ja. Blir kanske samma på xboxen om dem gör rumble i knapparna. På min Elite v1 dosa låter det bedrövligt i triggersarna. Så pass att jag dragit ner det till minimum.
Om det är något de borde hålla på till Next gen så är det väl handkontrollern.
Annars är ju risken att det blir lika sömnlös övergång som sist.
Nu var det ju läkta dokument som inte visade sig stämma helt då deras planer inte är hugget i sten. De skippade ju den runda Xboxen nu i alla fall så man vet ju aldrig hur kontrollerna kommer se ut framöver heller.
Ja, att vänta med ny kontroll till ny konsol vore nog det bästa, speciellt som de ändå inte ska ha någon Pro-variant utan vara tidigare ut med ny konsol (2026). Känns märkligt att bara mid gen refresha kontrollen liksom.
Cylindern blev ju dock helvita Series X utan skivläsare (precis som cylindern skulle vara "adorable all digital"), så antagligen kände de inte att en ny design utan interna förändringar vore värt besväret. Kanske såg de också reaktioner efter läckan och bestämde sig för att agera utifrån den responsen. Men tyvärr är det större risk att kontrollen släpps så än inte.