Diskutera – Vilket är årets hittills bästa spel?
Menar du typ Esker med totalt jävla träsk-panik?
Bore Rock
Upplevelse: definitivt Shadow of the Erdtree. Mycket mer innehåll än många fristående spel, och kvaliteten är enastående m
Spel: FF7 rebirth
Största besvikelsen var Dragon's Dogma 2.
Amen på det. Shadow of the Erdtree mästerligt. Dogma 2 enorm besvikelse och mycket sämre än ettan.
Memento Mori
Little Kitty, Big City är min favorit av dom få spel från i år som jag har spelat. Så underbart charmigt.
Önskar verkligen att jag hade kunnat säga Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes då jag såg fram emot det så mycket, men i slutändan så var det en besvikelse med alltför många saker som jag störde mig på. Älskade dock Seign’s Theme, riktigt bra låt!
Har inte spelat Prince of Persia: The Lost Crown ännu, men ser fram emot att ge det en chans.
Abiotic Factor är det enda spelet jag spelat från 2024, och än så länge har det varit riktigt kul.
Survival-spel för upp till 8 personer som skall försöka ta sig ut från ett "laboratorium". Även om det inte är valve som ligger bakom spelet så märker man var skaparna fått inspiration. Lite som att "om inte Freeman kom och forskarna fick klara sig själva". Ser inte mycket ut för värden; det är EA på Steam, men har fungerat bra. (Ingen kraschar; saker kan göras i spelet; och man lyckas ta sig framåt)
Jag har spelat det sista testet av Once Human ock hade väldigt kul med det,den 9:onde släpps det.
Annars så är Bellwright ett kul spel tycker jag.
Det mest suggestiva spelet är Indika med sin absolut egna stil.
Det är svårt att bestämma vilket som är bäst så jag får väl passa på den.
CARPE JÄVLA DIEM
Infinite Wealth för min del
Älskade Kasugas resa i det förra spelet och det här är ännu bättre!
Variationen med alla fantastiska minispel och humorn är underbar.
Ett riktigt roligt sätt att ta sig an JRPG genren gör att det blir ett av de bästa JRPG som jag spelat på länge (tillsammans med Like a Dragon)
Spelar orginal Elden ring just nu. Och har en hög av spel som ska spelas. Allt ifrån Baldurs gate 3 till Stellar Blade. Jag bryr mig inte så mycket vilket spel är bäst. Väntar snarare på Darkest dungeon 2 nästa månad.........så att jag inte får tid till att spela alla andra bra spel.