Diskutera – Vilket är årets hittills bästa spel?

Inaktiv
Skrivet av General_Omoral:

Menar du typ Esker med totalt jävla träsk-panik?

Bore Rock

Medlem

För mig personligen är hittills årets bästa Tekken 8.

Medlem

Little Kitty, Big City är lätt det bästa hittills.

Testpilot

Horizon Forbidden West - Tekniskt i princip fulländat och i grunden ett riktigt bra spel.

Många missar också Avatar : Frontiers of Pandora som är grymt bra det med och bästa orginalspelet som inte är en uppföljare.

Medlem

Utan någon som helst tvekan: FF7 Rebirth 🥰

Medlem

Kan egentligen inte räkna Paper Mario hit, så jag antar att det kommer bli Infinite Wealth, den dagen det införskaffas.

Medlem

Av alla fantastiska spel som släppts i år så måste jag nog säga att Balatro, ett roguelite poker deck building card game, är det som gett mig absolut mest rent nöje. Det är som digitalt knark när det är som bäst, och jag gillar vanligvis inte kortbaserade spel.

Medlem

Har inte spelat något som släppts i år.

Medlem

Räknar man även in Early Access-spel som går 1.0 måste jag säga "V Rising" utan konkurrens.

2024 känns än så länge som ett rejält mellanår, speciellt jämfört med 2023, men vi får väl se mot slutet av året!

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Som ovan V rising

Medlem

FF7 Rebirth <3

Medlem
Skrivet av Valvarexart:

Upplevelse: definitivt Shadow of the Erdtree. Mycket mer innehåll än många fristående spel, och kvaliteten är enastående m

Spel: FF7 rebirth

Största besvikelsen var Dragon's Dogma 2.

Amen på det. Shadow of the Erdtree mästerligt. Dogma 2 enorm besvikelse och mycket sämre än ettan.

signatur

Memento Mori

Medlem
Medlem

Bortsett från de två sista, fruktansvärt usla kapitlen så säger jag Final Fantasy VII Rebirth. Fram till kapitel 13 så var spelet nästan exakt så bra som jag drömt om.

Medlem

SotE.

signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Resident Evil, gog
V Rising

Medlem

Balatro.

Det och Crow Country (också riktigt bra) har varit det enda som egentligen intresserat mig i år hittills.

Ett visst DLC räknar jag inte till avdelningen nya spel.

Avstängd

V rising måste jag nog säga, har haft MÅNGA roliga (och frustrerande) timmar i det spelet. Synd att det tog slut.

Medlem

Dragonsdogma II

Skribent

Finns några stycken, men Mullet MadJack och Skald: Against the Black Priory är två favoriter.

Inaktiv

För egen del är Stellar Blade överlägset vilket jäkla kanon spel ☺️

Medlem

Inser utifrån spelen som nämns i artikeln hur lite jag spelat aktuella titlar. Kändes inte som något lockade det minsta. Va fasen har jag ens spelat... Mest massa gammalt och Stardew Valley. Gillade Hellblade 2 dock.

Medlem

Paper Mario A Thousand Year Door blir det för mig så här långt. Stellan Blade ska snart spelas, tror det kommer uppskattas stort här, ska bara bli klar med Luigis Mansion 2 först som också är riktigt bra.

Medlem

Little Kitty, Big City är min favorit av dom få spel från i år som jag har spelat. Så underbart charmigt.

Önskar verkligen att jag hade kunnat säga Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes då jag såg fram emot det så mycket, men i slutändan så var det en besvikelse med alltför många saker som jag störde mig på. Älskade dock Seign’s Theme, riktigt bra låt!

Har inte spelat Prince of Persia: The Lost Crown ännu, men ser fram emot att ge det en chans.

Medlem

Abiotic Factor är det enda spelet jag spelat från 2024, och än så länge har det varit riktigt kul.
Survival-spel för upp till 8 personer som skall försöka ta sig ut från ett "laboratorium". Även om det inte är valve som ligger bakom spelet så märker man var skaparna fått inspiration. Lite som att "om inte Freeman kom och forskarna fick klara sig själva". Ser inte mycket ut för värden; det är EA på Steam, men har fungerat bra. (Ingen kraschar; saker kan göras i spelet; och man lyckas ta sig framåt)

Medlem

Gräver mest i min backlog då det är ett svagt spelår i år. Shadow of erdtree dlcn är köpt, Zelda tears of kingdom har jag lirat mest.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Helldivers 2, med god marginal.

Avstängd

Jag har spelat det sista testet av Once Human ock hade väldigt kul med det,den 9:onde släpps det.
Annars så är Bellwright ett kul spel tycker jag.
Det mest suggestiva spelet är Indika med sin absolut egna stil.
Det är svårt att bestämma vilket som är bäst så jag får väl passa på den.

signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Infinite Wealth för min del
Älskade Kasugas resa i det förra spelet och det här är ännu bättre!
Variationen med alla fantastiska minispel och humorn är underbar.
Ett riktigt roligt sätt att ta sig an JRPG genren gör att det blir ett av de bästa JRPG som jag spelat på länge (tillsammans med Like a Dragon)

Medlem

Spelar orginal Elden ring just nu. Och har en hög av spel som ska spelas. Allt ifrån Baldurs gate 3 till Stellar Blade. Jag bryr mig inte så mycket vilket spel är bäst. Väntar snarare på Darkest dungeon 2 nästa månad.........så att jag inte får tid till att spela alla andra bra spel.

123
Skriv svar