Fallout: London nära sin release: "Slutet inom räckhåll"
Nej, Fallout London kommer inte till konsoler. Det har de själv sagt att de inte tänker göra i sin egen F.A.Q.
Va? Men fallout 4 till xbox series x har ju faktiskt hundratals olika moddar som man faktiskt kan ladda ned till xboxen. Så varför ska denna fallout london modd särbehandlas till xboxen för???
At this time släpps denna mod till pc stod det på sidan du länka. Så det finns hopp att det släpps senare till xboxen👍
Va? Men fallout 4 till xbox series x har ju faktiskt hundratals olika moddar som man faktiskt kan ladda ned till xboxen. Så varför ska denna fallout london modd särbehandlas till xboxen för???
At this time släpps denna mod till pc stod det på sidan du länka. Så det finns hopp att det släpps senare till xboxen👍
Simpelt förklarat behövs "script extender" för de mer avancerade moddarna på pc. Och denna är inte tillgänglig på konsol, därav begränsas utbudet av moddar som ändrar animationer, scriptade sekvenser osv. Om jag förstår det rätt så är detta anledningen.
Va? Men fallout 4 till xbox series x har ju faktiskt hundratals olika moddar som man faktiskt kan ladda ned till xboxen. Så varför ska denna fallout london modd särbehandlas till xboxen för???
At this time släpps denna mod till pc stod det på sidan du länka. Så det finns hopp att det släpps senare till xboxen👍
Simpelt förklarat behövs "script extender" för de mer avancerade moddarna på pc. Och denna är inte tillgänglig på konsol, därav begränsas utbudet av moddar som ändrar animationer, scriptade sekvenser osv. Om jag förstår det rätt så är detta anledningen.
Jag skrev en förklaring men den här ovan är bättre och kompaktare.
Är olika infrastrukturer helt enkelt och så länge Bethesda inte supportar script extender och andra essentiella verktyg så kommer det inte komma mer avancerad moddar. Och London är mer som en gigantisk expansion och renovering av spelet än en enkelt quest mod eller liknande.
Sen är det också upp till varje modskapare om de vill göra sin mod tillgänglig på Creative Club eller inte, finns en hel del moddar till Bethesdaspel som inte finns på konsol.
Jag skrev en förklaring men den här ovan är bättre och kompaktare.
Är olika infrastrukturer helt enkelt och så länge Bethesda inte supportar script extender och andra essentiella verktyg så kommer det inte komma mer avancerad moddar. Och London är mer som en gigantisk expansion och renovering av spelet än en enkelt quest mod eller liknande.
Sen är det också upp till varje modskapare om de vill göra sin mod tillgänglig på Creative Club eller inte, finns en hel del moddar till Bethesdaspel som inte finns på konsol.
Tråkigt 😢
Simpelt förklarat behövs "script extender" för de mer avancerade moddarna på pc. Och denna är inte tillgänglig på konsol, därav begränsas utbudet av moddar som ändrar animationer, scriptade sekvenser osv. Om jag förstår det rätt så är detta anledningen.
Jag skrev en förklaring men den här ovan är bättre och kompaktare.
Är olika infrastrukturer helt enkelt och så länge Bethesda inte supportar script extender och andra essentiella verktyg så kommer det inte komma mer avancerad moddar. Och London är mer som en gigantisk expansion och renovering av spelet än en enkelt quest mod eller liknande.
Sen är det också upp till varje modskapare om de vill göra sin mod tillgänglig på Creative Club eller inte, finns en hel del moddar till Bethesdaspel som inte finns på konsol.
Det största problemet är nog att man endast har 2gb lagring som är dedikerat till moddar på xbox, alltså omöjligt att ens få plats med ett sånt här stort projekt