Vertigo Games berättar mer om Metro Awakening

Robot
Vertigo Games berättar mer om Metro Awakening

VR-avstickaren blir långsammare och mer handlingsdrivet än de andra spelen.

#Metro-awakening, #Vertigo-games, #nyhetstips

Inaktiv

Låter som Half life alyx och Into the radius

Medlem

Fan, när kommer nästa del som inte är VR.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Eller hur.. Shit vad bra de 2 första desktop spelen var för att inte tala om 3an: Metro Exodus. Tillhör en av mina absoluta favorit äventyr. Dyrkar denna spelserie och talangfulla studio. VR intresserar mig inte tyvärr. Äger inte äns något headset. Skulle dock verkligen vilja prova på Half-Life: Alyx.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

VR är svältfött på sådana här AAA-spel så hoppas det blir bra

Medlem

Låter för bra för att vara sant!

Inaktiv

Skrivet av CARTMAN:

Eller hur.. Shit vad bra de 2 första desktop spelen var för att inte tala om 3an: Metro Exodus. Tillhör en av mina absoluta favorit äventyr. Dyrkar denna spelserie och talangfulla studio. VR intresserar mig inte tyvärr. Äger inte äns något headset. Skulle dock verkligen vilja prova på Half-Life: Alyx.

Bara skaffa sig en VR setup! Ni kommer inte ångra er!

Medlem

Hur kan jag ha missat detta? Jag köper aldrig dag ett längre, men det här ligger bra till.

Inaktiv
Skrivet av Gesturr:

VR är svältfött på sådana här AAA-spel så hoppas det blir bra

Metro har väll inte riktigt räknats som "AAA" förut? men jag förstår vad du menar. Ett känt IP.
Vi har sen Arkham Shadow och Alien spelet att se fram emot

Medlem

Efter att ha sett de där bilderna så hoppas jag att Meta släpper en version till PC med cross-buy. Annars är jag inställd på att köra Quest-versionen. Eller kanske blir det Steam. Får se..

Medlem

Synd bara att VR verkar vara så tungt i drift eftersom man kör hög-upplösning på "två skärmar" i princip.

Såg annars intressant ut.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Haha är vi syskon. Känner exakt likadant

Sjukt taggad på nya Stalker.

Medlem

När jag spelar spelen så blir det mest en massa smygande ändå. Försöker knocka så många mänskliga fiender jag kan istället för att brassa på med AK-74:an. VR går dock tyvärr bort. Känner en kille som jobbade med Metro Exodus och han har fortfarande kontakt med sina gamla arbetskamrater, trots att att själv gått vidare till en annan studio. Enligt honom så jobbas det på en uppföljare till Exodus.

Redaktör
Ponny

Detta + Arkham Shadow. Det blir en Quest 3 snart, sanna mina ord.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Haha är vi syskon. Känner exakt likadant

Sjukt taggad på nya Stalker.

Oooooo, S.T.A.L.K.E.R. 2 får det att drägglas i munnen på mig o den releasen ligger nu inte långt bort. Tacka gudarna för det..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Detta + Arkham Shadow. Det blir en Quest 3 snart, sanna mina ord.

Köpte ett begagnat Quest 2 för ett par månader sedan billigt. Efter spelat igenom bla Half Life: Alyx och Lone Echo 2 så köpte jag ett Quest 3 och sålde Quest 2:an. Tillbehör som facial interface, diverse knucle straps samt elite straps och halo straps har gåtts igenom under resan. Har en 5 meter lång link kabel som under resan har börjat damma, då övergången till Virtual Desktop och dess olika inställningar och encoders gjort trådlös PCVR magiskt. Idag kör jag alla spel på PCVR helt trådlöst med AV1 10bits encodern och 200Mpbs bitrate vilket både ser bra ut och fungerar suveränt för mig. Dock behöver man inte gå så långt för att få en bra spelupplevelse då steams gratis alternativ Steamlink eller Metas Airlink gör ett full gott jobb för den som inte vill djupdyka i settings allt för mycket. Kan varmt rekommendera folk att hoppa in i VR, tror vi är uppe i 8 vänner nu som tagit steget senaste månaderna efter mina första steg i Alyx 😀. Och vi upptäcker nya upplevelser varje dag än så länge. Spel som Red Matter 2, Vertigo 1+2, Assassins Creed Nexus, Arizona Sunshine 2, Vader immortal och för att inte prata om hänget under fotbolls EM i Bigscreen (film/bio app som är gratis).

signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Skribent

@anon_1399 Visst är inte det här Quest 3-exklusivt? Hoppas ju på att få köra på min "gamla" Quest 2.

signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

@molotov Visst är inte det här Quest 3-exklusivt? Hoppas ju på att få köra på min "gamla" Quest 2.

På Meta Quest bloggen står det fortfarande i inlägget Quest 2 när spelet avslöjades, men det står inte längre på hemsidan står bara Meta Quest.
Så förhoppningsvis gäller det fortfarande.
Räknar dock med att Quest 2 versionen kommer vara rejält "urvattnad" grafiskt jämfört med Quest 3, PC och PSVR2.
Jag har tex inte sett spel som hanterar skuggor bra på Quest 2 om ens alls.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

På Meta Quest bloggen står det fortfarande i inlägget Quest 2 när spelet avslöjades, men det står inte längre på hemsidan står bara Meta Quest.
Så förhoppningsvis gäller det fortfarande.
Räknar dock med att Quest 2 versionen kommer vara rejält "urvattnad" grafiskt jämfört med Quest 3, PC och PSVR2.
Jag har tex inte sett spel som hanterar skuggor bra på Quest 2 om ens alls.

Man kan köra spelet på PC via Steam VR och strömma till Quest 2. Funkar hur bra som helst.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Man kan köra spelet på PC via Steam VR och strömma till Quest 2. Funkar hur bra som helst.

Ja det kan man. Nu efterfrågades det om det kommer till Quest 2 (Standalone) eller inte. Står bara Meta Quest på hemsidan. Tidigare var det specifierat Quest 2, Pro, 3.

1
Skriv svar