TMNT: Mutants Unleashed visar gameplay och släpps i oktober

Robot
TMNT: Mutants Unleashed visar gameplay och släpps i oktober
Medlem

"Tonårsmutantninjasköldpaddorna"

Skribent
Skrivet av Raid25:

"Tonårsmutantninjasköldpaddorna"

All cred till Youtube-kanalen Julleget, som gjorde en svensk skämtversion av Turtles-introt, som dessvärre verkar vara nedtagen.

Transformers-varianten som plåster på såren

Medlem

Nej tack . Gud nej.

Never ever

Medlem

Intressant art direction. Ser mer ut som barn än de brukar. Gamla TMNT var ju lika tonåriga som skådisarna i Beverly Hills.

Oavsett så såg animationerna lovande ut. Verkade vara schyst flyt i gameplayet.
Försiktigt hypead men avvaktar recensioner.

Medlem

När är det dags för Ronin versionen på Tmnt? Börjar bli allmänt trött på Nickelodeon lullet...

Medlem
Skrivet av Evilof:

Intressant art direction. Ser mer ut som barn än de brukar. Gamla TMNT var ju lika tonåriga som skådisarna i Beverly Hills.

Oavsett så såg animationerna lovande ut. Verkade vara schyst flyt i gameplayet.
Försiktigt hypead men avvaktar recensioner.

Spelet verkar vara baserat på filmen TMNT: Mutant Mayhem, du kan se att de använder samma design på sköldpaddorna där, och man kan se att de försöker efterlikna stilen. Screenshot från filmen:

Tycker det kanske ser lite väl lågbudget ut för min smak. Tycker TMNT förtjänar en ordentlig AAA-tolkning i stil med Arkham-spelen, och får gärna göra det mörkare och mer vuxet, som den ursprungliga serietidningen var.

Edit: @Pholiage Ronin hade varit perfekt! Det löser "problemet" med att de alltid är ett team och öppnar för en riktigt spännande och känslomässig story.

Gen
Medlem

Är inget fan av denna art direction. Föredrar den lite "mörkare" stilen.

Inaktiv

Leo, Raph, Donnie och Mickey är inte det turtles jag känner igen iaf.
Sen såg det väldigt barnsligt ut, mer barnsligt än Turtles på 90-talet.
Spelet är kanske bra men jag skulle som tidigar nämnt vilja se ett TMNT spel i typ mörk Arkham stil det hade varit nått.

Medlem

Intressant att dom inte bytt ut "teenage" mot "toddlers".

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem

Urk

Nej tack. Jag föredrar stilen som TV-serien hade på 80 till 90-talet.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Varför begränsa försäljningen till barn mer eller mindre?
Visst, kanske är det den tilltänkta marknaden men i mina yngre dagar tyckte jag att det som var mer rått och "vuxet" var fräckare och ville hellre spela/kolla på det. 90-talets moderna publik var väl helt enkelt överlägsen den nutida moderna publiken.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Varför begränsa försäljningen till barn mer eller mindre?
Visst, kanske är det den tilltänkta marknaden men i mina yngre dagar tyckte jag att det som var mer rått och "vuxet" var fräckare och ville hellre spela/kolla på det. 90-talets moderna publik var väl helt enkelt överlägsen den nutida moderna publiken.

Vad i detta får dig att känna att det vänder sig till barn? Tycker det ser makalöst ut /Född 1985.

Medlem
Skrivet av vamp:

Vad i detta får dig att känna att det vänder sig till barn? Tycker det ser makalöst ut /Född 1985.

Den grafiska stilen. Men det kanske bara är jag.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

När är det dags för Ronin versionen på Tmnt? Börjar bli allmänt trött på Nickelodeon lullet...
https://comickingdomcreative.com/cdn/shop/products/TMNTLastRo...

Det där ser ju fantastiskt ut! Får hoppas de satsar på något sådant i framtiden!

Medlem

Är man intresserad av bra Turtles-spel så kan det vara värt att plocka upp Cowabunga Collection på Steam. Fick "End of sales" i Japan tidigare i år så licenserna för alla de klassiska spelen kan redan nu vara på utgång.

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Leo, Raph, Donnie och Mickey är inte det turtles jag känner igen iaf.
Sen såg det väldigt barnsligt ut, mer barnsligt än Turtles på 90-talet.
Spelet är kanske bra men jag skulle som tidigar nämnt vilja se ett TMNT spel i typ mörk Arkham stil det hade varit nått.

Det är ett spel på gång som baseras på The Last Ronin. Det lär bli rätt mörkt om dom inte avviker allt för mycket från serieförlagan.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv

Jaha ett barnspel fan också hatar att vara vuxen blev ju pepp när jag läste rubriken och tänkte yes ett nytt Turtles 😆

Medlem

grafiken,,, uuussh fy fan

Gen
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Den grafiska stilen. Men det kanske bara är jag.

Det är inte bara du

Medlem

Ser väldigt löjligt ut. Spelar hellre Snes versionen än detta mög. Dags för att ta fram en mörkare sida av spelserien istället för att skapa Bolibompa spel...

1
Skriv svar