Meta stänger VR-studion Ready at Dawn

Robot
Meta stänger VR-studion Ready at Dawn

Go VR, go broke! Eller hur var det nu igen?

Jäkla trist, minns spelen Ready at Dawn gjorde innan de slog in på VR-spåret, de var bra.

Medlem

Synd att det aldrig blir en uppföljare på The Order: 1886 men samtidigt är det väl trevligt att veta att det aldrig blir någon halvdan VR-uppföljare heller.

Medlem

Lone Echo är fortfarande den näst bästa VR-upplevelsen jag haft efter HL Alyx. Lite trist, men de bidrar väl inte till Zuckerverse.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tråkigt både Lone Echo och The order: 1886 förtjänade bättre.

Medlem

Lone Echo ser jag fortfarande som ett av de bästa singel player VR upplevelserna nånsin. Har fortfarande inte spelat 2an dock men det blir väl med Quest 4 eller liknande.

Gillade också Order: 1886 skarpt även om det var i kortaste laget.

Inaktiv

Inte så konstigt.
Studion har inte levererat, Lone Echo 1 och 2 må varit bra spel och Echo Arena var kul.
Men utvecklarna har uppenbarligen inte lyckats med spel för Quest plattformen och då har man lagts ner. Det är ju sådana tider, leverera eller dö typ bland spelstudios

Thomas har blandat ihop Oculus Studios med Meta Reality Labs i nyheten.

Redaktör
Skrivet av anon_1399:

Thomas har blandat ihop Oculus Studios med Meta Reality Labs i nyheten.

Jag återger bara vad Android Central skriver:

Citat:

Meta says that Ready at Dawn employees are encouraged to apply to other studios within the Oculus Studios umbrella.

signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag återger bara vad Android Central skriver:

"Metas vr avdelning" heter Reality labs inte Oculus studios.
Det är "gaming grenen" om man säger så

Det är reality labs som ska kapa kostnader.

Medlem

Fasen vad tråkigt. Ready at Dawn skulle jag ranka med Naughty Dog, state of the art spelutvecklare.

Lone Echo har jag tyvärr aldrig kunnat spela då jag endast har olika HTC Vive headset. 🙁

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Fasen vad tråkigt. Ready at Dawn skulle jag ranka med Naughty Dog, state of the art spelutvecklare.

Lone Echo har jag tyvärr aldrig kunnat spela då jag endast har olika HTC Vive headset. 🙁

Du kan spela Lone echo mm med Revive

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Du kan spela Lone echo mm med Revive

Tack för tipset men man vill ju helst spela med native stöd. Workarounds brukar inte fungera så bra i VR.

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Tack för tipset men man vill ju helst spela med native stöd. Workarounds brukar inte fungera så bra i VR.

Funnits länge
Folk har tom kört med PSVR2 så nog verkar det fungera utan problem

1
Skriv svar