Star Wars Outlaws
Man hade med enkelhet kunnat ge henne te.x en prod eller något av de många andra fantasifulla vapen som såklart finns i detta universum. Men det finns såklart många spel där man kanske spelar en mer robust karaktär som kan bonka folk på skallen. Om man spelade som en Wookie hade ingen klagat för det är ju etablerat att den rasen faktiskt är stark, det finns referenser till detta i filmerna. Så nej, det behöver inte alls vara irriterande, men man valde att göra det så, viss skillnad.
Sen är ju vissa spel mer "arkad-larv" än andra, men här har man ju försökt bygga upp en trovärdig värld och det finns faktiskt ett försök till viss simulering to.m, då kan man vara lite mer kritisk kan jag tycka.
Ja, det går att göra på olika sätt. Alla spel har dock mer eller mindre av det vi pratar om. Ett helt realistiskt spel skulle förmodligen inte vara särskilt kul i längden.
Jag håller inte med om att Star Wars: Odessey verkar vara ett särskilt realistiskt spel. Det ser ut som ett vanligt actionspel. Oavsett detta så är även skapligt realistiska spel som Kingdom Come: Deliverance fullproppade med en massa orealistiska element.
Ja, det går att göra på olika sätt. Alla spel har dock mer eller mindre av det vi pratar om. Ett helt realistiskt spel skulle förmodligen inte vara särskilt kul i längden.
Jag håller inte med om att Star Wars: Odessey verkar vara ett särskilt realistiskt spel. Det ser ut som ett vanligt actionspel. Oavsett detta så är även skapligt realistiska spel som Kingdom Come: Deliverance fullproppade med en massa orealistiska element.
Ja, hur skulle ett 100% "realistiskt" spel kunna vara något någon vill spela? Ok nu ska jag sova i åtta timmar. Sen blir det frukost. Kanske ut sedan efter klockan nio till jobbet.. Det var ju upp till det Half-Life med fler spel som fallout nailade det. Men sen var det inte så realistiskt längre..lol
9070 XT
9800X3D
Ja, tack. Hon har ju långärmat på sig, så hennes överarmar syns ju inte. Kan inte heller se hennes ben- och/eller magmuskler.
Leta själv då. Oavsett vad jag postar kommer du bara gnälla.
Visst tillhör Massive/Stockholm/Malmö Ubisoft men att kalla en studio som enligt mig är en stolthet för "mög" är att gå för långt.
"Att du säger vad du tycker om en spelstudio är att gå för långt."
I drank what?
"Att du säger vad du tycker om en spelstudio är att gå för långt."
Jag förstår inte. Tror du missade att komma till en slutsats?
9070 XT
9800X3D
Men det var ju du som ville visa att hon inte var muskulös. Då är det faktiskt du som har bevisbördan. Jag behöver inga bilder för att förstå att hon är vältränad.
Bilder på vältränad? Du har bevisbördan på det.
I drank what?
Det här blir bara fånigt. Ingen har någon bevisbörda på varken den ena eller den andra sidan när vi snackar om ett fantasy-fiction spel. Du och jag har ju redan haft våra diskussioner om detta så ska inte dra upp det igen.
Bevisbördan? Det är SW..
Det här blir bara fånigt. Ingen har någon bevisbörda på varken den ena eller den andra sidan när vi snackar om ett fantasy-fiction spel. Du och jag har ju redan haft våra diskussioner om detta så ska inte dra upp det igen.
Jag diskuterade dock inte med dig Hela "bevisbördan" är fjantig. Stephan900 bad om bilder, gav honom. "Men jag ser inte vad jag vill där, så jag behöver fler" sade han med andra ord. Jag vet det är fjantigt men när de sjunker till den nivån så är det kul att spela med deras upprördhet.
Bevisbördan? Det är SW..
Fråga Stephan900, han som började bubbla om bevisbörda.
I drank what?
Kolla på den här trailern, till exempel när hon hoppar vid 0.35. Behöver nog vara ganska tränad för att klara det hoppet.
Vem som helst kan klara det. Mer bevis.
I drank what?
Vem som helst kan klara det. Mer bevis.
Gravitationen är ju löjligt låg med tanke på att mopederna svävar, till och med Danne som vaknat naken skulle kunnat skuttat över där.
Rastaration @ PSN & Twitch
Haha, as if!😄
Men vi kommer nog inte längre.
Jag har fortfarande inte sett något som stödjer din tes om att hon inte skulle ha några muskler.
Jag har inte sett något som säger att hon är vältränad heller.
I drank what?
Ok, så enligt din mening kan en helt otränad person klara av det hon gör i trailern ovan?
Då behöver det ju inte vara något problem med din inlevelse då eftersom du tycker att hon saknar muskler.
Ja, hon hoppar typ 1 meter neråt. Vilken idiot som helst hade klarat det.
I drank what?
Ja, hon hoppar typ 1 meter neråt. Vilken idiot som helst hade klarat det.
Men sluta trolla nu.
Vi har förstått att du har svårt med starka kvinnor i spel. Du behöver inte älta det vidare med menlösa inlägg.
Men sluta trolla nu.
Vi har förstått att du har svårt med starka kvinnor i spel. Du behöver inte älta det vidare med menlösa inlägg.
Har jag? Vad baserar du det på?
…och allt annat i trailern menade jag förstås också.
Men då behöver hon inga muskler då vilket var vad du klagade på från början att hon saknade.
För ett sådant hopp behöver du inte vara vältränad, nej. Tror du verkligen människor är så bräckliga att de inte klarar av en meters hopp? Speciellt om de är unga som Kay är?
I drank what?
Kan tipsa dig om att aldrig testa Hitman serien.
"One size fits all"-kläder som man kan ta av ett lik och på sig själv på bara ett par sekunder samt att även om man skjuter någon så är kläderna alltid fria från blodfläckar när man bär dom.
Om spelet är roligt och flyter på bättre med denna mekanism spelar förstås ingen roll då det totalt bryter inlevelsen.
För att inte tala om alla spel som inte har permadeath, sjukt orealistiskt och borde bara finnas i Stray där man borde kunna dö 9 gånger varken mer eller mindre.
Det handlar mer om vad som passar in i ett visst spel och genre, hur långt man kan dra något utan att någon säger "men vänta ett tag nu, detta passar väl ändå inte riktigt in.." Även spel som Mario har ju sina saker som känns "trovärdiga" för den genre och värld/vision man skapat, det som man som spelare har vissa förväntningar på hur det ska fungera. Det handlar alltså inte om att försöka återskapa verkligheten vi lever i, det vore nog rätt tråkigt för att inte säga komplicerat.
Jag tycker att spel där man lagt ner en del på lite simulering och man säger saker som "man är där" / "vi försöker efterlikna filmerna så mycket vi kan" kan kritiseras om man drar något lite för långt!
Man skulle absolut kunna ha ett brawler Star Wars spel te.x där de man möter är jättestarka och slåss med nävarna mest, för då har man valt att det bara är så i just det spelet / "sub-unviversumet" av Star Wars. Men det vore ju ett mer arkadliknande spel såklart utan några tendenser till att försöka återskapa vad som är Star Wars, så som man ändå ibland försöker här, men sen totalt skiter i de förväntningarna på andra håll, då skapar man en dissonans.
Jag har plöjt in ca. 3 timmar i detta spelet nu och för mig är det lite det Star Wars-spel jag alltid önskat. Det känns som att man befinner sig i världen, det är rolig gameplay och spännande karaktärer. Och peppar peppar så har allt flutit på, både framerate och buggfritt (så här långt). Ser mycket fram emot att fortsätta! PS. Tycker att Kay och Nix är väldigt bra spelkaraktärer!
inte så bra enligt eurogamer. avvaktar med ett köp på denna
https://www.eurogamer.net/star-wars-outlaws-review
Rent objektivt är det ett riktigt uselt spel för släppas av en så stor studio från Ubisoft.
Kass Voice acting
Kassa karaktärer
Kassa animationer
Kasst och ogenomtänkt gameplay
Inge djup överhuvudtaget i spelsystemet
Det enda positiva jag sett är artstyle som är riktigt fint.
Tragiskt att Ubisoft verkligen gör sina spel sämre och sämre. Sån jävla besvikelse efter besvikelse.
Edit: Konsoler har det ännu värre och visar vilket fiasko dessa "nextgen" maskiner är. Tycker synd om alla som betalat tusentals kronor och får spela spelet med ai uppskalningsteknik som gör bilden ser förjävlig ut. 60 fps i 720p. Fyfan va tragiskt. Dags att avinstallera konsoler från samhället.
"""[quote postid="4543374" userid="331046" name="noreason"]
Rent objektivt är det ett riktigt uselt spel för släppas av en så stor studio från Ubisoft.
Kass Voice acting
Kassa karaktärer
Kassa animationer
Tragiskt att Ubisoft verkligen gör sina spel sämre och sämre. Sån jävla besvikelse efter besvikelse."""
LOL ja det var ju "Objektivt" sagt. En kass analys. Själv har jag otroligt kul med spelet, var länge sedan jag spelade ett spel som får mig att vilja fortsätta. Men det är jag då. Kanske till och med 9/10. Slutgiltigt betyg kommer senare.
9070 XT
9800X3D
"""[quote postid="4543374" userid="331046" name="noreason"]
Kass Voice acting
Kassa karaktärer
Kassa animationer
Tragiskt att Ubisoft verkligen gör sina spel sämre och sämre. Sån jävla besvikelse efter besvikelse."""
LOL ja det var ju "Objektivt" sagt. En kass analys. Själv har jag otroligt kul med spelet, var länge sedan jag spelade ett spel som får mig att vilja fortsätta. Men det är jag då. Kanske till och med 9/10. Slutgiltigt betyg kommer senare.
ignorance is bliss
Jag fattar verkligen allt hat i denna tråd? Jag har full förståelse för att man inte gillar ett spel, en film, ett band etc, men varför vill man så otroligt tydligt klanka ner på det och helst upprepade gånger så det blir tydligt hur mycket man hatar det. Vad vinner man på det? Varför inte bara skaka på axlarna och gå vidare istället för att sprida bitterhet och hat? Sprid positivitet eller strunta i att skriva.
Jag vill bara att klockan ska bli sluta jobbet så jag får spela mer nu!
Det skaver otroligt mycket att det är en ganska högljudd skara som gör allt för att övertyga alla andra om att spelet är dynga, baserat på ett (sett till det stora hela) fåtal videos som bekräftar deras egna uppfattning. Det kommer alltid finnas olika tyckanden och åsikter om saker som skiljs åt, men att mer eller mindre helt ignorera den större majoriteten av såväl spelare som recensenter som faktiskt tycker att det är ett bra spel är bara märkligt och att framförallt fara fram på det sättet som det görs, vilket varken är konstruktivt eller ödmjukt utan bara nedslående.
Själv har jag spelat runt fyra/fem timmar av spelet och tycker att det är riktigt bra. Bra upplägg, bra narrativ och ett bra hantverk. Musik- och ljudproduktionen är toppklass och limmar ihop spel och miljöer på ett riktigt tillfredställande sätt. Det förekommer en del tekniska hickor här och var, men det får man förvänta sig på ett spel i den här skalan. Inget som har varit spelbrytande eller allvarligt dock.
Till @noreason istället för en punktlista med "Kass detta, kass detta, kass detta" kan du inte skriva varför? Utveckla och basera på dina egna upplevelser? Blir otroligt tråkigt att läsa.
Kass Voice acting
Kassa karaktärer
Kassa animationer
Tragiskt att Ubisoft verkligen gör sina spel sämre och sämre. Sån jävla besvikelse efter besvikelse.
Edit: Konsoler har det ännu värre och visar vilket fiasko dessa "nextgen" maskiner är. Tycker synd om alla som betalat tusentals kronor och får spela spelet med ai uppskalningsteknik som gör bilden ser förjävlig ut. 60 fps i 720p. Fyfan va tragiskt. Dags att avinstallera konsoler från samhället.
Rent objektivt är det uppenbart att du inte förstår vad "objektivt" betyder.