"The Witcher 4" går snart in i full produktion

Robot
"The Witcher 4" går snart in i full produktion

Medan grunden läggs för nästa Cyberpunk.

#Cd-projekt, #Polaris, #The-witcher, #nyhetstips

Medlem

Provade the Witcher 3 men det var så komplicerat med alla potions, magier och stats att jag gav upp.

Medlem

Detta kommer bli världens bästa spel!

ELF
Medlem
Skrivet av pazu:

Provade the Witcher 3 men det var så komplicerat med alla potions, magier och stats att jag gav upp.

Spela på lättaste så behöver du inte potions.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Hoppas det minst blir i klass med Witcher 3. Dom får gärna skippa alla miljoner pluppar på kartan + finslipa striderna. Får se om dom går med en ny färdigskapad huvudkaraktär eller om vi kommer få göra en egen.

Ser även fram emot nästa del i Cyberpunk-världen efter att ha relativt nyligen lirat ut det första+expansionen, riktigt trevligt spel. Otroligt läcker stad CD Project lyckades bygga i 2077.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av pazu:

Enkelt att modda bort på pc.

Medlem

Kanske börjar bli dax att spela ut 3an då en gång för alla.

signatur

1# FZ Troll

Inaktiv
Skrivet av pazu:

Bara stryka spelet från din lista.
Du har 1000tals spel man inte behöver vara bra på som du själv sagt

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Bara stryka spelet från din lista.
Du har 1000tals spel man inte behöver vara bra på som du själv sagt

Tur det.

Medlem
Skrivet av pazu:

Spelade igenom hela spelet och båda expansionerna utan att bry mig nämnvärt om vare sig potions eller stats. Tog mer eller mindre kläderna och svärden jag tyckte såg bäst ut och orkade inte sätta mig in i det så mycket mer då spelet redan var så ofantligt långt som det var. Väl värt en genomspelning! Helt fantastiskt spel!

Medlem

Lite läskigt nu med Unreal-motorn hoppas man lyckas porta så stora titlar utan att tappa magin.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Lite läskigt nu med Unreal-motorn hoppas man lyckas porta så stora titlar utan att tappa magin.

Ja det är trist att dom överger REDengine när dom säkert har lärt sig den nu efter Cyberpunk. Nu vet jag inte hur lättarbetad den är i jämförelse med UE5 förvisso så folk därborta kanske blir glada att byta.

Men gillade hur Cyberpunk 2077 såg ut och det flöt på fint(till slut då efter en inte så lyckad release).

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ja det är trist att dom överger REDengine när dom säkert har lärt sig den nu efter Cyberpunk. Nu vet jag inte hur lättarbetad den är i jämförelse med UE5 förvisso så folk därborta kanske blir glada att byta.

Men gillade hur Cyberpunk 2077 såg ut och det flöt på fint(till slut då efter en inte så lyckad release).

Kan bara hålla med. Men antagligen mycket lättare med rekrytering osv när man kör med något mer allmänt

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Hoppas det minst blir i klass med Witcher 3. Dom får gärna skippa alla miljoner pluppar på kartan + finslipa striderna. Får se om dom går med en ny färdigskapad huvudkaraktär eller om vi kommer få göra en egen.

Ser även fram emot nästa del i Cyberpunk världen efter att ha relativt nyligen lirat ut det första+expansionen, riktigt trevligt spel. Otroligt läcker stad CD Project lyckades bygga i 2077.

Håller med på de punkterna.

Tycker sen också de inte nödvändigtvis måste vara jättenyskapande, utan att det blir ungefär som Witcher 3, bara lite mer och bättre.

Gnällkuk
Skrivet av Chiefen:

Magin har ju aldrig varit i motorn så har svårt att se att det skulle vara ett problem. Med UE5 har man mer support för att lösa buggar och annat plus som andra skriver så är det enklare att rekrytera folk som redan vet hur motorn fungerar. Egenutvecklade motorer är ju bättre överlag ekonomiskt men det blir ju ofta att man får hitta på obskyra lösningar för att komma runt problem som motorn inte riktigt hanterar.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ska vi tro release vid 2032 då?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Magin har ju aldrig varit i motorn så har svårt att se att det skulle vara ett problem. Med UE5 har man mer support för att lösa buggar och annat plus som andra skriver så är det enklare att rekrytera folk som redan vet hur motorn fungerar. Egenutvecklade motorer är ju bättre överlag ekonomiskt men det blir ju ofta att man får hitta på obskyra lösningar för att komma runt problem som motorn inte riktigt hanterar.

Men samtidigt har väl spel byggda på UE haft en hel del prestandaproblem den senaste tiden? Tänker främst på Jedi: Survivor som tydligen fungerade riktigt dålig vid release och fortfarande inte fungerar felfritt. Tänker att sånt kanske är lättare att åtgärda med en egen motor när man vet dess styrkor och begränsningar? Det kanske även går att modifiera lite efter behov.

signatur

PSN: OAKTHYR

Gnällkuk
Skrivet av OAKTHYR:

Men samtidigt har väl spel byggda på UE haft en hel del prestandaproblem den senaste tiden? Tänker främst på Jedi: Survivor som tydligen fungerade riktigt dålig vid release och fortfarande inte fungerar felfritt. Tänker att sånt kanske är lättare att åtgärda med en egen motor när man vet dess styrkor och begränsningar? Det kanske även går att modifiera lite efter behov.

Finns väl alltid spel som inte fungerar 100, men det var också ue4. På rak arm, hur många spel känns väloptimerade när de släpps? Förutom Doom och deras idtech kan jag nog inte riktigt komma på någon på rak arm

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Personligen vill jag ha tillbaka Geralt of Rivia som protagonist. Hoppas CD Project Red 🍒 fixar styrningen som i The Witcher 3 kändes sladdrig. Att spela som Ciri var inte nån höjdare vilket den karaktären var väldigt sladdrig i spelkontrollen. Annars var spelet ett mästerverk.

Önskar även att nästa del i CyberPunk går till ett 3e person läge istället för 1a person kamera. Då blir det lättare för egen del att lira spelet på konsol. Kräver mus & KB när det är 1a person perspektiv..

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Tror Inte man kommer spela som Ciri. hon är för OP. För spelbarhetens skull kommer man antagligen börja som en Ung oerfaren Witcher som man kan bygga upp. Geralt kommer vara med men då mer Som en Vesemir liknande roll. Vi kommer med stora sanolikheter även springa in i Ciri och Tess och Yen under äventyret.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Min rädsla är inte att UE5 är en dålig motor. Jag är mer orolig att team’et måste börja om på ruta 0. Witcher 3 är ju en produkt av iteration.

Medlem

Någon som vet vad som ingår i förproduktionen i ett spel?

Skribent
Skrivet av BrokenCow:

Det är i princip när man börjar på spelet på riktigt efter det fått grönt ljus. Spelprototyper skapas, konceptet görs färdigt till ett spel. Karaktärensdesign och grafik låses in etc.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är i princip när man börjar på spelet på riktigt efter det fått grönt ljus. Spelprototyper skapas, konceptet görs färdigt till ett spel. Karaktärensdesign och grafik låses in etc.

Förproduktionen har gått guld!

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av BrokenCow:

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är också det roligaste och mest spännande stadiet i spelutveckling, fullt med optimism och kreativitet. Sen går det bara utöver i olika nyanser av skit 😅

1
Skriv svar