Civilization VII innehåller det drakoniska kopieringsskyddet Denuvo

Robot
Civilization VII innehåller det drakoniska kopieringsskyddet Denuvo

Denuvo hindrar PC-spelarna från världsdominans.

#2K, #Civilization-VII

Inaktiv

Ok, tack och hej leverpastej

Medlem
Medlem

Tur då behöver man inte tänka på detta då.
Inte för att ja spelat ett civ spel sedan fyran 🤣

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Har fortfarande inte folk internet eller hur var det nu igen?

Lite som folk som ska fota något, men konstigt nog aldrig har en kamera i närheten, fast alla har en i mobilen.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har fortfarande inte folk internet eller hur var det nu igen?

Lite som folk som ska fota något, men konstigt nog aldrig har en kamera i närheten, fast alla har en i mobilen.

Fast det handlar ju inte om att folk inte skulle ha internet. Det handlar om att man kanske vill kunna spela spelet även den dagen servrarna läggs ner. Att kunna spela om 20, 30 eller 40 år. Dessutom försämras prestandan.

Pirater kommer ändå kunna pirata, för jag lovar dig att de kommer kunna gå runt skyddet. De som blir lidande är hederliga gamers som faktiskt köper spelen.

Redigerat bort ett personangrepp // uberpwnage

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Fast det handlar ju inte om att folk inte skulle ha internet. Det handlar om att man kanske vill kunna spela spelet även den dagen servrarna läggs ner. Att kunna spela om 20, 30 eller 40 år. Dessutom försämras prestandan.

Pirater kommer ändå kunna pirata, för jag lovar dig att de kommer kunna gå runt skyddet. De som blir lidande är hederliga gamers som faktiskt köper spelen.

Redigerat bort ett personangrepp // uberpwnage

Kassa argument. Vill man spela det om 20 år har de antingen tagit bort denuvo eller så finns det andra alternativ till att få igång spelet. Det handlar helt enkelt om att folk vill ladda ner spelet olagligt.

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Jag hoppas att det inte blev för avancerat för ditt lilla huvud att förstå.

Dom kommer säkert kunna ta bort piratkoperingsskyddet efterhand. Ofta handlar det ju om att skydda spelet första månaden vid release, då majoriteten av alla exemplar säljs under den tiden.
Sen vet jag inte hur enkelt det är att knäcka nuförtiden, inte piratkopierat spel på 10-15 år.

Medlem

Tillbaka till femman tills otyget försvinner.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Dom kommer säkert kunna ta bort piratkoperingsskyddet efterhand. Ofta handlar det ju om att skydda spelet första månaden vid release, då majoriteten av alla exemplar säljs under den tiden.
Sen vet jag inte hur enkelt det är att knäcka nuförtiden, inte piratkopierat spel på 10-15 år.

Eftersom spelen finns tillgängliga för nedladdning i piratad version ganska tidigt så tror jag inte det är några större problem.

Medlem

Jag gillar inte heller Denuvo men är det någon speciell anledning till att det görs en nyhet om Denuvo för Civ 7 men inte för exempelvis Black Myth: Wukong, som också har det?

Medlem

Jahaja, jag som sett fram emot att spela.
Lär väl inte fungera via Proton på linux då pågrund av detta.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Jag gillar inte heller Denuvo men är det någon speciell anledning till att det görs en nyhet om Denuvo för Civ 7 men inte för exempelvis Black Myth: Wukong, som också har det?

Tacka @Fulci för nyhetstipset

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Pass

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Då blir det inget köp inte.

Avstängd

Köper nog det på rea, Denuvo kanske är borttaget då.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Det fanns inte indikerat på Steam att Civilization VII skulle ha Denuvo när det presenterades, men det har lagts till i efterhand.

https://steamdb.info/app/1295660/history/
Change U:52139704 · 30 August 2024 – 02:25:04 UTC
Added 3rd-Party DRM – Denuvo Anti-tamper, 5 activations withing 24 hours machine activation limit

Medlem

Blir att pirata det när det crackas då om dom inte börjat sälja det utan skydd tills dess

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tipsar mest om sågot jag själv har ett intresse av, gillar Civilization spelen t.ex. Det är fritt upp för andra att tipsa om spelnyheter, t.ex. som att Black Myth Wukong har Denuvo.

Det finns en tråd här: https://www.fz.se/forum/trad/299553-nyhetstraden

Medlem

Bojkotta spelet så skickar man en känga till utvecklarna som tar såna här dåliga beslut.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Lol, jag hade precis kopierat samma text och skulle just skicka en post när jag såg denna

Skribent
Skrivet av MammaMuu:

Personligen har jag mer intresse av Civ än aplegenden. Så när jag såg nyhetstipset här på FZ i nyhetstråden så drog till sig mina ögon.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finns det något som gamerz inte blir upprörda över? Hade inte tänkt köpa spelet men blir kanske ett köp nu bara för att reta upp alla gnällspikar.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Personligen har jag mer intresse av Civ än aplegenden. Så när jag såg nyhetstipset här på FZ i nyhetstråden så drog till sig mina ögon.

Jag förstår. Personligen känns mest som nyhetsvärdet att spel använder kopieringsskydd är ganska lågt, speciellt eftersom denuvo funnits i över 10 år vid det här laget.

Om man bryr sig väldigt mycket så kan man ju följa någon steam grupp som uppdaterar info om när spel har och tar bort denuvo tex.
https://store.steampowered.com/curator/26095454-Denuvo-Games/

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Bojkotta spelet så skickar man en känga till utvecklarna som tar såna här dåliga beslut.

Det kan ju lika gärna vara ett utgivarbeslut. Det vet vi inte.

Medlem

Och detta är varför jag hellre köper spel på konsol.
Inget bullshit med skydd osv, som någon sa, samma med wukong.
Pc master race får bäst versioner och betalar mindre, men har massa annat skit i vägen för den fulla upplevelsen. 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Finns det något som gamerz inte blir upprörda över? Hade inte tänkt köpa spelet men blir kanske ett köp nu bara för att reta upp alla gnällspikar.

Gört, bevisar bara att du är själv en gammal gubbe som inte förstår den yngre generationen, eller i det här fallet varför riktiga gamers blir irriterade på mjukvara som skadar prestanda och kunder (för det drabbar inte pirater)

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Jag förstår. Personligen känns mest som nyhetsvärdet att spel använder kopieringsskydd är ganska lågt, speciellt eftersom denuvo funnits i över 10 år vid det här laget.

Om man bryr sig väldigt mycket så kan man ju följa någon steam grupp som uppdaterar info om när spel har och tar bort denuvo tex.
https://store.steampowered.com/curator/26095454-Denuvo-Games/

Du behöver inte klicka på, läsa, eller kommentera nyheter som handlar om Denuvo. Det står väldigt tydligt i rubriken på första sidan.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Det kan ju lika gärna vara ett utgivarbeslut. Det vet vi inte.

Det är nog en kombination. Man "måste" ha ett kopieringsskydd, varför alla väljer detta vet jag inte, kanske det är billigast eller funkar på flest system?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Gört, bevisar bara att du är själv en gammal gubbe som inte förstår den yngre generationen, eller i det här fallet varför riktiga gamers blir irriterade på mjukvara som skadar prestanda och kunder (för det drabbar inte pirater)

Har du en riktig källa på att denuvo påverkar prestandan?

123
Skriv svar