PS5 Pro
Frågan är också om ps5 pro kommer ha stöd för senaste wifi-7? Inte för att det säkert är många som har det (gissar jag). Men kanske vore klokt (om det inte blir för dyrt då?) då det är mer framtidssäkert. Vet vi något om det?
Vad är fördelen med WiFi7?
Ända som jag kan komma på är att det kanske ger bättre responstid till Portal eller streaming via PSPlus?
WiFi7 routrar är väl väldigt dyra, så jag misstänker att även nätverkskorten/chippen inte är så billiga heller.
Vad är fördelen med WiFi7?
Ända som jag kan komma på är att det kanske ger bättre responstid till Portal eller streaming via PSPlus?
WiFi7 routrar är väl väldigt dyra, så jag misstänker att även nätverkskorten/chippen inte är så billiga heller.
Finns en hel del fördelar:
https://www.pcforalla.se/article/1718835/wifi-7-2.html
https://www.wi-fi.org/news-events/newsroom/wi-fi-alliance-int...
Ja, wifi7 routers är rätt dyra nu men lär gå ner pris när det blivit mer etablerat och stödet ökar.
Sammanfattningsvis: lägre latens som kan vara till fördel i spel (MLO), högre hastighet och ökad kapacitet.
Men 6E räcker också långt
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Nya uppgifter viskar om "försenad" lansering till december i år, bara en månad från vad sagts tidigare alltså, frågan är bara hur tillförlitligt det är. Jag kommer nog fortsätta att ställa in mig på att den är lanserad i November.
Skulle inte förvåna mig om den släpps i vissa prioriterade länder först och resten ett par månader senare.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Skulle inte förvåna mig om den släpps i vissa prioriterade länder först och resten ett par månader senare.
Så kan det förstås vara, att de delar upp lanseringen något, men PS4 lanserades både i USA och Europa i November 2013 om än någon vecka emellan. Så får hoppas det blir lika nära nu också i så fall! Kanske först i Japan och sen i väst.
GPU-prestandan verkar hamna lite över en RX 7700 XT fast med bättre ray-tracing-prestanda. Bättre genomgång i videon.
Nya uppgifter viskar om "försenad" lansering till december i år, bara en månad från vad sagts tidigare alltså, frågan är bara hur tillförlitligt det är. Jag kommer nog fortsätta att ställa in mig på att den är lanserad i November.
GPU-prestandan verkar hamna lite över en RX 7700 XT fast med bättre ray-tracing-prestanda. Bättre genomgång i videon.
Jag upplever att han upprepar vad man hört i säkert över ett halvår nu utan att tillföra någonting.
Lite samma sak med förra videon som länkades, alla vet att PS5Pro inte kommer ha RTX4090 prestanda, det behövs knappast någon som förklarar det.
Uppskattar tråden och hoppas att du inte tycker jag är dryg här
Jag upplever att man har en rätt bra bild av vad det handlar om nu och inväntar presentation på vad det verkligen innebär och vad som får stöd för detta. Borde ju vara rätt många nuvarande titlar och förhoppningsvis även att PSVR2 får en boost(vilket det inte talats om än, även om många hoppas på det).
Edit* Det vore konstigt om den inte kom i tid till thanksgiving och black friday, men det kanske inte är helt omöjligt att om dem har någon form av problem släpper den tidigare i USA och någon mer stans.
Om ryktena stämmer om priset så är jag lite kluven om vilken version jag ska ta.
Men jag behöver förmodligen ändå betala för skivläsare då jag har lite spel på skiva med backloggen och att lanseringspriserna på nya spel ofta är billigare på skiva. Annars så köra jag PS Plus samt PSVR2(via PS Store) rätt mycket nu faktiskt.
Jag upplever att han upprepar vad man hört i säkert över ett halvår nu utan att tillföra någonting.
Lite samma sak med förra videon som länkades, alla vet att PS5Pro inte kommer ha RTX4090 prestanda, det behövs knappast någon som förklarar det.
Uppskattar tråden och hoppas att du inte tycker jag är dryg här
Jag upplever att man har en rätt bra bild av vad det handlar om nu och inväntar presentation på vad det verkligen innebär och vad som får stöd för detta. Borde ju vara rätt många nuvarande titlar och förhoppningsvis även att PSVR2 får en boost(vilket det inte talats om än, även om många hoppas på det).
Edit* Det vore konstigt om den inte kom i tid till thanksgiving och black friday, men det kanske inte är helt omöjligt att om dem har någon form av problem släpper den tidigare i USA och någon mer stans.
Haha, anledningen till att jag länkade den videon var inte för jämförelsen med 4090, som du säger rätt uppenbart att den inte kommer ha så stark gpu, utan för att den tog upp det här med eventuell försening. Och då handlar det om från November till December, så fortfarande lansering i år. Men priset verkar bli väldigt högt så börjar fundera på om det är värt det eller om jag ska ha kvar min nuvarande PS5:a och spara kulorna till Switch 2 istället. Men det får vi se hur det blir efter officiell utannonsering, som bör ligga väldigt nära nu.
Haha, anledningen till att jag länkade den videon var inte för jämförelsen med 4090, som du säger rätt uppenbart att den inte kommer ha så stark gpu, utan för att den tog upp det här med eventuell försening. Och då handlar det om från November till December, så fortfarande lansering i år. Men priset verkar bli väldigt högt så börjar fundera på om det är värt det eller om jag ska ha kvar min nuvarande PS5:a och spara kulorna till Switch 2 istället. Men det får vi se hur det blir efter officiell utannonsering, som bör ligga väldigt nära nu.
Jag upplever att det lutar åt nästa höst för Switch 2, sedan så kan det i värsta fall bli brist på exklusiva spel i vilket fall(eftersom att så många äger nuvarande Switch).
Men ska man gå på tidigare Nintendo konsoler och inte jämföra med Sony/Microsoft(we belive in generations😓)så finns det såklart hopp om att det blir bra early adopter spel.
Allt från 8 000:- och neråt blir insta förhandsbokning (som jag skrev i Swelcockers-tråden). Över det får man fundera på om det är värt det, eller om annat måste prioriteras.
Jag har ingen PS5 idag.
Upp till 9K med läsare, annars så känns det mer tveksamt för egen del. Kommer då med största sannolikhet sälja min nuvarande PS5.
Menar du med eller utan läsare?
Upp till 9K med läsare, annars så känns det mer tveksamt för egen del. Kommer då med största sannolikhet sälja min nuvarande PS5.
Menar du med eller utan läsare?
Klippt citat, citerar endast jag svarar på.
Ja, det är ju nästa fråga. Klart jag skulle föredra att läsaren ingår, men om den inte gör det och priset är 8 000:- eller under så kommer jag fortfarande förhandsboka - MEN fundera ett litet tag på om det är värt det eller inte. Bättre att ha bokat och avboka tänker jag, än tvärtom.
Fast som sagt, helt klart att smärtgränsen ligger där någonstans. Framförallt i den här ekonomin.
https://x.com/Okami13_/status/1831774920348725709
Sony may have officially teased the PS5 Pro design in their new 30th Anniversary logo. 👀
"More announcements in the near future" were teased for the 30th Anniversary earlier today.
Haha, det var skarpsynt! Men det tycks ju gå hand i hand med läckta designen så ser legit ut! Ska bli spännande att äntligen få höra om den snart!
Det här tycks visa Hideo Kojima spela Death Stranding 2: On the Beach på PS5 Pro som ska få enhanced mode. Spelet har bekräftats visas upp på Tokyo Game Show om någon vecka så antagligen har Sony utannonserat konsolen på något sätt innan dess så han kan börja visa vad som kan göras på den nya konsolen utöver originalet.
Verkar bli utannonsering nästa vecka med en State of Play veckan efter.
<Uppladdad bildlänk>
Verkar smart, att först utannonsera konsolen och sedan visa spel som kommer till PS5 (och kanske PSVR2) och sedan kunna visa "men de spelar betydligt bättre på PS5 Pro"
Verkar smart, att först utannonsera konsolen och sedan visa spel som kommer till PS5 (och kanske PSVR2) och sedan kunna visa "men de spelar betydligt bättre på PS5 Pro"
Ryktas om en utannonsering redan på måndag via Playstations blogg.
Ryktas om en utannonsering redan på måndag via Playstations blogg.
Det går hand i hand med tidigare rykten så stämmer nog! Spännande! Även om jag kan tycka det är värt mer än en bloggpost. Men spelen och hur de blir "enhanced" kommer ju senare så kanske inte värt att hålla event för en middag gen refresh "alla" redan vet om.
Imorgon lär det vara dags som ryktena har sagt
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/459196347_...
😮😮😮
Klockan 17.00 alltså?
😮😮😮
Klockan 17.00 alltså?
Ja det var vad jag fick fram när jag googlade också att det var 17:00
😮😮😮
Klockan 17.00 alltså?
Ja det var vad jag fick fram när jag googlade också att det var 17:00
Yes! Den officiella streamen säger 17:00!
Haha, förstå vilket antiklimax om de presenterar något annat. Ett skumt tillbehör eller något och ett gäng spel till det tillbehöret.
Hade varit så dåligt troll att jag antagligen börjat grina Men känns inte som det kan vara något annat, en teknisk presentation för en vadå tre nästan fyra år gammal konsol?
Hade varit så dåligt troll att jag antagligen börjat grina Men känns inte som det kan vara något annat, en teknisk presentation för en vadå tre nästan fyra år gammal konsol?
Håller med. Kan inte vara något annat.
Förbokningsfingrarna är redo i alla fall!