DLC direkt för Bad Company 2

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

Om det är gratis så varför gnälla. gratis DLC är ju standard numera för att bolagen vill att man KÖPER ett ex och även ett nytt ex och ej beggat. Visst kan det vara lite surt att dom gör så, men det är smart och de tjänar mer pengar då. Inget konstigt med det alls.

Klart det inte är något konstigt med det. Klart de vill tjäna pengar. Det är deras jobb.

Det jag och några få till tycker är synd är att det högst troligt kommer komma map-packs och booster-packs som kommer dela på communityn.

Låter på vissa här inne att vi konsumenter ska vara glada över varje tillfällen som ges att ge mer pengar till EA&co. Att det på något sätt skulle vara fult att vilja kunna sälja vidare en vara man köpt. Kan vara ärlig att jag aldrig i hela mitt liv sålt ett spel jag köpt, men jag vill ändå kunna göra det. För jag hyr/lånar väl ändå inte spelet, eller?

:heart:

Medlem
Skrivet av AAndersson:
Skrivet av blodChoklad:

Om det är gratis så varför gnälla. gratis DLC är ju standard numera för att bolagen vill att man KÖPER ett ex och även ett nytt ex och ej beggat. Visst kan det vara lite surt att dom gör så, men det är smart och de tjänar mer pengar då. Inget konstigt med det alls.

Klart det inte är något konstigt med det. Klart de vill tjäna pengar. Det är deras jobb.

Det jag och några få till tycker är synd är att det högst troligt kommer komma map-packs och booster-packs som kommer dela på communityn.

Låter på vissa här inne att vi konsumenter ska vara glada över varje tillfällen som ges att ge mer pengar till EA&co. Att det på något sätt skulle vara fult att vilja kunna sälja vidare en vara man köpt. Kan vara ärlig att jag aldrig i hela mitt liv sålt ett spel jag köpt, men jag vill ändå kunna göra det. För jag hyr/lånar väl ändå inte spelet, eller?

:heart:

+1 8)


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Blajjarn:

Fan va irriterad jag blir på EA, även om det är gratis så är det fan inte rätt, sånt som är klart redan innan release borde följa med spelet och inte behöva laddas ner...

Om spelet redan är i produktion så är det väl lättare att släppa ett gratis DLC med godsaker på dag ett än att återkalla allting och programmera in skiten igen?

Dock håller jag med om det är DLC man betalar för. Det är skit.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Problemet är ju inte att ett enskilt spel gör detta utan snarare att det kommer bli närmast outhärdligt att inhandla/hålla sig up-to-date spel då precis alla kastar ur sig DLC till höger och vänster.

Medlem

Lite OT men here goes:

I MW2 kan man inte välja vilken karta man ska spela på eftersom systemet bara väljer en åt en.

Kan man välja vilken karta man vill spela på i Bad Company 2?

Medlem

EA gonna milk y0 moneyz!!

Medlem

Det tråkiga i detta är väl att EA kommer gå ut med en titel som är storsäljande, även om det blir mycket vapen-DLC. All PR är bra PR. iom denna "underbara" nyhet så kommer jag vänta med en ev. retail version i hyllan. Först och främst vill jag se en bättre hitreg än i betan.

Inaktiv
Skrivet av papaz1:

Lite OT men here goes:

I MW2 kan man inte välja vilken karta man ska spela på eftersom systemet bara väljer en åt en.

Kan man välja vilken karta man vill spela på i Bad Company 2?

Det borde man kunna, i betan så kommer det upp 2 listor, en för game mode o en för vilken karta. Det finns givetvis bara 1 karta o 1 gamemode i betan, så listorna är rätt tomma om man försöker kolla på dom... Men verkar rätt uppenbart att man ska kunna välja bana och gamemode där i framtiden.

123
Skriv svar