Virtual Reality - VR Spelnyheter, tips, mm.

Medlem
Inaktiv

Triangle Strategy får en VR portning till Quest.

Medlem

Sony Pictures teasar ett Starship Trooper spel till på måndag 30 september.
Casper Van Dien (Rico) tar på sig PSVR2 headsetet och utannonserar datumet:
https://x.com/sonypicturesvr/status/1838986829208371511?t=1IJ...

Medlem

Nu verkar vanliga Quest-trean sjunkit i pris med:

Starting at
SEK5,790
Original priceSEK6,990
https://www.meta.com/se/en/quest/quest-3/

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Nu verkar vanliga Quest-trean sjunkit i pris med:

Starting at
SEK5,790
Original priceSEK6,990
https://www.meta.com/se/en/quest/quest-3/

128GB utgår, så när lagren är tömda finns endast 512GB för 6790kr

Medlem
Skrivet av Gesturr:

128GB utgår, så när lagren är tömda finns endast 512GB för 6790kr

Hm, då får jag nog snabba mig. Det var jag inte beredd på.

signatur

Medlem

så jag tänkte slå till, in på Meta och skulle genomföra köpet av MQ3. kortköpet nekades. Testade via Apple Pay. Nekades.

Jag arbetar på banken men jag ringer in till vår kortavdelning och frågar varför. Det visar sig att meta.com är en sida där skett "bedrägliga köp" så jag kan inte handla där alls.

FML.

signatur

Inaktiv
Skrivet av demagog:

så jag tänkte slå till, in på Meta och skulle genomföra köpet av MQ3. kortköpet nekades. Testade via Apple Pay. Nekades.

Jag arbetar på banken men jag ringer in till vår kortavdelning och frågar varför. Det visar sig att meta.com är en sida där skett "bedrägliga köp" så jag kan inte handla där alls.

FML.

Har för mig att jag betalade via paypal när jag köpte. Provat det?

Medlem

Kul att många youtubers verkar gilla Metro Awakening. Och att det framförallt inte känns som Arizona Sunshine 2 fast med ett annat skin. Det var det jag va rädd för då jag tycker att det spelet känns riktigt tamt på alla fronter.
Mycket bra i backloggen och på horisonten nu;

Into The Radius
Ghost of Tabor
The Wanderer
Behemoth
Metro Awakening
Alien Incursion
Hitman (PSVR2 varianten)

Säkert fler spel jag har glömt, men många förhoppningsvis bra spel nu! Ännu inga jäkla Sense-kontroller som säljs separat dock. Men hoppet är det sista som lämnar.

Medlem

Max Mustard ser också bra ut. För oss som vill ha mer Astro Bot i VR.

Medlem
Skrivet av anarfox:

Det är rätt kul faktiskt, iaf det lilla jag har testat.

Medlem
Skrivet av demagog:

FML.

Finns ingen egentlig anledning att handla just därifrån dock, flera andra butiker har den för samma pris eller lägre.

Medlem

Det har tydligen kommit en uppdatering till den krånglande USB adaptern(TP-link UB500, samma som Ian på Eurogamer använde).

Inaktiv
Skrivet av anarfox:

Skrivet av Balunan:

Det är rätt kul faktiskt, iaf det lilla jag har testat.

Har max mustard i backloggen. Köpte det till Quest på den där 90% rean för en spotstyver.
Har inte hunnit testa än. Bra spel men man kan aldrig riktigt få game over har jag hört utan man har hur många försök på sig som helst att klara banorna om jag inte förstått fel.

Det tycker jag allmänt är synd med dagens moderna plattformsspel.
Dom är för lätta. Moderna Mario spel tex kan man ha närmare 100 extraliv när man klarar ut det medans dom gamla så var det svårare plus när det var game over var det mer eller mindre börja om spelet eller iaf världen 😅

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Har max mustard i backloggen. Köpte det till Quest på den där 90% rean för en spotstyver.
Har inte hunnit testa än. Bra spel men man kan aldrig riktigt få game over har jag hört utan man har hur många försök på sig som helst att klara banorna om jag inte förstått fel.

Dom är för lätta. Moderna Mario spel tex kan man ha närmare 100 extraliv när man klarar ut det medans dom gamla så var det svårare plus när det var game over var det mer eller mindre börja om spelet eller iaf världen 😅

Har du spelat relativt nya Super Mario Wonder? Ett par banor där (speciellt en) som även en rutinerad plattformare som mig hade lite svårt med.

signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Inaktiv
Skrivet av Waliant:

Har du spelat relativt nya Super Mario Wonder? Ett par banor där (speciellt en) som även en rutinerad plattformare som mig hade lite svårt med.

Jag har det spelet men jag har inte spelat mycket. Lite less på 2d Mario 🙂

Medlem
Skrivet av anon_1399:

Det är samma i Astro Bot och det stör mig inte alls.

Skribent

Är det någon som har problem med Metas tvåstegsverifiering? Jag kan inte logga in då den inte skickar mig några sms med koder? Försökt få tag från någon på supporten, men vi vet ju hur det är när det gäller FB/Meta etc..helt omöjligt...

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det någon som har problem med Metas tvåstegsverifiering? Jag kan inte logga in då den inte skickar mig några sms med koder? Försökt få tag från någon på supporten, men vi vet ju hur det är när det gäller FB/Meta etc..helt omöjligt...

Jag har haft det problemet också men tyvärr har jag ingen lösning på problemet. För mig försvann det när jag provade vid ett senare tillfälle.

Inaktiv

Ang Metas support. Kanske folk har andra erfarenheter men min erfarenhet är att det är bland den bästa support jag upplevt. Iaf när der gäller hårdvara.

Skribent
Skrivet av anarfox:

Jag har haft det problemet också men tyvärr har jag ingen lösning på problemet. För mig försvann det när jag provade vid ett senare tillfälle.

Ah, kanske får vänta då helt enkelt.

Skrivet av anon_1399:

Ang Metas support. Kanske folk har andra erfarenheter men min erfarenhet är att det är bland den bästa support jag upplevt. Iaf när der gäller hårdvara.

Om man någon gång försökt få tillbaka sitt hackade IG-konto så är det i princip jävla omöjligt. Supporten svarar aldrig och skickar bara massa förskrivna svar.

signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Ah, kanske får vänta då helt enkelt.

Om man någon gång försökt få tillbaka sitt hackade IG-konto så är det i princip jävla omöjligt. Supporten svarar aldrig och skickar bara massa förskrivna svar.

Det skiljer säkert vilken "avdelning" man söker support hos. Det som rör Meta Quest är iaf top of the line enligt mina erfarenheter

Skribent
Skrivet av anon_1399:

Det skiljer säkert vilken "avdelning" man söker support hos. Det som rör Meta Quest är iaf top of the line enligt mina erfarenheter

Jo det här har ju och göra med kontot och det är ju inbakad i all annan skit där. Men får se om detta börjar funka om någon dag, kanske bara är någon glitch för det har funkat förut.

signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Jo det här har ju och göra med kontot och det är ju inbakad i all annan skit där. Men får se om detta börjar funka om någon dag, kanske bara är någon glitch för det har funkat förut.

"separera" Meta Quest kontot från Facebook osv vad det nu är mergat med. Det var det första jag gjorde när dom slutade med Facebook kravet.
Kontot jag använder är mitt gamla Oculus konto, som sen blev parat med facebook konto iom Quest 2 releasen men sen 1år senare kunde man separera igen bort från Facebook.

Skribent
Skrivet av anon_1399:

"separera" Meta Quest kontot från Facebook osv vad det nu är mergat med. Det var det första jag gjorde när dom slutade med Facebook kravet.
Kontot jag använder är mitt gamla Oculus konto, som sen blev parat med facebook konto iom Quest 2 releasen men sen 1år senare kunde man separera igen bort från Facebook.

Ska komma ihåg det så fort jag kommer åt mitt konto igen. XD

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Kul att många youtubers verkar gilla Metro Awakening. Och att det framförallt inte känns som Arizona Sunshine 2 fast med ett annat skin. Det var det jag va rädd för då jag tycker att det spelet känns riktigt tamt på alla fronter.
Mycket bra i backloggen och på horisonten nu;

Into The Radius
Ghost of Tabor
The Wanderer
Behemoth
Metro Awakening
Alien Incursion
Hitman (PSVR2 varianten)

Säkert fler spel jag har glömt, men många förhoppningsvis bra spel nu! Ännu inga jäkla Sense-kontroller som säljs separat dock. Men hoppet är det sista som lämnar.

Hur är det jämfört med vanliga metro. Det är inte en kort stripdown för att leka
Med rooms ale av ett mindre team som det brukar vara?

Inaktiv
Skrivet av Shodan:

Hur är det jämfört med vanliga metro. Det är inte en kort stripdown för att leka
Med rooms ale av ett mindre team som det brukar vara?

Detta är en bra video.

Det är ett fullt spel, gjort av Vertigo games.
Dom har bla gjort båda Arizona sunshine och After the fall vilket alla var fulla spel.

Medlem

arizona sunshine tar ungefär 5h och är inte i närheten av lika genomarbetat. Metro Exodus 15-20h. Sugen på att se jämförelsen med just metro liren

Inaktiv
Skrivet av Shodan:

arizona sunshine tar ungefär 5h och är inte i närheten av lika genomarbetat. Metro Exodus 15-20h. Sugen på att se jämförelsen med just metro liren

Svårt att säga gissar på allt från 7-15 timmar baserat på liknande sp shooters. Kan ju dock finnas "replayability"
Tex Half life 2 vr, vertigo 2, boneworks och bonelab tog väll alla ca 10 timmar och dom kändes imo rätt långa.

Metro exodus är väll det största Metro spelet, tror inte det blir så långt.

Skribent
Skrivet av Shodan:

Tror det nog är mer som första Metro, dvs linjärt nere i mörkret. Exodus är ju mer eller mindre open world, så tror inte riktigt vi får det.

signatur

"Writer and Fighter"

Skriv svar