Lords of the Fallen-uppföljaren är nu under full utveckling

Robot
Lords of the Fallen-uppföljaren är nu under full utveckling
Medlem
Citat:

spelets stil och narrativ kommer att vara "mer kommersiella"

Det låter en aning vagt och som om de kommer dumma ner spelet för att passa flera. Men brukar inte det ofta leda till att man tappar många fans av originalen utan att få in flera nya?
Sen lär ju Epic exklusivitet påverka spelets försäljning negativt :/

Medlem

Heter orginalet och uppföljaren samma sak eller ser jag fel?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Det låter en aning vagt och som om de kommer dumma ner spelet för att passa flera. Men brukar inte det ofta leda till att man tappar många fans av originalen utan att få in flera nya?
Sen lär ju Epic exklusivitet påverka spelets försäljning negativt :/

Tyvärr brukar det här med att "kommersialisera" en IP betyda att man dummar ned det för att passa flera. Sälja mer är viktigare än kvalitet.

Medlem

Det kanske säger mer om mig än om ordet "kommersiellt", men jag tänker direkt på den sortens mekanismer som gör ett spel mer omedelbart lättillgängligt för publiken. Grejer som svårighetsgradsinställning, quicksave och -load, ett journalsystem, questlista och markörer. Det är väl inte något direkt fel med det, men det blir ett annat slags spel än vad LOTF ville vara. En stor del av soulslike-blodet rinner i just de där ådrorna, och jag tror man är dömd att misslyckas - tappa sin kundbas, som nån sa - om man försöker töja ett soulslike till att också vara för alla. Då får en del av publiken en urvattnad utmaning medan den andra delen får en produkt med soulsmekanismer som man inte vill ha.

Då förutsätter jag förstås att Hexworks håller fast vid sin soulslike-ambition (vilket de kanske inte alls vill). LOTF gjorde många saker rätt, men saknade någonting fundamentalt som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Jag vet bara att min sparfil blev korrumperad sexton timmar in och jag hade inte ens nästan roligt nog för att orka spela om. Men det fanns något där. Kanske därför har jag sett framför mig att man velat jobba på att raffinera nuvarande formula, vilket vore att tajta till det som redan finns. Inte gå åt ett annat håll.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Heter orginalet och uppföljaren samma sak eller ser jag fel?

Enligt google så heter uppföljaren från 2023 'THE Lords of the Fallen', och originalet från 2014 heter bara 'Lords of the Fallen'.

Så så fort någon glömmer att säga 'The' eller årtal så kan man stå där som förvirrade fågelholkar och prata om två olika saker, verkar det som.

Avstängd

Vad jag förstått så är Lord of the Fallen ett low budget-spel, som var ok, men lämnade mycket att önska, så att uppföljaren får ett större produktionsvärde låter lovande.

Skribent
Skrivet av justhitx:

Enligt google så heter uppföljaren från 2023 'THE Lords of the Fallen', och originalet från 2014 heter bara 'Lords of the Fallen'.

Så så fort någon glömmer att säga 'The' eller årtal så kan man stå där som förvirrade fågelholkar och prata om två olika saker, verkar det som.

Det blir ännu mer förvirrande: uppföljaren hette tidigare The Lords of the Fallen, men sen bestämde det sig för att dumpa "The" och ge spelen precis samma namn.

Medlem

Första versionen var ett B-spel med viss potential. Nyversionen är ärligt bland de bästa Soulslikes jag kört. Helt i klass med Nioh och Lies of P.

Uppstartssträckan var lite väl lång och vissa moment grymt frustrerande. Dessutom tyvärr en hel del tekniska bekymmer. Men annars så. Spelets miljöer och grafiska stil är fenomenal. Världen slingrar sig runt sig självt likt DS. Kameran är inte riktigt lika mycket emot en likt de är i From Softwares spel och gameplay är mycket underhållande med animationer som känns lagom snabba och tunga. Snart avslutat min första genomspelning och kommer fortfarande på mig själv med att stundtals sitta förundrad över hur jäkla häftigt spelet är.

Att göra det mer ”kommersiellt gångbart” tilltalar mig inte alls. Risken blir att det då blir ännu ett i raden av tredjepersonsactionspel, något jag själv har noll intresse av att spela.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Skrivet av Jonny Myrén:

Det blir ännu mer förvirrande: uppföljaren hette tidigare The Lords of the Fallen, men sen bestämde det sig för att dumpa "The" och ge spelen precis samma namn.

Så det är så, att båda spelen har samma namn? Der är inte ens en remake eller remaster alltså?

Jag är förvirrad? haha

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Så det är så, att båda spelen har samma namn? Der är inte ens en remake eller remaster alltså?

Jag är förvirrad? haha

Japp, båda har samma namn och det är inte en remake/remaster. Jag tror att uppföljaren har en del lösare kopplingar till föregångaren, så det är heller inte en fullständig reboot.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Vad jag förstått så är Lord of the Fallen ett low budget-spel, som var ok, men lämnade mycket att önska, så att uppföljaren får ett större produktionsvärde låter lovande.

AA spel är vad du tänker på. Och det gjorde exakt vad som förväntades av det med tanke på budget och förutsättningar, problemet är att många idag glömt bort det segmentet och antingen klassar spel som AAA eller indie. Bara kolla på Steam recensioner, eller från spelmedia för den delen, där spel antingen klassas indie eller AAA, något mellansegment räknar många inte med längre tyvärr.

Medlem

Uppföljaren till Lords of the Fallen, Lords of the fallen, får en uppföljare som heter Lords of the Fallen.

Medlem

Jag gillade för övrigt senaste Lords of the fallen skarpt. Tyckte det och Lies of P var förra årets höjdare.

Medlem

Tveksam till köp

1: förra var rejält trasigt vid release
2: avskyr ekslusiviteter på pc som ska vara en mer öppen platform än de stängda konsollerna

Medlem

Det senaste Lords var ingen höjdare, tyvärr. Fanns potential, men för mycket som skavde. Hoppas nästa kommer till Game Pass direkt, då lär jag lira det vid release, om inte, så får vi se om det blir ett köp.

Läckert grafiskt och atmosfäriskt var det dock.

Även musiken var riktigt trevlig. Safe haven/hub-musiken var jäkla mysig.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar