Dragon Age: The Veilguard har nått guldstatus och är redo att släppas
Faktisk taggad efter kollat lite review på folk som fått spela det på youtube
Jag känner tvärtom.
Jag känner tvärtom.
Tyvärr kan jag inte mer än att hålla med, dessvärre vart det lite väntat efter det man fick höra tidigare.
Jag hade hoppats på att det skulle bli riktigt bra, över allt annat, men man får nog inse att spelserien är död (personlig åsikt då folk gillar pajkastning).
Tyvärr kan jag inte mer än att hålla med, dessvärre vart det lite väntat efter det man fick höra tidigare.
Jag hade hoppats på att det skulle bli riktigt bra, över allt annat, men man får nog inse att spelserien är död (personlig åsikt då folk gillar pajkastning).
Handen på hjärtat så har ju serien varit död sen tvåan. Ettan var ett mästerverk, resten av spelen har skiftat mellan mediokert och skräp.
Dragon Age 1 är magiskt.
Uppföljaren spelade jag inte ens klart och det spelet kändes mest som ett halvdassigt och framstressat copy paste-spel.
3an blev bättre men hela open world grejen misslyckades de med rätt rejält.
DA Veilguard vill jag vara riktigt hajpad över men eftersom de två spelen innan gjorde mig besviken så kommer iaf inte jag att förboka och spela det på releasedagen utan väntar hellre på recensioner och åsikter från fler som har spelat det.
Hoppas verkligen att det blir ett bra spel..
Kommer köpa för att se hur storyn fortsätter.
kan du inte ba se storyn på youtube gratis?
kan du inte ba se storyn på youtube gratis?
Förvisso, eller ta en månad på ea pro.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
"Jag har kul för stunden" kommer det låta och spelet får 4/5
Jag tror samma men kanske 3/5. Jag får för mig att jag faktiskt kommer ha ”kul i stunden” med action sidan av Action-RPG delen. Som vit heterosexuell medelålders man så får jag nog bara köpa att det kommer komma med lite spridda skurar av moralkakor för att försöka uppfostra mig att bli en ”modern gamer” som inte bör sexualisera män och kvinnor i mina spel (vilket jag typ inte gör, eller fine jag kanske väljer c/d-kupa pss som jag skapar tall, dark and handsome män med lite överdrivna muskler). Inte optimalt med moralkakorna men jag är så pass säker i min (hetero)sexualitet att jag förstår att känslor som har en i grunden sexuell botten inte är något att skämmas över om man i ett fantasyspel ibland vill experimentera med något överdrivna drag av både maskulinitet och femininitet. Så även om det stör mig lite (vilket är svårt att dölja med den passivt aggressiva tonen i det här inlägget) att någon på ett repressivt sätt med begränsningar försöker uppfostra mig så kommer jag nog ha kul med spelet och det är väl det som betyder något i slutändan med spel. Jag håller tummarna för att moralkakorna slutar med begränsningarna i karaktärsskaparen, det kan ju vara så också
Jag tror samma men kanske 3/5. Jag får för mig att jag faktiskt kommer ha ”kul i stunden” med action sidan av Action-RPG delen. Som vit heterosexuell medelålders man så får jag nog bara köpa att det kommer komma med lite spridda skurar av moralkakor för att försöka uppfostra mig att bli en ”modern gamer” som inte bör sexualisera män och kvinnor i mina spel (vilket jag typ inte gör, eller fine jag kanske väljer c/d-kupa pss som jag skapar tall, dark and handsome män med lite överdrivna muskler). Inte optimalt med moralkakorna men jag är så pass säker i min (hetero)sexualitet att jag förstår att känslor som har en i grunden sexuell botten inte är något att skämmas över om man i ett fantasyspel ibland vill experimentera med något överdrivna drag av både maskulinitet och femininitet. Så även om det stör mig lite (vilket är svårt att dölja med den passivt aggressiva tonen i det här inlägget) att någon på ett repressivt sätt med begränsningar försöker uppfostra mig så kommer jag nog ha kul med spelet och det är väl det som betyder något i slutändan med spel
Ok....👍
Tänkte mer att det råder betyginflation.
"Kul för stunden" är so dunsäger 3/5 men inte mer än så. Men som sagt tror det får 4/5.
spelet får 4/5
Håller tummarna. Men jag kommer att avvakta recensioner innan jag skaffar det.
Håller tummarna. Men jag kommer att avvakta recensioner innan jag skaffar det.
Själv kommer jag inte röra det med tång
Själv kommer jag inte röra det med tång
Aha, spelade du Inquisition? Som många vill jag gärna se hur storyn utvecklar sig.
Aha, spelade du Inquisition? Som många vill jag gärna se hur storyn utvecklar sig.
Nej spelade inte det heller.
Ok....👍
Tänkte mer att det råder betyginflation.
"Kul för stunden" är so dunsäger 3/5 men inte mer än så. Men som sagt tror det får 4/5.
Jo sorry, jag skulle inte citerat dig och smeta in ditt inlägg med min egen lite irriterade kommentar om det jag anser är hyckleri när man vill pusha acceptans för en individs rättighet att vara stolt över den man känner att man är och representerad i ett spel genom att trycka ned andras dito (och med andra så tror jag det inkluderar i viss mån kvinnor, män, icke-binära, trans etc.)
Nej.. mindfullness.. nu ska jag sluta bry mig om det jag känner är hyckleri och snälltolka spelet med vad det förhoppningsvis kommer göra bra. Tror det blir 3/5 men hoppas på 4/5, vore kul med ett kul spel i höst.
Jag är riktigt sugen! Jag har inte spelat något av de tidigare spelen, tyvärr, men jag gissar att det finns gott om material att tillgå som tar mig genom de nödvändiga delarna av handlingen för att få en god bild av bakgrunden och karaktärerna. Som vanligt saknas då bara tiden som krävs för att faktiskt spela, men jag får se. Ska också bli spännande att läsa recensioner om spelet.